TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 12.1.2024.
Pharrell Williams je novi kreativni direktor Louis Vuitton modne kuće.
Umjetnik je donio svježu perspektivu u brend i kreirao uspješne kolekcije u koje je utkao svoj unikatan potpis – spoj streetwear estetike, hip – hop utjecaja i vibrantnih boja. Sve to je poseban odjek napravilo kod mlađe publike pa je Louis Vuitton s Pharrellom na čelu doživio pravi revival.
Pharrell je u posljednjoj kolekciji Proljeće/Ljeto 2024 izbacio jedan intrigantan model torbe koji nepogrešivo prikazuje njegovu estetiku i zaigranost. Louis Vuitton lunch bag novi je dodatak njegovom već bogatom dizajnerskom opusu.
Louis Vuitton lunch bag
Izrađena s upečatljivim logom ove modne kuće, u mekanoj narančastoj koži i s plavom kopčom koja donosi energičan komplementarni kontrast boja, ova torba predstavlja zaigrani modni dodatak, koji donosi zabavu, ali i intrigu u modni svijet.
Neki ju vide kao komentar na društvo opsjednuto luksuznim brendovima (do te mjere da bismo nosili i brendirane torbice za ručak), drugi pak kao pametan način da se visoka moda približi masama. Možda je ipak jednostavna prezentacija umjetnikove mašte i kreativnosti?

Foto: @hypebeaststyle

Foto: @hypebeaststyle
Što god bilo, ova torba nas podsjeća na to da čak i najbanalniji svakodnevni predmeti mogu postati luksuzan komad sa stilom i karakterom. Ovo je samo još jedan pokazatelj Pharrellove estetike, koja stavlja fokus na inkluzivnost, probijanje granica i slavljenje svakodnevice.
Torba će biti upečatljiv modni dodatak, bilo da u njoj imate sav trenutni sadržaj vaše torbe ili zaista u njoj ponesete ručak.

Foto: @hypebeaststyle

Foto: @hypebeaststyle
* * *
Naslovna fotografija: @hypebeaststyle
TEKST: Ada Ćeremida
Vojnički šik se vraća. Napoleon jakne su modni odgovor na haotična vremena za jesen 2025.
Ako ste ikada bili dio one modne ere s početka 2000-ih, sigurno se sjećate trenutka kada su military ili Napoleon jakne bile svuda od Burberry kampanja Christophera Baileyja do Balmain pisti koje je tada vodio Christophe Decarnin.
Inspirisane 1800-im i uniformama koje su simbolizirale moć i disciplinu, ove, nekada i pod nazivom husarske, jakne su danas ponovo u centru pažnje.
Nova generacija dizajnera, od Ann Demeulemeester do Diora pod Jonathanom Andersonom, vraća strukturu, zlatne dugmiće i upečatljive ramene linije. Ove jakne su modni simbol koji spaja romantizam prošlosti i bunt savremenosti.
U vremenu kada moda sve češće služi kao ogledalo društva, nije slučajno da ponovno posežemo za krojevima koji djeluju kao svojevrsni oklop. Osjećaj kontrole, snage i autoriteta sada se prenosi kroz tkaninu, dok se detalji poput epoleta i veza reinterpretiraju u modernom, maksimalističkom kontekstu.
Povratak forme i moći od dvora do piste
Inspiracija potječe iz 1800-ih, iz uniformi koje su simbolizirale red, disciplinu i karizmu što je Napoleonov estetski pečat prepoznatljiv po simetričnim krojevima, epoletama i bogatom vezu.
Danas, Ann Demeulemeester reinterpretira taj duh kroz tamne, gotovo poetske verzije, Jonathan Anderson u Dioru ponovo gradi siluetu koja spaja prošlost i sadašnjost, dok Nicolas Ghesquière u Louis Vuittonu istražuje barokne proporcije kroz savremeni, futuristički okvir.
Na pistama, ovaj komad ne djeluje nostalgično, djeluje moćno, gotovo teatralno. U svijetu gdje je minimalizam dugo bio dominantan, moda se vraća ornamentima kao obliku otpora.
Foto: @annedemeulermeester_official
Sredinom 2000-ih, Christophe Decarnin je u Balmainu napravio mali modni preokret: njegove vojne jakne postale su predmet želje. Kombinovane s farmerkama, visokim potpeticama i frizurom koja kao da je pobjegla s rock koncerta.
Bio je to trenutak kada su žene nosile siluetu koja govori: ‘’Ja vodim svoju bitku, ali s perfektnim krojem.''
U isto vrijeme, Christopher Bailey je u Burberryju oživio britanski vojnički šik, dok su Dolce & Gabbana i Alexander McQueen istraživali dekadentnu, gotovo opernu verziju militarizma.
Foto: @alexandermcqueen
Povratak ovog trenda dio je šireg pokreta vraćanja korijenima u kojem dizajneri preispituju arhive i spajaju prošlost sa savremenim osjećajem slobode.
No, postoji i emotina dimenzija: možda ovakvi krojevi nisu samo pitanje stila, već i psihološke zaštite. U vremenima nesigurnosti, oblačimo se kao da gradimo vlastiti oklop. Elegantan, ali snažan.
Kako ih sada nosimo?
U 2025., Napoleon jakna više nije rezervisana za crveni tepih ili kostim. Ona ulazi u svakodnevicu, nosi se s denimom, midi suknjama, pa čak i pantalonama. Sudeći po kolekcijama i street style signalima, Napoleon jakne će uskoro marširati i u high street ponudu.
Ako postoji komad koji može spojiti historiju, estetiku i stav, to je onaj koji je preživio i dvore i decenije, a sada je trenutak da ih vratite u svoj ormar. Jer, kao i u 1800-im moda ponovo slavi moć, formu i onu vrstu elegancije koja traje.
U današnjem modnom pejzažu, povratak Napoleon jakne ne govori samo o estetici, već o potrebi za strukturom. Nakon godina oversized formi i fluidnih krojeva, ponovno tražimo definiciju.
Možda zato što živimo u vremenu koje traži orijentir, možda zato što je osjećaj kontrole sada emocionalna valuta. Nositi jaknu s epoletama znači stajati uspravno, doslovno i metaforički.
Iako ih neki nazivaju kostimskim, teško je poreći njihov uticaj na modu i kulturu.
U modnom smislu, Napoleon jakne oduvijek su bile tu da pričaju priču o grandioznosti, o stavu, o estetici koja se ne izvinjava. Danas, dok svijet balansira između haosa i nostalgije, one se vraćaju kao simbol samopouzdanja i individualnosti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!