TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.8.2022.
Martina Saira je dama s prepoznatljivom estetikom, čije projekte uvijek rado ispratimo kroz autorske foto priče na Bonjour.ba, a posebnu pažnju ukrade svojim zanimljivim i upečatljivim kombinacijama.
Tako smo njeno pojavljivanje na crvenom tepihu s nestrpljenjem očekivali kako bismo saznali šta je za nas pripremila ove godine. Cijeli proces pripreme ste mogli vidjeti i na našim Instagram pričama, a sada donosimo i više detalja o ovoj harmoničnoj suradnji it djevojke i mladog bh. dizajnera.


Martina nam je već na početku razgovora otkrila da je prvobitno mislila da neće imati prilike prisustvovati crvenom tepihu ovogodišnjeg Festivala, zbog mnoštvo projekata na Javorovom Do te kroz Luxury events by Martina Saira na kojima je angažirana u sklopu #28thSFF. No, kako to obično bude s nekim posebnim modnim suradnjama i prijateljstvima, kada joj se Armin Hodžić, dizajner brenda Elysian javio za suradnju, znala je da će ipak promijeniti planove u kalendaru.

Nadodala je da joj se dopala njegova profesionalnost, preciznost, posvećenost i želja da upravo Martina nosi njegovu prvu haljinu. Kako kaže, imala je zadatak da iznese poseban i drugačiji dizajn, a taj zadatak i val adrenalina nikada ne propušta. S obzirom na Martininu modnu historiju na crvenom tepihu Festivala, s mnoštvo itekako pamtljivih izdanja koja su nerijetko nosila i bh. etiketu, znali smo da nas čeka jedna posebna red carpet priča.

Bh. dizajner Armin Hodzić nam je otkrio više o suradnji i zašto je birao Martinu Sairu kao ambasadoricu
,,Sarajevo Film Festival je nešto najljepše što se dešava u Bosni i Hercegovini i za mene predstavlja posebnu čar. Dugo sam razmišljao o tome ko bi mogao da iznese moju viziju i ono što ja želim da predstavim. Ipak je ovo moje prvo pojavljivanje i prva kreacija koja je napravljena za crveni tepih te je morao biti neko ko tu kreaciju može da iznese u cijelosti."

,,Martinu pratim godinama i velika mi je inspiracija. Iz godine u godinu, na svim događajima koji se organiziraju u Bosni i Hercegovini, Martina se uvijek gleda da maksimalno ispoštuje temu eventa i da bude drugačija od ostalih. Volim taj njen stav i karakter, zna šta želi i ništa pored toga je ne interesuje. Velika mi je čast i zadovoljstvo što će ona biti prva koja će nositi moju kreaciju na ovogodišnjem Sarajevo Film Festivalu."
S nama je podijelio i više detalja o samoj kreaciji
,,Ideja za ovu kreaciju postoji od 2014. To je bila prva haljina koju sam ja skicirao i evo nakon 8 godina je dobila svoju priliku. Moja vizija mode je malo drugačije od onoga što je popularno na našim prostorima. Ja volim high fashion iako on kod nas nije toliko zastupljen."
,,Kroj je jednostavan, ali i 'fashion'. Bijela boja daje na jednostavnosti i eleganciji, a visoke naramenice high fashion looku. Detalji na haljini, lanci, ogrlica i narukvice su ručno rađeni od bakra."




Martinin beauty look
Pripreme za crveni tepih, sudeći po fotografijama su protekle u dobrim vibracijama ispunjene smijehom i pozitivnom energijom. Prva stanica pri kreiranju Martininog beauty looka bila je make up stanica Maje Talović. Dugogodišnja saradnja je i ovaj put izrodila savršeni makeup look, prirodni izgled s naglašenim tenom savršeno su uokvirili Martinino lice te se harmonično stopili sa frizurom i haljinom.




Iduća stanica je bila salon poznatog bh. frizera Ensara Dervišbegovića. Bez smijeha i pokojeg plesnog koraka, teško da možete izaći iz njegovog salona. Ensar i Martina također imaju dugogodišnju saradnju te je i ova prošla uz osmijeh i prijateljski razgovor. Frizura je inspirisana Chanel revijom za proljeće/ljeto 2022. Nadogradnja kose je dodatno izdužila i volumenizirala Martininu plavu kosu, a ujedno i dala haljini prostor da zablista.


Martina je poznata po svojoj energiji, širokom osmijehu i proaktivnošću, a nije nas iznenadilo kada nam je otkrila da su za to zasluženi upravo njena djeca i porodica zahvaljujući kojima se osjeća samopouzdano i snažno, bez obzira gdje se nalazi i šta nosi. Doza adrenalina koja ju je pratila kroz ovaj modni zadatak probudila je dodatne posebne emocije koje su se vidjele i kroz fotografije.

Jedna je od najbolje obučenih dama u BiH, a kada je riječ o njenim red carpet izdanjima uvijek nas uspije oduševiti i iznenaditi. Ništa ne prepušta slučaju i za realizaciju svakog looka se posebno posveti. Na crvenom tepihu na SFFu uvijek bira i promoviše domaći dizajn te nerijetko bira drugačiji dizajn s dozom avantgarde. Ni ovaj put njen look nije ostao nezapažen i veselimo se vidjeti šta nam to još sprema ova energična dama.

Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!