TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 23.9.2024.

L'Oréal Paris je ponovo očarao svijet sa svojim spektakularnim eventom pod imenom LE DÉFILÉ.

 

Ovaj događaj, koji se održao u veličanstvenom Opéra de Paris, označava sedmu ediciju ovog prestižnog modnog događaja, a ovoga puta fokus je bio na emancipaciji žena i moć ljepote.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WWD (@wwd)

 

Za sve modne entuzijaste vjerujemo da se sjećaju prethodnih događaja kada je L'Oréal Paris preuzeo kultne lokacije poput Sene, pretvorene u modnu pistu 2017, ili Champs - Élysées 2019, nudeći grandiozne modne revije.

 



Kao službeni partner Paris Fashion Week - a, L’Oréal Paris je ove godine za one koji nisu mogli prisustvovati uživo, prenosio događaj uživo na Instagramu i TikTok -u, čime je omogućio obožavateljima širom svijeta da uživaju u čaroliji iz prve ruke. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WWD (@wwd)

 

Kao što smo već istaknuli ova modna revija na otvorenom bila je istinsko slavlje ženstvenosti i feminizma, s odvažnim izgledom i snažnom porukom inkluzivnosti. Kako su oni istaknuli ambasadori ove godine za L'Oréal bile su Leïla Bekhti, Marie Bochet, Cindy Bruna, Cara Delevingne, Camila Cabello, Viola Davis, Jane Fonda, Luma Grothe, Kendall Jenner, Aja Naomi King, Eva Longoria, Andie MacDowell, Bebe Vio, Yseult i mnogi drugi.

 



Predstavljajući raznolikost žena svijeta, glumice, pjevačice i ličnosti postale su zvijezde na pisti pored vodećih supermodela. Nazvana “Walk Your Worth”, modna revija L’Oréal Paris 2024. je odlučno bila feministički nastrojena.

 



Kao i svake godine brend je sarađivao sa kultnim modnim kućama, kao i sa izborom visoko talentovanih dizajnera u nastajanju kao što su: Balmain, Kenzo, Mugler, Elie Saab, Atlein, Olivier Theyskens, Y/Project, Issey Miyake, Haider Ackermann, Rokh, Marine Serre, Koche, Kenneth Ize

 

 

Iako je Kendall Jenner uistinu izgledala posebno i ukrala simpatije cijele revije moramo priznati da nas je dojmilo kada je u crnoj svilenoj haljini sa akcentima ruže, Pia Wurtzbach ušla u historiju postavši prva Filipinka koja je nastupila na ovom događaju. Također, Jane Fonda, sa 86 godina, i dalje privlači pažnju kada nosi tenisice u kombinaciji sa srebrnim, svjetlucavim trench kaputom, potvrđujući njenu vječnu ljepotu.

 

Foto: @justjared

Foto: @justjared

Foto: @justjared


Upečatljivo je bilo vidjeti i Heidi Klum ponovo na pisti, ali i Andie MacDowell. Sve u svemu jedan poseban modni događaj sa jakom porukom, snažnim ženama i odličnom organizacijom. Magnifique, L'Oréal!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Luxe Magazine (@luxmagzine)

Foto: @justjared 

 

* * *
Naslovna fotografija: @justjared


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!