TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 13.2.2025.
London Fashion Week predvodi revoluciju održive mode, i sa time novo doba odgovornost modne industrije.
Moda više nije isključivo izraz kreativnosti već postaje imperativ društvene i ekološke odgovornosti. London Fashion Week postavlja presedan kao prva od "velike četvorke" modnih sedmica koja uvodi obavezne standarde održivosti za sve brendove.

Foto: @adrian.analog
U saradnji s Kopenhagenskom sedmicom mode, Britansko modno vijeće (BFC) donosi rigorozne ekološke smjernice koje će postati obavezne za dizajnere novih generacija 2025. godine, dok će od 2026. važiti za sve učesnike. Cilj ove inicijative nije samo minimiziranje ekološkog otiska, već i redefinisanje industrijskih standarda.
Prema novim pravilima, brendovi moraju implementirati strategije društvene i ekološke odgovornosti, koristiti najmanje 60% certificiranih održivih materijala te eliminirati upotrebu krzna, divljih životinjskih koža i perja.
Uništavanje neprodanih kolekcija strogo je zabranjeno, a produkcija modnih revija mora se odvijati bez jednokratnih plastičnih rekvizita.
Caroline Rush, izvršna direktorica BFC-a, naglasila je značaj ovog partnerstva s Kopenhagenskom sedmicom mode, ističući da će ono omogućiti mladim dizajnerima da predvode održivu transformaciju modne industrije.
Ovo partnerstvo jača posvećenost održivosti i pokazuje kako sedmice mode mogu biti ključni pokretači promjena, počevši od Kopenhagena i Londona.
Ova odluka nadovezuje se na raniju zabranu korištenja egzotičnih koža, učvršćujući poziciju Londona kao predvodnika održivih modnih praksi. Iako će prilagođavanje ovim standardima predstavljati izazov dizajnerima, jasno je da budućnost mode pripada onima koji prihvataju inovacije i odgovorno kreiraju viziju sutrašnjice.
***
Naslovna fotografija: @britishfashioncouncil
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!