TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 24.11.2019.
Kalendarski kraj godine sa sobom nosi brojna uzbuđenja - blagdanski period, darivanje, druženja, donošenje novih ciljeva, ali i presjek svih događaja kroz proteklih dvanaest mjeseci.
Cijelu priču prate i liste koje otkrivaju koji su nam to bili favoriti kada govorimo o modi, filmovima, arhitekturi, interijerima.
Mi, potpuno štreberski, nestrpljivo iščekujemo rezultate istraživanja koji otkrivaju koji su to modni dizajneri, odjevni artikli, modni dodaci, ali i osobe imale najviše utjecaja u kreiranju trendova u 2019. godini.
Platforma Lyst je prije par dana i objavila detaljnu listu na osnovu ponašanja više od 5 milijuna online korisnika koji pretražuju, pregledavaju i kupuju proizvode putem internera.
Godina je ovo u kojoj se dosta pričalo o inkluzivnijoj modi, razvoju i upotrebi ekoloških materijala, kupovini vintage komada, kao i o ovim modnim brendovima te stilskim izdanjima ovih dama i muškaraca.
KOJI SU NAJPOPULARNIJI MODNI BRENDOVI U 2019. -OJ GODINI?
Iako je Gucci u prvom dijelu godine bio na prvom mjestu, Off-White je dobio titulu najpopularnijeg modnog brenda.
To i ne iznenađuje, obzirom da je već nekoliko sezona sinonim za luksuzni streetwear i omiljen je među millennialsima. U ovoj godini predstavili su i kolekciju za uređenje doma, a dodatnoj popularizaciji pripomogla i Hailey Baldwin koja je za vjenčanje s Justinom Biberom birala vjenčanicu upravo u njihovom potpisu.

Na drugom mjestu je Gucci, a na trećem Bottega Veneta koji je napravio mini revoluciju s luksuznim modnim dodacima koje smo vidjeli na gotovo svim izvještajima s tjedana mode, a o kojima smo pisali ovdje. Slijede ih Jacquemus, Molly Goddard, Pyer Moss i Paco Rabanne.
'IT' ARTIKLI KOJI SU OBILJEŽILI 2019. GODINU
Sasvim očekivano, riječ je o oversized clutch torbi u potpisu brenda Bottega Veneta, a prate ju i Gucci torbe, mini torbica brenda Jacquemus, kao i Pradini bucket šeširi.

NAJUTJECAJNIJE OSOBE U MODNOJ INDUSTRIJI
Najpopularnija influencerica u ovoj godini je Meghan Markle. Vojvotkinja koja je u dress code odijevanja članica kraljevske obitelji unijela minimalizam, prirodni makeup, neuredne pundže i opuštenost, je kroz 11 proteklih mjeseci zahvaljujući kraljevskim turnejama, ali i projektima na kojima je radila (od vlastite modne kolekcije preko uloge urednice britanskog Vogue magazina), učinila da odjevni komadi koje je nosila budu rasprodani za manje od 24 sata. Na listu su se našli i Timothée Chalamet, Zendaya, Billie Eilish i Cardi B.

Veselimo se svim modnim novitetima koje nam nosi 2020. godina.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!