TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 24.12.2020.

Iz radionice kreativnog dvojca, Adne Ahmedić-Kadić i Alise Čaber, stiže nova zimska kolekcija jakni. Nit vodilja je i ovaj put vječna inspiracija arhitektura, ali sa novim stilskim igrama oblika i silueta kojima zaljubljenice u modu neće odoljeti.

Dosad smo imali prilike svjedočiti zanimljivim vizijama Muchness tima i artiklima koji su često postali omiljeni dio garderobe damama stoga nas ne iznenađuje da i ovaj put artikli sa etiketom Muchness donose upečatljivu stilsku priču.

„Za gotovo sve dizajnere i njihove brendove, arhitektura predstavlja izvor vječne inspiracije. Podjednako se u obje discipline (modnom dizajnu i  arhitekturi) bavi stvaranjem prostora i volumena, ravnih i dvodimenzionalnih materijala, iako na različitim mjerilima. Danas se njihov odnos istražuje na mnogim poljima, počevši od estetike, umjetnosti, oblika, teksture, forme i strukture. I naša kreativna priča se temelji na zajedničkim vizualnim i intelektualnim principima, kroz privlačnost mode, arhitekture i umjetnosti iz kojih crpimo inspiraciju. Glavna ideja nove Muchness zimske kolekcije predstavljaju oblici i siluete koji zbunjuju konvencionalne ideje o proporciji i obliku, igramo se sa kontrastima u dužinama, bojama i teksturama, te oblikovanju negativnog  prostora na odjevnom predmetu (kroz asimetriju) i dobivanjem pored pozitivnog i negativni volumen.“ - komentirale su Adna i Alisa.

Radi se o limitiranoj kolekciji kojima je na prvom mjestu kvaliteta izvedbe i korištenje materijala.

„Pored Muchness suknji, majica, bluza, naglasak u ovoj kolekciji za zimu su voluminozne jakne izražene kroz paletu crne, sive, maslinaste, i različitih nijansi narandžaste od štep materijala. Izazov nam je bio da predstavimo jednu konceptualnu i arhitektonsku formu jakne koja začudno kombinira lakoću materijala sa arhitektonskom, strukturalnom težinom. Prilikom dizajniranja akcent smo stavili i na tehniku kolažiranja kompozicije sa geometrijskim oblicima poput našivenih džepova u suprotnoj boji, trakama za vezanje i kontrastima u renderima na rukavima.“- pojasnile su nam Adna i Alisa.

Kreativni dvojac, stvarajući još jednu kolekciju koja odiše unikatnošću, a koja je ponajviše stvorena za zimsku uživanje sa stilom objašnjavaju da: „Posebna pažnja je usmjerena na multifunkcionalnost jer su jakne dvostrane i mogu se nositi na dva načina ovisno o raspoloženju, sa druge strane griju i omogućavaju nam da podnesemo sve vremenske (ne)prilike, kao i spremnosti za kombiniranje stilova u različite namjene. U svakoj kolekciji primarna misao nam je da osmislimo funkcionalan i udoban odjevni komad u kojem će se osoba osjećati nesputano, slobodno, a opet posebno i drugačije. I ova Muchness priča usmjerena je ka bezvremenskim i vizualno atraktivnim komadima koji ne podliježu trendovima, odnosno promocija „slow fashion“ koncepta pri čemu je modele nemoguće izvesti u velikom broju primjeraka, a samo ulaganje u kvalitet stvara održivost i dugotrajnost u modi.“

Njihov rad možete pratiti i na Facebook stranici brenda, kao i Instagram profilu @muchness_, a dio nove kolekcije istražite kroz fotografije Ane Lukende u nastavku.

***

Dizajnerice Muchness: Adna Ahmedić Kadić i Alisa Čaber

Fotografija: Ana Lukenda

Model: Nadine Mičić

Make up: Renata Ponjević


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!