TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 11.3.2024.

Da li je do nas, ili još samo Oscari imaju tu moć da zaustave vrijeme i ukradu svu našu pažnju?


Sjećamo se vremena kada smo nestrpljivo čekali svaki report s crvenog tepiha, držeći se uz male ekrane ili iščekujući najnovije izdanje omiljenih magazina koje ćemo dobiti tek za koji dan, pristup informacijama je pomalo zasjenio tu čar crvenog tepiha. 

No, i dalje postoje događaji koji uspijevaju privući našu pozornost na isti način kao i prije. Jedan od njih je, naravno, Met Gala, koja nas uvijek iznova iznenađuje svojim ekscentričnim modnim izborima i spektakularnim scenskim prikazima. Dok nas od Met Gale dijeli još 2 mjeseca, okrećemo se red carpetu Oscara, najvažnijoj dodjeli nagrada u svijetu filma

 

 

 

Foto: @gregwilliamsphotography

Emma Stone sa svojim zasluženim zlatnim kipićem


 

Dok se svjetla reflektora usmjeravaju na sjajne zvijezde i njihova remek - djela na velikom platnu, jednako se mnogo pažnje posvećuje i modnim izborima koje donose na crveni tepih. Upečatljiva izdanja s red carpeta se pamte godinama… pa i decenijama. Dokaz? Fotka Bjork u (ne)slavnoj 'labud' haljini. S druge strane, možemo reći da su fun izdanja na red carpetu s njom završila i vratila se nekom old Hollywood galmuru, u novom sjaju. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SSENSE (@ssense)



Sa stilske strane, osim Care Delavigne, prošla godina nije iznjedrila mnoštvo upečatljivih momenata. Godinu prije te smo imali Zendayu i njen look s jednostavnom košuljom i sparkly suknjom koji su mnogi podžonili za svoje svečane trenutke. 2021. našu naslovnicu o Oscarima krasila je talentovana Carey Mulligan u zlatnoj Valentino kreaciji. Čini se da će i ove godine ona pokupiti sve simpatije zaljubljenika/- ica u modu. 

 

Carey Mulligan, Balenciaga 

Vjerujemo da ste morali dva puta pročitati da li smo to dobro napisali. Tako je, za vas koji se tek upoznajete sa svijetom mode, predstavljamo vam kuću Balenciaga onako kako je izgledala na svojim počecima. Carey je nosila rekreaciju Cristóbal “Mermaid” haljine iz 1951. Sa zabavnom i ultra kratkom bob frizurom dala je trendy look starom glamuru. 

 



Margot Robbie, Versace 

Margot, Margot, Margot! Koliko smo samo čekali vidjeti Margot u tamnim bojama i u 'hot' momentu. Margot je birala Versace haljinu s korzetom, svježe s modne piste. Haljina je predstavljena u novoj jesen/zima 2024 kolekciji. 

 

Foto: @voguemagazine



Ariana Grande, Giambattista Valli

Ariana, lice koje ne očekujemo vidjeti na Oscar red carpetu, ovaj put je unijela onaj fun momenat ovoj glamuroznoj večeri.  Naime, birala je Giambattista Valli kreaciju u nježnoj pink s predimenzioniranim plaštom. Priznajemo, cutie je. 

 

Foto: @justjared



Zendaya, Giorgio Armani Privé

Zendaya, kao prava ikona crvenog tepiha za Oscare je birala svilenu Armani haljinu s kombinacijom nježne pink i elegantnih srebrnih detalja. Iako, moramo reći, ovo nije njeno standardno 'wow' izdanje, Zendaya je zaista izgledala besprijekorno. 

 

Foto: @vanityfair



Lily Gladstone, Gucci 

Lily Gladstone, sinoć možda nije doma ponijela svog zlatnog kipića, ali se sigurno upisala u knjigu historije mode. Naime, nosila je fenomenalnu kreaciju brenda Gucci, tačnije kreativnog direktora Sabata De Sarno i autohtonog indijanskog umjetnika Joe Big Mountain. Riječ je o velvetnoj kreaciji koja se sastoji od jednostavne crne haljine i dugačkog plašta u plavoj boji. Ova kreacija je bila savršen izbor za Lily. 

 

Foto: @voguemagazine



Jennifer Lawrence, Dior

2023. je bila godina u kojoj je Jennifer Lawrence svoj stil dovela do savršenstva i čini se po prvi put neka od njenih izdanja su postala inspiracija drugima. Na ovoj dodjeli Oscara Jennifer je samo potvrdila rad na svom stilskom izražavanju te je zablistala (riječ koju ne koristimo često) u Dior haljini na tačkice s besprijekornim makeupom, kosom i decentnim nakitom. Go Jenny! 

 

Foto: @justjared



Sandra Hüller, Schiaparelli 

Sandra Hüller, baš kao i njena kolegica Carel Mulligan se okrenuta vintage prizvuku u svom izdanju. Iako je nosila odvažni Schiaparelli, haljina nesumnjivo podsjeća na na dizajn Gilberta Adriana koji je nosila Millicent Rogers 1947. 
 

Foto: @voguemagazine

 

Dodatna izdanja koja trebate vidjeti


Foto: @justjared

Foto: @dior

Foto: @justjared

Foto: @cosmopolitan

Foto: @justjared

Foto: @justjared

Foto: @voguemagazine

Foto: @justjared

 

* * * 

Dok se zavjesa polako spušta i na ovogodišnju dodjelu Oscara, ostaje nam samo da se prisjetimo ovih upečatljivih modnih trenutaka koji su oblikovali ovogodišnji crveni tepih. Svi ovi stilski odabiri dokaz su da modna umjetnost i dalje ima moć da zaustavi vrijeme i ukrade svu našu pažnju, čineći crveni tepih Oscara ne samo mjestom za slavlje filmske umjetnosti, već i platformom za izražavanje individualnosti i kreativnosti.

* * * 
Naslovna fotografija: @harpersbazaarus


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!