TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 2.3.2023.
Bojana Mutić je kreatorica digitalnog sadržaja, blogerica i modan entuzijastica koja stoji iza profila @modaitakoto, a o njenim kombinacijama smo često govorili na Bonjour.ba.
Kada smo vidjeli da planira predstaviti novi komad u njenoj liniji OTOKAT, znali smo da nas čeka komad koji će u nama izazvati uzbuđenje za stiliziranjem pa smo željeli saznati sve o njenom kreativnom procesu.
Bojana Mutić
I zaista nam je predstavila poseban artikl, savršen za proljeće pred nama.
Klasični komad, baloner, s potrebnim twistom. Riječ je o oversized mantilu u boji godine, magenta. O tome koliko su dame diljem BiH bile u potrazi za posebnim komadom, kao što je ovaj, govori i činjenica da je mantil predstavljen sinoć u 21h te se rasprodao u roku od sat vremena. No, Bojana nam je otkrila da s obzirom na uspjeh ove boje, već planira kreirati mantil i u drugim bojama.
Za nju smo imali 2 pitanja – Kako je tekao njen kreativni proces i koliki tim stoji iza ovog projekta. U nastavku donosimo njene odgovore.
Bojana Mutić za Bonjour.ba o nastanku mantila OTOKAT
Sjedim za računarom već 20 sati u komadu (hvala mužu i teti što su mi to omogućili).
Posljednjih desetak dana sam spavala ne više od sat, dva dnevno.
Pretpostavljam, dijelom zahvaljujući tom mučenju, moja nova proljetna OTOKAT kolekcija je rasprodana u roku od sat i po vremena.
Usudim se neskromno pretpostaviti da je zapravo rasprodana za 1 minut, kad bi postojao mehanizam da se u roku od minute odgovori na nekoliko stotina poruka u inboxu, koje su stigle istovremeno. Sve te divne dame su zaista “navile alarme” da pišu istog momenta kad je kolekcija objavljena.
Zahvalna sam i beskrajno začuđena - iako je ovo moja treća po redu kolekcija koja je rasprodana odmah po objavi - ali to meni nikad neće prestati biti čudno. Ne vjerujem sama u sebe. Ni u samu sebe.
Ko stoji iza OTOKAT linije?
I sad, kad smo kod povjerenja, konačno dolazim do odgovora na pitanje koje su mi Bonjour dame postavile u svom ljubaznom prijedlogu da objave članak povodom moje nove kolekcije (ali prvo sam morala ispričati “Markove konake”. Kolekcija se komotno mogla zvati i Modini konaci).
Jer pitale su me, između ostalog, da predstavim svoj tim, koji je sa mnom učestvovao u kreiranju fotografija. I to me uvijek neko pita, za TIM koji radi sa mnom.
To je veliki kompliment, ako moj posao djeluje kao rezultat rada nekog tima, jer ja sve radim sama.
Imam fotografkinju, da, jer ne mogu uvijek samu sebe fotkati u ogledalu :) ali ja sam svoj šef, sekretarica, računovođa, ja sam model na svojim fotografijama, šminker, stilista, scenarista za sve video uratke, režiram i montiram, editujem fotke, pišem sve tekstove, crtam kreacije, naručujem dugmad, gumu i podstavu, kutije, ukrasni papir, etikete i naljepnice, telefoniram, mejliram, “spadam sa baglama”, tako kažu.
Tako da, nije to tim, MODA i OTOKAT su one woman show.
Pa ni iza ovih fotografija ne stoji nikakav tim - stojim ja na jednoj nozi dok pokušavam obući štrample iza drveta, tj. teturam jer sam u petom mjesecu trudnoće, presvlačim se na sred livade, jer nemam gdje drugo, fotografkinja me zaklanja svojom malom jaknom.
Vjerovatno ljudi ne žele to da pročitaju, žele glamur s obje strane fotografije, uostalom to i kupuju, ali ja ne mogu napisati nego istinu. Sve je to velika muka, trud, žrtva. Prvo to, i najviše to, a tek onda sasvim malo užitka, koji te tjera da se mučiš uvijek iznova.
Dosta o mukama, moram požuriti jer će se inače ova ponoćna sastaviti s jutarnjom mučninom.
O OTOKAT mantilu
Ovogodišnji OTOKAT je mantil kakav sam oduvijek željela, ali tako raskošan, širok, dugačak, komotan, ležeran, “haljinast”, nigdje nikada nisam mogla kupiti. Ne znam zašto, mantili su najčešće uski, strukirani modeli do koljena ispod kojih uvijek izviruju suknje i haljine, nimalo laskave dužine i kroja, kao da neko namjerno pravi premaleno i nedovoljno.
Ja sam htjela da ''PRELIJEVA'', da bude svega previše, da zagrli, obujmi, leprša i vijori…
Sudeći po reakcijama kupaca, uspjela sam.
Materijal je, iz praktičnih razloga, izabran tako da bude vodootporan, tj. da damama mogu da ponudim funkcionalan kišni mantil.
Nijansa je, rekla bih, očekivana. Roze i pink su boje mog profila i brenda.
A kako su mantili rasprodani u rekordnom roku (ako uspijem da preživim još 10 dana nespavanja) možda “lansiram” i neku drugu boju, jer šteta je ovakav maksimalno ne (zlo)upotrijebiti.
Koju bi vi boju voljeli vidjeti na OTOKAT mantilu?!
TEKST: Emina Smaka
Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.
Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.
U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode.
1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone
Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije.
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije.
Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.
2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu
Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.
3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda
Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.
Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.
4. Vječno nasljeđe
Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.
U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.
Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.
Naslovna fotografija: @giorgioarmani
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!