TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 13.2.2025.
London Fashion Week predvodi revoluciju održive mode, i sa time novo doba odgovornost modne industrije.
Moda više nije isključivo izraz kreativnosti već postaje imperativ društvene i ekološke odgovornosti. London Fashion Week postavlja presedan kao prva od "velike četvorke" modnih sedmica koja uvodi obavezne standarde održivosti za sve brendove.
Foto: @adrian.analog
U saradnji s Kopenhagenskom sedmicom mode, Britansko modno vijeće (BFC) donosi rigorozne ekološke smjernice koje će postati obavezne za dizajnere novih generacija 2025. godine, dok će od 2026. važiti za sve učesnike. Cilj ove inicijative nije samo minimiziranje ekološkog otiska, već i redefinisanje industrijskih standarda.
Prema novim pravilima, brendovi moraju implementirati strategije društvene i ekološke odgovornosti, koristiti najmanje 60% certificiranih održivih materijala te eliminirati upotrebu krzna, divljih životinjskih koža i perja.
Uništavanje neprodanih kolekcija strogo je zabranjeno, a produkcija modnih revija mora se odvijati bez jednokratnih plastičnih rekvizita.
Caroline Rush, izvršna direktorica BFC-a, naglasila je značaj ovog partnerstva s Kopenhagenskom sedmicom mode, ističući da će ono omogućiti mladim dizajnerima da predvode održivu transformaciju modne industrije.
Ovo partnerstvo jača posvećenost održivosti i pokazuje kako sedmice mode mogu biti ključni pokretači promjena, počevši od Kopenhagena i Londona.
Ova odluka nadovezuje se na raniju zabranu korištenja egzotičnih koža, učvršćujući poziciju Londona kao predvodnika održivih modnih praksi. Iako će prilagođavanje ovim standardima predstavljati izazov dizajnerima, jasno je da budućnost mode pripada onima koji prihvataju inovacije i odgovorno kreiraju viziju sutrašnjice.
***
Naslovna fotografija: @britishfashioncouncil
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Brend SKIMS, iza kojeg stoji Kim Kardashian, ponovo je pokrenuo raspravu. Najnovija kampanja prikazuje komad donjeg rublja s teksturom koja oponaša intimne dlake, detalj koji je istovremeno izazvao šok, smijeh i ozbiljna pitanja o tome kako danas gledamo na žensko tijelo.
Iako se na prvi pogled čini kao još jedan potez kojim SKIMS testira granice marketinga, kampanja zapravo otvara temu koja odavno tinja ispod površine: koliko je “prirodno” uopće prihvatljivo u savremenoj kulturi ljepote?
Foto: @skims
Dugo godina, ideal ženstvenosti bio je strogo definisan: glatka koža, precizne linije, savršen minimalizam. U posljednje vrijeme moda počinje reagovati na taj pritisak vraćanjem onoga što je nekad bilo potisnuto. “Faux hair thong”, kako ga Kim naziva, izazvao je reakcije javnosti.
Just Dropped: The Ultimate Bush.
Dok jedni kampanju vide kao hrabar iskorak i duhovit podsjetnik na to da je i prirodnost dio estetike, drugi smatraju da je riječ o bespotrebnoj provokaciji i komercijalizaciji intimnosti.
Jedno je jasno… Kim Kardashian još jednom je uspjela da modom potakne razgovor o granicama tijela, percepciji ženstvenosti i moći marketinga da preispita tabue.
Ako ste se pitali: “Kome ovo treba?”… na službenoj SKIMS stranici svi modeli su, u međuvremenu, rasprodani. Ostala je samo wish lista...
Foto: @kimkardashian
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!