TEKST: Ada Ćeremida

DATUM OBJAVE: 14.2.2025.

London Fashion Week za sezonu jesen/zima 2025, koji će se održati od 20. do 24. februara, donosi spoj tradicije i inovacije, odražavajući stalnu evoluciju modne industrije.

Donosimo vam sve što smo do sada saznali o nadolazećem London Fashion Week - u, od revolucionarnih prezentacija do najvećih imena u industriji koja će obilježiti ili preskočiti ovu sezonu. 


Foto: @londonfashionweek



Inovativni formati prezentacija


Kako bi se odgovorilo na sve veće troškove i promjene u načinu predstavljanja mode, neki dizajneri biraju alternativne metode umjesto klasičnih revija. Aaron Esh, Patrick McDowell i Marco Capaldo odlučili su se za intimne večere, gdje će gostima u opuštenoj atmosferi predstaviti svoje kolekcije. Ovaj pristup omogućava dublji dijalog između kreatora i publike, i jedva čekamo da vidimo malo drugačiji format revija. 

 


 

Mladi talenti


Britanski modni savjet (BFC) organizuje kolektivni showroom za Newgen kolektiv, gdje će svoje radove predstaviti Ancuta Sarca, Johanna Parv, Karoline Vitto i mnogi drugi. Ovaj koncept pruža mladim dizajnerima priliku da zajedno izlože svoje vizije i pruže uvid u budućnost mode.

 


 

Izostanci i promjene u rasporedu


Na ovogodišnjem LFW - u neće biti imena poput JW Andersona, Molly Goddard i SS Daleyja. Njihova odluka da preskoče sezonu odražava širu debatu u industriji o tome koliko su učestale modne revije zaista potrebne i da li treba redefinisati strukturu modnih sedmica. To ipak pokazuje koliko svijesti ima u britanskim modnim kućama.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by JW ANDERSON (@jw_anderson)


 

Iako pojedini dizajneri izostaju, LFW donosi neke od najiščekivanijih revija za 2025. godinu. Burberry, pod kreativnim vodstvom Daniela Leeja, sprema grandioznu reviju, dok će Simone Rocha, Erdem, Fashion East i Richard Quinn predstaviti svoje nove kolekcije.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Burberry (@burberry)



Ove godine, LFW nastavlja svoju posvećenost raznolikosti, inkluzivnosti i održivosti, učvršćujući svoju reputaciju kao modni događaj koji gleda u budućnost, potvrđujući London kao prijestonicu inovativnog dizajna.

***
Naslovna fotografija: @londonfashionweek


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!