TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.8.2022.
Martina Saira je dama s prepoznatljivom estetikom, čije projekte uvijek rado ispratimo kroz autorske foto priče na Bonjour.ba, a posebnu pažnju ukrade svojim zanimljivim i upečatljivim kombinacijama.
Tako smo njeno pojavljivanje na crvenom tepihu s nestrpljenjem očekivali kako bismo saznali šta je za nas pripremila ove godine. Cijeli proces pripreme ste mogli vidjeti i na našim Instagram pričama, a sada donosimo i više detalja o ovoj harmoničnoj suradnji it djevojke i mladog bh. dizajnera.


Martina nam je već na početku razgovora otkrila da je prvobitno mislila da neće imati prilike prisustvovati crvenom tepihu ovogodišnjeg Festivala, zbog mnoštvo projekata na Javorovom Do te kroz Luxury events by Martina Saira na kojima je angažirana u sklopu #28thSFF. No, kako to obično bude s nekim posebnim modnim suradnjama i prijateljstvima, kada joj se Armin Hodžić, dizajner brenda Elysian javio za suradnju, znala je da će ipak promijeniti planove u kalendaru.

Nadodala je da joj se dopala njegova profesionalnost, preciznost, posvećenost i želja da upravo Martina nosi njegovu prvu haljinu. Kako kaže, imala je zadatak da iznese poseban i drugačiji dizajn, a taj zadatak i val adrenalina nikada ne propušta. S obzirom na Martininu modnu historiju na crvenom tepihu Festivala, s mnoštvo itekako pamtljivih izdanja koja su nerijetko nosila i bh. etiketu, znali smo da nas čeka jedna posebna red carpet priča.

Bh. dizajner Armin Hodzić nam je otkrio više o suradnji i zašto je birao Martinu Sairu kao ambasadoricu
,,Sarajevo Film Festival je nešto najljepše što se dešava u Bosni i Hercegovini i za mene predstavlja posebnu čar. Dugo sam razmišljao o tome ko bi mogao da iznese moju viziju i ono što ja želim da predstavim. Ipak je ovo moje prvo pojavljivanje i prva kreacija koja je napravljena za crveni tepih te je morao biti neko ko tu kreaciju može da iznese u cijelosti."

,,Martinu pratim godinama i velika mi je inspiracija. Iz godine u godinu, na svim događajima koji se organiziraju u Bosni i Hercegovini, Martina se uvijek gleda da maksimalno ispoštuje temu eventa i da bude drugačija od ostalih. Volim taj njen stav i karakter, zna šta želi i ništa pored toga je ne interesuje. Velika mi je čast i zadovoljstvo što će ona biti prva koja će nositi moju kreaciju na ovogodišnjem Sarajevo Film Festivalu."
S nama je podijelio i više detalja o samoj kreaciji
,,Ideja za ovu kreaciju postoji od 2014. To je bila prva haljina koju sam ja skicirao i evo nakon 8 godina je dobila svoju priliku. Moja vizija mode je malo drugačije od onoga što je popularno na našim prostorima. Ja volim high fashion iako on kod nas nije toliko zastupljen."
,,Kroj je jednostavan, ali i 'fashion'. Bijela boja daje na jednostavnosti i eleganciji, a visoke naramenice high fashion looku. Detalji na haljini, lanci, ogrlica i narukvice su ručno rađeni od bakra."




Martinin beauty look
Pripreme za crveni tepih, sudeći po fotografijama su protekle u dobrim vibracijama ispunjene smijehom i pozitivnom energijom. Prva stanica pri kreiranju Martininog beauty looka bila je make up stanica Maje Talović. Dugogodišnja saradnja je i ovaj put izrodila savršeni makeup look, prirodni izgled s naglašenim tenom savršeno su uokvirili Martinino lice te se harmonično stopili sa frizurom i haljinom.




Iduća stanica je bila salon poznatog bh. frizera Ensara Dervišbegovića. Bez smijeha i pokojeg plesnog koraka, teško da možete izaći iz njegovog salona. Ensar i Martina također imaju dugogodišnju saradnju te je i ova prošla uz osmijeh i prijateljski razgovor. Frizura je inspirisana Chanel revijom za proljeće/ljeto 2022. Nadogradnja kose je dodatno izdužila i volumenizirala Martininu plavu kosu, a ujedno i dala haljini prostor da zablista.


Martina je poznata po svojoj energiji, širokom osmijehu i proaktivnošću, a nije nas iznenadilo kada nam je otkrila da su za to zasluženi upravo njena djeca i porodica zahvaljujući kojima se osjeća samopouzdano i snažno, bez obzira gdje se nalazi i šta nosi. Doza adrenalina koja ju je pratila kroz ovaj modni zadatak probudila je dodatne posebne emocije koje su se vidjele i kroz fotografije.

Jedna je od najbolje obučenih dama u BiH, a kada je riječ o njenim red carpet izdanjima uvijek nas uspije oduševiti i iznenaditi. Ništa ne prepušta slučaju i za realizaciju svakog looka se posebno posveti. Na crvenom tepihu na SFFu uvijek bira i promoviše domaći dizajn te nerijetko bira drugačiji dizajn s dozom avantgarde. Ni ovaj put njen look nije ostao nezapažen i veselimo se vidjeti šta nam to još sprema ova energična dama.

Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!