TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 11.10.2024.

Beograd se sprema za 54. po redu Perwoll Fashion Week, a mi smo uzbuđeni što ćemo vas voditi kroz ovaj regionalni modni događaj.


U periodu od 17. do 25. oktobra, za vrijeme trajanja Sedmice mode, Bonjour.ba vam kroz mnoštvo detalja - fotografije, tekstove i program Belgrade Fashion Weeka, pruža uvid u kreativnost domaćih i regionalnih dizajnerskih imena. Donosimo vam bliže modnu scenu kroz prizmu autentičnih dizajnerskih radova prikazanih na modnim revijama i izložbama jednog od najvećih regionalnih modnih događaja.

Jedan od najvažnijih ciljeva manifestacije od samog njenog nastanka je promocija talenata i autentičnih dostignuća na domaćoj modnoj sceni, a s obzirom na bogat autorski program koji nas očekuje tokom ovog izdanja, vjerujemo da će Belgrade Fashion Week ponovo donijeti svojevrsni presjek stvaralaštva regionalne modne scene.


Foto: @belgradefashionweek



Nove kolekcije će predstaviti oni koji su već odavno na domaćem modnom nebu, ali i oni koji tek dolaze da pokažu svoj talent. Tu su i posebni koncepti, brendovi i fashion performansi, tako da vas očekuje prava modna raznolikost. 

Centralno mjesto dešavanja će i ovoga puta biti Hangar u Luci Beograd gdje će se održati najveći broj revija, izložbi i pratećih programa.

Manifestacija će svečano biti otvorena revijom „Fantastično putovanje“ koja je svojevrsni homage princezi domaće rok scene Slađani Milošević. Više od 40 kreatora, kostimografa i stilista sa ex YU prostora će predstaviti kreacije inspirisane ovom autentičnom modnom ikonom, koja je plijenila svojom pojavom, stilom, hrabrošću i visprenim umom.

 



Mnoge poznate ličnosti će modele prošetati pistom u ritmu Slađaninih najvećih hitova, koja je godinama uvezivala magični svijet umjetnosti, mode i muzike. Upravo je to bila presudna činjenica da Slađana  bude i prva dobitnica nagrade Beogradske sedmice mode za doprinos razvoju mode kao umjetnosti.

Nakon prošlosezonskog uspjeha BFW kampanje MaštAI!, koja je otvorila dijalog o primjeni vještačke inteligencije u kreativnim industrijama, ovo izdanje Belgrade Fashion Weeka donosi novu, ohrabrujuću i podsticajnu poruku Dare to trAI! ili PokušAI!, pozivajući dizajnere, umjetnike i kreativce da eksperimentišu u saradnji sa vještačkom inteligencijom i istraže njene neograničene mogućnosti u kreativnom stvaranju mode.


Belgrade Fashion Week



Da se sve ne bi završilo samo na pozivu, tokom ovog izdanja Belgrade Fashion Weeka organizovan je i workshop Dare to trAI, koji će dizajnerima pružiti i konkretnu edukaciju i upoznati ih sa mogućnostima korištenja AI u njihovom radu.

U kreativnim procesima, prolazak kroz brojne iteracije je neizbježan. Motivacija "PokušAI!" postaje ključna dok se ohrabrujemo da ponovo probamo, kako bismo ostvarili vizije koje kao kreativci imamo. Vizuali jesenje kampanje nam poručuju da ono što vidimo nisu rezultati jednog, već mnogobrojnih pokušaja. Naglašavamo upornost i vježbu kao najvažnije osobine kreativaca koji istrajavaju na modnoj sceni. Autori vizuelne kampanje su Dejana Momčilović, Ana Trošić Trajković, Nevena Ivanović, agencija NEOVERSE u saradnji sa AI.


Belgrade Fashion Week



Važan segment manifestacije je i ovoga puta predstavljanje najperspektivnijih mladih dizajnera kroz takmičenje za prestižnu nagradu „Boris Nikolić“ za savremeni modni izraz, kao i finale konkursa Fashion Incubator by Perwoll, koji se bavi redizajnom i održivom modom. Tradicionalno najkreativnije su revije diplomaca i studenata, ovoga puta iz četiri umjetničke škole, čiji modeli sigurno korespondiraju sa sloganom ovog izdanja manifestacije Dare to trAI!

Nove činjenice o cirkularnoj ekonomiji – kroz održivu modu saznat ćete kroz program CIRKULATOR sa četiri značajna događaja, koji se organizuju u formatima izložbe, revija, kreativnih radionica i razmjene odjeće. U ove projekte, uključeno je ukupno 37 mladih dizajnera  koji će izraditi 86 modnih kreacija  koristeći pri tom isključivo odbačenu odjeću i drugi korišteni tekstil.

Dio ovog programa je izložba modne kolekcije pod nazivom Poetika identiteta u galeriji Grafički kolektiv, kao dio tematskog projekta „Ćirilica u pokretu“. Tu je zatim Cirkularni dan u Kulturnom centru Grad, koji obuhvata radionice redizajna i upcyclinga, kao i promociju second hand i vintage platformi. Programi održive mode ovoga puta su realizovani uz podršku Ministarstva zaštite životne sredine Republike Srbije i UNDP.

Posebnu zanimljivost predstavlja i autentična revija projekta No Nation Fashion u organizaciji IOM – Međunarodne organizacije za migraciju koja radi u okviru UN. Ova inicijativa predstavlja kreativan, održiv i inkluzivan odgovor na izazove povećane migracije, a kolekcija koje će biti prikazana nije samo odjeća – to je priča o snazi, preživljavanju i beskonačnoj hrabrosti migranata koji su učestvovali u kreativnom procesu stvaranja ove kolekcije.

Tu će biti predstavljen i bh. dizajn u okviru Revije Autorske mode na 54. Perwoll Fashion Weeku, gdje će biti prikazana kolekcija My Digital Legacy dizajnera Marka Fehera

 



Pored revija, BFW predstavlja i bogat umjetnički program, u okviru kojeg će publika uživati u postavkama tematskih izložbi, kako u foajeu Hangara u Luci Beograd, tako i na atraktivnim gradskim lokacijama. U okviru ovog programa izdvajaju se Textil izložba – Umetnost drapiranja tkanina by Dejana Momčilović, izložba obuće LILU je Biškup, kao i izložbe umjetničkih modnih fotografija pobjednica konkursa BFW Instashot – Mine Gajić i Marine Pupovac .

Tradicionalno, u foajeu Hangara održava se i izložba „Fashion & Accessories“ koja modnoj publici pruža priliku da konzumira domaće brendove kroz unikatne modne detalje. Posebnu atrakciju će predstavljati izložba „Fantastično modno putovanje“ Slađane Milošević u Kulturnom centru Silosi, koja će na adekvatan način zatvoriti 54. Perwoll Fashion Week.

Ove sezone Belgrade Fashion Week ponovno postaje mjesto gdje se moda i tehnologija prepliću, a kreativnost oslobađa u novim pravcima – odvažite se da probate i vi! Dare to trAI!

* * *
Naslovna fotografija: @belgradefashionweek


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!