TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 22.8.2022.
Pri svakom predstavljanju novog bh. modnog brenda ushićenje u uredu raste. Ovaj put ćemo vas upoznati s brendom iza kojeg stoji dvojac o kojem smo i ranije govori.
Brand Stribor nastao je na temelju promišljenog i opuštenog pristupa dizajnu.
,,Istovremeno, veliku pažnju posvećujemo kroju i materijalima, stvarajući odjevne predmete visoke kvalitete. Za nas u Striboru stil je izraz slobode u kojem biramo minimalistički pristup i autentične materijale.“
Iza Stribora stoje Edina Hadžić i Sabina Muratagić-Daul, dvojac s velikim iskustvom u tekstilnoj industriji koji je kreirao već prepoznatljiv i omiljen brend za mame i bebe Orangetree.

Kolekcija Stribor22
Kolekcija je podijeljena u tri dijela prema tkaninama koje koriste.
,,Za hladnije dane birali smo vunene tkanine koje se ističu prekrasnim padom i ugodnim dodirom. Pamuk je univerzalni prirodni materijal na kome se zasniva čitava tekstilna industrija, zbog čega je dio i naše kolekcije, a tu je još i plisir koji je razigran, lagan i ležeran, a po potrebi i elegantan, što čini savršenu podlogu za brojne proljetne i ljetne kombinacije. Također, našim damama želimo ponuditi cjelokupan outfit, stoga u ovoj kolekciji imamo odjevne komade koji se savršeno slažu jedan s drugim.“

Svaki odjevni predmet kreiran je i proizveden etički u BiH s brigom za okoliš i ljude, a kako sve odjevne komade proizvode u vlastitom studiju, nastoje pronaći ravnotežu između najvišeg standarda kvalitete i održivosti proizvodnje odjeće u malim serijama kako bi izbjegli otpad, iskorištavajući 98% materijala. Stribor kolekcija može se kupiti online preko Instagram profila @stribor_wear.






* * *
Make up/Hair: Naida Đekic
Model: Ermina Hadžić
Photo: Sanela Zukić
Art: Sugar On Top @sugarontop_official
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!