TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 11.10.2024.

Beograd se sprema za 54. po redu Perwoll Fashion Week, a mi smo uzbuđeni što ćemo vas voditi kroz ovaj regionalni modni događaj.


U periodu od 17. do 25. oktobra, za vrijeme trajanja Sedmice mode, Bonjour.ba vam kroz mnoštvo detalja - fotografije, tekstove i program Belgrade Fashion Weeka, pruža uvid u kreativnost domaćih i regionalnih dizajnerskih imena. Donosimo vam bliže modnu scenu kroz prizmu autentičnih dizajnerskih radova prikazanih na modnim revijama i izložbama jednog od najvećih regionalnih modnih događaja.

Jedan od najvažnijih ciljeva manifestacije od samog njenog nastanka je promocija talenata i autentičnih dostignuća na domaćoj modnoj sceni, a s obzirom na bogat autorski program koji nas očekuje tokom ovog izdanja, vjerujemo da će Belgrade Fashion Week ponovo donijeti svojevrsni presjek stvaralaštva regionalne modne scene.


Foto: @belgradefashionweek



Nove kolekcije će predstaviti oni koji su već odavno na domaćem modnom nebu, ali i oni koji tek dolaze da pokažu svoj talent. Tu su i posebni koncepti, brendovi i fashion performansi, tako da vas očekuje prava modna raznolikost. 

Centralno mjesto dešavanja će i ovoga puta biti Hangar u Luci Beograd gdje će se održati najveći broj revija, izložbi i pratećih programa.

Manifestacija će svečano biti otvorena revijom „Fantastično putovanje“ koja je svojevrsni homage princezi domaće rok scene Slađani Milošević. Više od 40 kreatora, kostimografa i stilista sa ex YU prostora će predstaviti kreacije inspirisane ovom autentičnom modnom ikonom, koja je plijenila svojom pojavom, stilom, hrabrošću i visprenim umom.

 



Mnoge poznate ličnosti će modele prošetati pistom u ritmu Slađaninih najvećih hitova, koja je godinama uvezivala magični svijet umjetnosti, mode i muzike. Upravo je to bila presudna činjenica da Slađana  bude i prva dobitnica nagrade Beogradske sedmice mode za doprinos razvoju mode kao umjetnosti.

Nakon prošlosezonskog uspjeha BFW kampanje MaštAI!, koja je otvorila dijalog o primjeni vještačke inteligencije u kreativnim industrijama, ovo izdanje Belgrade Fashion Weeka donosi novu, ohrabrujuću i podsticajnu poruku Dare to trAI! ili PokušAI!, pozivajući dizajnere, umjetnike i kreativce da eksperimentišu u saradnji sa vještačkom inteligencijom i istraže njene neograničene mogućnosti u kreativnom stvaranju mode.


Belgrade Fashion Week



Da se sve ne bi završilo samo na pozivu, tokom ovog izdanja Belgrade Fashion Weeka organizovan je i workshop Dare to trAI, koji će dizajnerima pružiti i konkretnu edukaciju i upoznati ih sa mogućnostima korištenja AI u njihovom radu.

U kreativnim procesima, prolazak kroz brojne iteracije je neizbježan. Motivacija "PokušAI!" postaje ključna dok se ohrabrujemo da ponovo probamo, kako bismo ostvarili vizije koje kao kreativci imamo. Vizuali jesenje kampanje nam poručuju da ono što vidimo nisu rezultati jednog, već mnogobrojnih pokušaja. Naglašavamo upornost i vježbu kao najvažnije osobine kreativaca koji istrajavaju na modnoj sceni. Autori vizuelne kampanje su Dejana Momčilović, Ana Trošić Trajković, Nevena Ivanović, agencija NEOVERSE u saradnji sa AI.


Belgrade Fashion Week



Važan segment manifestacije je i ovoga puta predstavljanje najperspektivnijih mladih dizajnera kroz takmičenje za prestižnu nagradu „Boris Nikolić“ za savremeni modni izraz, kao i finale konkursa Fashion Incubator by Perwoll, koji se bavi redizajnom i održivom modom. Tradicionalno najkreativnije su revije diplomaca i studenata, ovoga puta iz četiri umjetničke škole, čiji modeli sigurno korespondiraju sa sloganom ovog izdanja manifestacije Dare to trAI!

Nove činjenice o cirkularnoj ekonomiji – kroz održivu modu saznat ćete kroz program CIRKULATOR sa četiri značajna događaja, koji se organizuju u formatima izložbe, revija, kreativnih radionica i razmjene odjeće. U ove projekte, uključeno je ukupno 37 mladih dizajnera  koji će izraditi 86 modnih kreacija  koristeći pri tom isključivo odbačenu odjeću i drugi korišteni tekstil.

Dio ovog programa je izložba modne kolekcije pod nazivom Poetika identiteta u galeriji Grafički kolektiv, kao dio tematskog projekta „Ćirilica u pokretu“. Tu je zatim Cirkularni dan u Kulturnom centru Grad, koji obuhvata radionice redizajna i upcyclinga, kao i promociju second hand i vintage platformi. Programi održive mode ovoga puta su realizovani uz podršku Ministarstva zaštite životne sredine Republike Srbije i UNDP.

Posebnu zanimljivost predstavlja i autentična revija projekta No Nation Fashion u organizaciji IOM – Međunarodne organizacije za migraciju koja radi u okviru UN. Ova inicijativa predstavlja kreativan, održiv i inkluzivan odgovor na izazove povećane migracije, a kolekcija koje će biti prikazana nije samo odjeća – to je priča o snazi, preživljavanju i beskonačnoj hrabrosti migranata koji su učestvovali u kreativnom procesu stvaranja ove kolekcije.

Tu će biti predstavljen i bh. dizajn u okviru Revije Autorske mode na 54. Perwoll Fashion Weeku, gdje će biti prikazana kolekcija My Digital Legacy dizajnera Marka Fehera

 



Pored revija, BFW predstavlja i bogat umjetnički program, u okviru kojeg će publika uživati u postavkama tematskih izložbi, kako u foajeu Hangara u Luci Beograd, tako i na atraktivnim gradskim lokacijama. U okviru ovog programa izdvajaju se Textil izložba – Umetnost drapiranja tkanina by Dejana Momčilović, izložba obuće LILU je Biškup, kao i izložbe umjetničkih modnih fotografija pobjednica konkursa BFW Instashot – Mine Gajić i Marine Pupovac .

Tradicionalno, u foajeu Hangara održava se i izložba „Fashion & Accessories“ koja modnoj publici pruža priliku da konzumira domaće brendove kroz unikatne modne detalje. Posebnu atrakciju će predstavljati izložba „Fantastično modno putovanje“ Slađane Milošević u Kulturnom centru Silosi, koja će na adekvatan način zatvoriti 54. Perwoll Fashion Week.

Ove sezone Belgrade Fashion Week ponovno postaje mjesto gdje se moda i tehnologija prepliću, a kreativnost oslobađa u novim pravcima – odvažite se da probate i vi! Dare to trAI!

* * *
Naslovna fotografija: @belgradefashionweek


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!