TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 3.9.2024.
U našem prethodnom razgovoru, 15 minuta prije revije, Marko Feher je podijelio svoje emocije samo tik pred izlazak na pistu u Budimpešti.
Sada, nakon što je revija završena, Marko nam priča kako su se te emocije transformirale u osjećaj ispunjenosti. Njegova kolekcija "My Digital Legacy," koja je već tada nosila lične i emotivne slojeve, sada dobiva dublje značenje dok Marko otkriva kako je preispitao svoje stavove i dao prednost emotivnoj snazi dizajna nad intelektualnim promišljanjem.
Kroz ovaj intervju, Marko nas vodi kroz izazove i uspjehe koje je doživio nakon revije te govori o tome kako je publika reagovala na njegovu posvećenost društvenim porukama, održivosti i inovaciji u modi. Posebno nas je raznježio kada nam je otkrio ko mu je zapravo inspiracija i na koji način je tu ljubav prenio u dizajn.
Marko, 15 minuta prije revije si s nama podijelio svoje emocije i utiske. Kako bi tu izjavu prokomentarisao sada kada je revija prošla?
Nakon što je revija prošla, osjećam se zaista ispunjeno. Iako sam prije same revije bio pomalo nervozan i uzbuđen, sada kada sam doživio reakcije publike i čujem povratne informacije, osjećam da sav trud nije bio uzaludan. :) Revija je prošla bolje nego što sam očekivao, a to uvijek daje ogromnu motivaciju za dalje.
Koje svoje stavove 'neću nikad' si u ovoj kolekciji morao preispitati ili čak odbaciti?
Pa često sam sebi govorio da neću dopustiti da mi emocija preoblikuje kolekciju, ovaj put se to desilo. Daisy cvijet koji je glavni motiv kolekcije, predstavlja simboliku meni najznačajnijeg bića koje me je napustilo nakon 15 godina zajedničkog života, a to je moja DeeDee. Ona je po rođenju nosila ime Daisy što znači cvijet, tratinčicu. I tako nisam mogao odoljeti da je ne uključim u ovu kolekciju, morao sam, bilo je jače od mene, sada sam ipak srećan što jesam, jer da nisam, mislim da bih osjećao ogromnu prazninu.
S obzirom na to da je tvoj rad prepoznat po snažnim društvenim porukama, koliko je za tebe važno da publika zaista razumije i prepozna te poruke?
Za mene je izuzetno važno da publika razumije i prepozna poruke koje šaljem kroz svoje kolekcije. Moda je za mene više od estetske vrijednosti; to je medij putem kojeg mogu komunicirati važne društvene teme. Ako publika ne prepozna te poruke, onda moj rad gubi dio svoje svrhe. Možda najvažnija poruka ove revije je: Moda ne treba biti prljavi biznis, trebamo je učiniti čistijom, a to možemo svojim ispravnim izborima.
Da li ti je važnije da kolekcija izazove emotivnu reakciju ili intelektualno promišljanje?
Oboje mi je važno, ali ako moram birati, možda bih ipak dao prednost emotivnoj reakciji. Mislim da moda, kao i umjetnost, treba prije svega da dodirne srce ljudi, a zatim da ih navede na razmišljanje. Emotivna reakcija je prvi korak ka dubljem razumijevanju poruka koje želim prenijeti pa nakon emotivnog dolazi i intelektualno razmišljanje, jer mislim da obrnuto ne funkcioniše.
Kada bi morao povući paralelu između 'My Digital Legacy' i svoje posljednje kolekcije koja bi to bila?
Uvijek preispitivanje i pomjeranje sopstvenih granica.
Šta te natjeralo na neke promjene estetskih aspekata vašeg rada koje su možda ranije za tebe bile nezamislive?
Vjerovatno mislite na cvjetove i boje. Recikliranje je uvijek bilo moja šoljica čaja, ali na nešto drugačiji način, a kolorit i ovi cvjetovi nisu baš. Međutim, ovu kolekciju je obojila DeeDee, baš kao što sam rekao. Postoji priča o tome kako psi vide žutu i plavu pa je ovo bilo moje mahanje njoj, a ova kolekcija njena ostavština meni. <3
Da li su reakcije publike na 'My Digital Legacy' uticale na tvoju percepciju o budućem smjeru tvog dizajna?
Reakcije publike na 'My Digital Legacy' su mi pokazale da ljudi cijene kada se moda spoji s odgovornošću i inovacijom. To me ohrabruje da nastavim istraživati održive prakse i da još više eksperimentišem s recikliranim materijalima u budućim kolekcijama. Mene je uglavnom u recikliranju kada to dizajneri rade, smetalo što mnogo kolekcija izgledaju kao da su reciklirane, bez uvrede, ali za neke se vidi da su nastale od smeća, ja sam to htio izbjeći i postići jedan drugačiji osjećaj, da prva pomisao ne bude, hej vidi ovo, ovo je reciklirano...
Kako vidiš uticaj svojih društvenih poruka kroz dizajn? Da li osjećaš da si uspio u svojoj misiji do sada?
Mislim da su moje društvene poruke imale veliki uticaj kroz moj dizajn, jer su mnogi ljudi prepoznali i cijenili taj aspekt mog rada. Osjećam da sam uspio do sada da prenesem neke meni bitne poruke, ali također mislim da uvijek ima prostora za dalji rast i unapređenje. Važno mi je da nastavim edukovati prije svega sebe pa onda i svoju publiku o mnogim temama ali i o možda gorućoj, održivosti, koja nije bitna i važna samo nama trenutno nego i svim naraštajima kojima ostavljamo ovu našu Planetu Zemlju.
Aaaa, kada možemo očekivati narednu reviju u BiH? :D
Hahah, to se zapravo i ja pitam... Na kraju ipak osjetim kao da zemlje iz okruženja više razumiju i više žele prikazati i vidjeti moj rad, nego što je to slučaj kod nas. Jako bih volio da griješim, ali čini se pak da je tako, gomila sjajnih prilika mi se nudi, uglavnom van BiH. Međutim svi dobro znate koliko sam vezan za BiH i da je to jedan od razloga zašto sam tu, barem još uvijek!
* * *
Fotografije: HFDA / The Sparkle Content
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Udobnost je jednog dana dobila novu definiciju... onu koja počinje dugmetom koje su one same izabrale.
Ne kroji je trend, ne diktira sezona već žena koja zna šta joj prija. Tkanina koja klizi niz rame je izbor. Boja koja odgovara raspoloženju. Poruka koju nosi samo ona.
Govorimo o udobnosti s karakterom. O onoj pidžami ili spavaćici koja nije slučajan komad u ladici, nego pažljivo birana uniforma za me time rituale. O komadu koji kaže: “Večeras biram sebe.”
Poseban Bonjour.boutique event u organizaciji Bonjour.ba i Alma Ras, dao je priliku 16 gošći da prezentuju osjećaj šta znači biti stvarno svoja. U ambijentu koji je mirisao na inspiraciju i pažnju, uz dozu poezije, smijeha, foto-kutka i goodie bagu iz snova, nastajala su djela od udobnosti, doslovno od tkanine do posljednjeg dugmeta.
Večer je započela toplim govorom dobrodošlice Ane Ćavar, direktorice portala Bonjour.ba, a goste je srdačno pozdravila i Mervana Muhović, PR i marketing specijalistica kompanije Alma Ras.
Ana Ćavar, direktorice portala Bonjour.ba i Mervana Muhović, PR i marketing specijalistica kompanije Alma Ras
Kako su u konačnici izgledale njihove udobne priče? Pogledajte u nastavku.
Kolekcija TARA: za žene koje vole dom i sebe u njemu
Večer je započela njenim toplim riječima. Ana Ćavar je biralaTara pidžamu kao manifest svega što ova priča nosi, a to su toplina, kreativnost, zajedništvo i ženstvenost.
Tara sa širim krojevima, pamukom koji diše i dugmićima koji se ne gube, stvorena je za cozy trenutke. Ogrtač do listova? Da, i on je tu kad zatreba dodatna doza nježnosti.
Kolekcija IRIS: za snove koji traju i kad otvorite oči
Eda Bukvić odabirom plave Iris spavaćice kreirala je outfit za žene koje znaju reći sebi: “Večeras ne radim ništa i to je plan.”
Bh. glumica Amila Terzimehić kreirala je izdanje koje izgleda kao scena iz savremenog baleta. Svaki pokret u spavaćici Iris kod Amile će izgledati kao pažljivo koreografisan. Nježna tkanina, lagani tonovi… sve odražava Amilin umjetnički mir, onu vrstu mira koju nosite iznutra.
Elegantna i samouvjerena, Zerina Suyabatmaz odlučila se za Iris kao neko ko zna da minimalizam nije dosadan nego duboko smislen. Sve je bilo bez ijednog suvišnog detalja, a opet sa stilom koji se pamti.
Dodajmo ovome još jednu činjenicu, a to je da je Iris linija izrađena od modala, prirodnog vlakna poznatog po mekoći i prozračnosti, idealnog za osjetljivu kožu i sve one koje žele luksuz koji traje.
Kolekcija VANESA: kad udobnost nosi stav
Iman Karović birala je kompletVanesa u kojem će sigurno izgledati kao žena koja zna šta hoće i zna kako to reći bez riječi. Udobnost u njenoj izvedbi nije izgovor, nego stav. I da, izgledat će kao neko ko u ovoj pidžami donosi ozbiljno dobre odluke.
Izbor Maje Topčagić je bio razigran, ali precizan baš kao i njene fotografije. Maju u Vanesa kompletu zamišljamo kako već piše dnevnik u boji i sanja u HD rezoluciji.
Nikolina Sabljić odabrala je Vanesa pidžamu s jednostavnom elegancijom koja odašilje poruku: “Ovo je moje vrijeme.” Svaki detalj na njenom odabiru djeluje promišljeno, nježno i ženstveno.
Ono što liniju Vanesa čini posebnom nije samo to što je od 100% pamuka finije obrade, već i što svaka njena kombinacija djeluje kao da je skrojena upravo za taj dan: lagana kad želite mir, razigrana kad vam treba boja i uvijek spremna da vas prati u ritmu vašeg raspoloženja.
Kolekcija ARIA: full nježnost, ali sa stavom
Nježna boja, lagan kroj, a opet dovoljno upečatljivo da kažete: „Ovo je moja omiljena verzija mene.“ Magdalena Paradžik sebe vidi u Aria pidžami kao neko ko zna gdje se krije nježnost… u detaljima, u šapatima, u prvim gutljajima jutarnje kafe.
Merima Ikanović također birala je Aria pidžamu u kojoj planira pisati manifest udobnosti. Sve izgleda opušteno, ali zna da je pažljivo birano.
Aria je stvorena za one koje vole pastelne boje, trendy krojeve i čipku umjesto klasične gume. Satenske mašnice? Da, i to je dio ovog stylish paketa.
Kolekcija HELENA: klasika koja se ne objašnjava, nego osjeća
Glumica koja živi svaki kadar čak i kad je kući, bez šminke je Hana Zrno. U kombinaciji Aria + Helena, Hana se odlučila za udoban set kao žena koja zna da je najbolji plan za večer onaj koji uključuje ogrtač, masku za lice i tišinu.
Voditeljica koju vežemo za televizijsku eleganciju, Dejana Rosuljaš je ovdje u potpuno drugom moodu. Dejana je odabrala Helena pidžamu u kojoj će izgledati kao da je cozy njena nova religija i niko je neće moći razuvjeriti.
Kombinacija za žene koje ne vole pola rješenja. Emina Bašić Poljak u Heleni dat će vibe da je sve već posložila i garderobu i misli i raspoloženje. Ona je birala pidžamu kao manifest stila, a stil u ovom slučaju znači pamuk sa dodatkom elastina, bezvremenski kroj i čipku koja daje onaj diskretan, ali moćan šarm.
Helena je odabir kad želite izgledati elegantno, a osjećati se kao kod kuće.
U svijetu u kojem se često traži da budemo produktivne, dorađene i “na visini zadatka” ovaj koncept vraća stvari na početak. Na emociju. Na udobnost. Na autentičnost.
Pidžame iz ove kolekcije nisu nastale da prate trendove, već da prate vas kad zaspite s knjigom, kad plešete u kuhinji bosi, kad konačno kažete “večeras ništa ne moram”.
Možda je pravo pitanje za kraj: kako bi izgledala pidžama koju biste vi osmislili? Ako osjećate da je vrijeme da i vaša udobnost dobije ime, oblik i dugmad po vašem izboru… znate gdje početi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!