TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 20.9.2016.
Balet Narodnog pozorišta Sarajevo novu sezonu započeo je gostovanjem u New Yorku kod plesne kompanije Carolyn Dorfman koja zauzima reprezentativno mjesto na američkoj plesnoj sceni. Zajedno su svakodnevno radili na probama za odlomak iz predstave „Waves“ koju će izvesti 22.11. u Sarajevu.
Ovu pohvalnu suradnju i predstavljanje baletnog ansambla u New Yorku te New Jerseyu pratili smo kroz foto dnevnik balerine Albine Huskić koja nam je rado ispričala svoje dojmove sa ove uzbudjive plesne avanture.
***
„U periodu od petog do četrnaestog septembra petero članova Baletnog ansambla Narodnog pozorišta u Sarajevu, Admir Kalkan, Ana Kuzmanović, Zulejha Kečo, Til Čmanćanin i ja, zajedno s našom umjetničkom dirketoricom Belmom Čečo Bakrač, boravili smo u New Jerseyu i New Yorku. Cilj našeg boravka tamo je bila uspostava suradnje s kompanijom fokusiranom na savremeni plesni izričaj, Carolyn Dorfman Dance. Tokom našeg boravka, svakodnevno smo imali probe koje su uključivale časove tehnike savremenog plesa i pilatesa te smo učili odlomak iz predstave „Waves“ koju ćemo izvesti zajedno sa ostalim članovima Carolyn Dorfman Dance Company, 22.-og novembra u Narodnom pozorištu u Sarajevu.
Probe za nadolazeću predstavu smo radili sa Caroly Dorfman, osnivačicom i glavnom koreografkinjom kompanije te s jednom od igračica Katlyn Waldo. Za nas igrače je ovo bio veliki izazov, jer se inače ne susrećemo s takvom tehnikom savremenog plesa, ali uspjeli smo da ovladamo sasvim dovoljno njome i veoma se radujemo izvođenju ove predstave u novembru. Svakodnevni časovi nove tehnike i pilatesa su mi dosta pomogli da spoznam svoje tijelo na novi način, otkrijem njegove nove mogućnosti i prevaziđem neke od fizičkih prepreka.
U posebnom sjećanju mi je ostao put u Princeton gdje smo u prostorijama Princeton Ballet School imali čas odnosno baletske vježbe s direktorom kompanije American Repertory Balle, inače vodećom baletskom kompanijom u New Jerseyu, Douglasom Martinom. Svi smo bili presretni kada je pohvalio naš „épaulement“, položaj i način kretanja gornjeg dijela tijela u klasičnom baletu, na koji nije navikao kod američkih igrača i učenika jer je, kako on kaže, dosta krut i nerasplesan.
Nakon cjelodnevnih proba bismo se uputili do New Yorka gdje smo ostatak dana proveli u obilasku i razgledavanju znamenitosti ovog grada koji posjeduje nevjerovatnu energiju. Nismo uspjeli da obiđemo sve najbitnije znamenitosti New Yorka, ali smo svratili do Times Squarea, 9/11 muzeja i memorijalnog centra, Rockefeller Center, vozili smo se Big Bus Tourom kojim smo obišli Uptown Manhattan i naravno posjetili smo Broadway gdje smo uživali u mjuziklu An American in Paris.
Ono što je mene najviše zapanjilo kod New Yorka je to što se osjećate kao da u tom gradu možete ostvariti sve svoje želje i ciljeve, umjetnost i inspiraciju možete pronaći na svakom ćošku ulice i na stanovnicima tog grada možete primjetiti koliko su marljivi u svojim poslovima i ispunjavanju svojih obaveza, te koliko važnosti pridaju svome zdravlju i fizičkoj aktivnosti. Mogu reći da sam jako sretna i ponosna, sigurna sam da će se i moje kolege složiti sa mnom, na naš odlazak tamo, način na koji smo se susreli s novim izazovima i prihatili ih objeručke te na činjenicu da je ansambl sarajevskog baleta, jedini u našoj državi, uspio da uspostavi ovakvu saradnju nakon dugog niza godina, za koju se nadamo da će se nastaviti još dugo godina.
Ništa od ovog ne bi bilo moguće bez naše umjetničke direktorice Baleta, gospođe Belme Čečo Bakrač i naravno Carolyn Dorfman i njenih saradnika. Veliko hvala uredništvu MODAMO.info portala na interesovanje za uspjehe Baletnog ansambla Narodnog pozorišta u Sarajevu i nadam se da ćemo biti u mogućnosti da sa Vama podijelimo još sličnih lijepih priča.“ – ispričala nam je Albina Huskić, jedna od članica Baletnog ansambla Narodnog pozorišta u Sarajevu.
TEKST: Ada Ćeremida
Na jednom mjestu okupljeni su oni koji Sarajevo pretvaraju u šarenu mapu priča i emocija.
Od 2021. godine FASADA, festival ulične umjetnosti, u Sarajevu pretvara gradske fasade u galerije pod vedrim nebom, spajajući umjetnost, zajednicu i ekologiju.
Kroz protekle četiri godine nastalo je 29 murala na više od 3.000 m² javnih površina, a Sarajevo danas broji dvije otvorene galerije ulične umjetnosti i petnaest samostojećih velikih murala.
Iza cijele priče stoji muralist i osnivač Obojene Klape, Benjamin Cengić Zian, čiji prepoznatljivi cvijet krasi zidove Sarajeva i regije. FASADA tako svake godine okuplja umjetnike iz cijelog svijeta, a boje i crteži na zidovima postaju trajni dijalog sa gradom i ljudima.
Ovo je tek početak priče, pratite nas jer ćemo kroz naredne dane otkrivati kako nastaju murali, ko su umjetnici koji ih crtaju i šta ulična umjetnost znači za Sarajevo danas i u budućnosti.
Otvorenje koje širi energiju
Četvrto izdanje festivala otvara se u subotu, 6. septembra, u Despićevoj ulici, gdje će biti otvorena izložba High Five i dodijeljena Balkan Street Art Network nagrada.
Uz muziku i DJ setove, atmosfera otvaranja najavljuje dane ispunjene muralima, radionicama, razgovorima i druženjima.
Naredni dani donose početak oslikavanja zidova na Prusačkovoj i Ujevićevoj ulici, kao i jedinstvenu radionicu Street Art & VR u Manifesto galeriji i Darivi, gdje se kreativnost spaja sa tehnologijom i istražuju nove dimenzije ulične umjetnosti.
Posebnu pažnju privlači projekcija filma Girl Power, priča o ženama u uličnoj umjetnosti i njihovom mjestu u globalnom pokretu. U utorak slijedi šetnja kroz već nastale murale grada, a festival se potom seli na muzičke stepenice u Prusačkovoj, gdje će se održati razgovori sa umjetnicima.
Ovogodišnji FASADA festival dovodi raznoliku postavu autora čiji radovi oblikuju savremenu scenu ulične umjetnosti. Francuski umjetnik STOM500, donosi murale prepune boja i antropomorfnih životinja koji istovremeno zabavljaju i provociraju razmišljanje.
Dok kanadsko-srpska muralistica Zmaja, ilustratorica knjiga, sada javni prostor koristi kao polje kolektivne imaginacije kroz humoristične likove i stripovsku estetiku.
Tu su i Simeon Switch iz Nizozemske sa snovitim, gotovo psihodeličnim pejzažima i životinjama, čije hiperrealistične forme stapaju fantaziju i realnost, te argentinska umjetnica Flo Silva koja svoj prepoznatljivi rukopis prenosi iz Južne Amerike do Evrope.
Hrvatska muralistica Téa Jurišić koristi jarke boje i raznolike likove da ispriča priče vezane za lokalni kontekst, dok španski umjetnik Bubblegum stvara ornamentalne kompozicije koje podsjećaju na arhitektonske filigrane.
Francuska autorica Nush gradi svijet ptica, mitskih bića i plamenih boja, a lokalni Vedran Purićanin, poznat i kao tattoo majstor i DJ, unosi humor, spontanost i duh Sarajeva u svaku liniju.
Pred sam kraj festivala, na Darivi će se održati tradicionalni Graffiti Jam, uz druženje i afterparty. Završnica je zakazana za 14. septembar u Prusačkovoj ulici, kada će se simbolično zatvoriti ovogodišnje izdanje.
No, murali i crteži ostaju kao javni arhiv emocija, znak da Sarajevo neprestano diše, mijenja se i raste kroz boje i poruke svojih zidova.
Murali su i platforme za dijalog o tome kako umjetnost oblikuje urbane pejzaže, povezuje ljude i zajednice i postaje pokretač novih razgovora o budućnosti grada.
Kada ulice postanu galerije, umjetnost prestaje biti zatvorena i počinje živjeti u svakodnevici, dodirujući prolaznike jednako kao i posmatrače iz daljine.
Upravo zato ovi projekti pokreću i ekološki diskurs: korištenje održivih boja i sprejeva koji poboljšavaju kvalitet zraka otvara prostor za razmišljanje o tome kako umjetnost može i treba biti u službi zdravije urbane sredine.
Dok različite kulture i autori utiskuju svoje tragove u gradske zidove, Sarajevo se sve više profilira kao mjesto gdje se lokalna urbana scena prirodno uklapa u razgovor o tome šta umjetnost znači u javnom prostoru i kakvu budućnost zajedno gradimo.
Foto: @fasadafestival
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!