TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 11.10.2025.
Prije nego što 25. oktobra budu dodjeljene prve AFA nagrade, hvatamo najbolje naslove nominovanih serija i uz svaku bilježimo ko je nominovan, ko potpisuje seriju i zašto baš ovu trebate gledati.
Nakon što smo izdvojili 13 filmova koji su obilježili godinu, sada skrećemo pogled prema televiziji.
U prvom ikada izdanju AFA nagrada na našem regionu, pored filmskih kategorija, posebno mjesto zauzimaju televizijska ostvarenja ona koja su nasmijala, rastužila ili nas natjerala da preispitamo vlastiti svijet. 
Foto: @sramhr , @ rts_predstavlja , @dnevnikvelikogperice
Od Sarajeva do Ljubljane, od Beograda do Zagreba, male ekrane povezuje isti osjećaj pripadnosti priči. Adriatic Film Awards okuplja regionalnu scenu u isti kadar i vraća osjećaj da televizija opet ima zajednički jezik, od humora koji pogađa u srce do političkih trilera koji ne puštaju do odjavne špice.
Stoga, donosimo pregled serija koje su obilježile godinu i koje će, dobiti priznanje na ovogodišnjim Adriatic Film Awards. U nastavku vas čeka urednički vodič: kratko, jasno i dovoljno informacija da odmah pritisnete play.
Hrvatska serija „Bijeli put“, u režiji Tomislava Rukavine i po scenariju Emira Imamovića Pirkea, donosi gustu atmosferu kriminalističke drame u kojoj se sudaraju profesionalni integritet i lična iskušenja.
Serija je nominovana u kategoriji Najbolja TV serija, dok su Nina Violić i Franjo Dijak među nominovanima za Najbolju glavnu glumicu i Najboljeg glavnog glumca u TV seriji. „Bijeli put“ je oštar, promišljen i nabijen emocijama. To je priča o moralnim granicama koje nisu uvijek jasno povučene.
Režiser Vinko Brešan vraća duh legendarne jugoslavenske kinematografije kroz seriju „Dnevnik velikog Perice“. Toplo, muzičko i komično putovanje kroz svakodnevicu koja podsjeća na kultni „Tko pjeva zlo ne misli“.
Serija nosi nominaciju za Najbolju TV seriju, a glumački doprinosi Ive Babić i Živka Anočića prepoznati su nominacijama za Najbolju glavnu glumicu i Najboljeg glavnog glumca.
Kroz humor i emociju, „Dnevnik velikog Perice“ nudi nostalgičan pogled na svijet koji se mijenja, ali i dalje pronalazi smisao u muzici i zajedništvu.
Autorski projekt Tihomira Stanića donosi seriju „Nobelovac“, posvećenu životu Ive Andrića u periodu između dobijanja Nobelove nagrade i njegovog povratka kući.
U središtu je portret pisca rastrzanog između ideala i stvarnosti, čovjeka čija veličina dolazi iz njegove tihe ranjivosti.
Serija je nominovana za Najbolju TV seriju, dok su Selma Alispahić i Tihomir Stanić nominovani za Najbolju glavnu glumicu i Najboljeg glavnog glumca u TV seriji. „Nobelovac“ je rafiniran, elegantan i intiman prikaz trenutka kada umjetnost susreće povijest.
Koprodukcija Srbije i Bugarske, serija „Sablja“ u režiji Vladimira Tagića i Gorana Stankovića, donosi napetu priču o periodu nakon 2000. godine i tragičnim događajima koji su obilježili tranziciju društva.
Serija je nominovana u kategoriji Najbolja TV serija, a iz nje dolazi čak tri glumačke nominacije: Milica Gojković za najbolju glavnu glumicu u TV seriji, Dragan Mićanović za najboljeg glavnog glumca u TV seriji i Lazar Tasić kao ‘’Zvijezda u usponu''.
„Sablja“ precizno rekonstruiše stvarnost i postavlja pitanje – koliko istine društvo može podnijeti kada se suoči sa sopstvenom prošlošću.
Hrvatska serija „Sram“, adaptacija norveškog formata „Skam“, u režiji Jelene Gavrilović i prema scenariju Hane Jušić i Nikice Zdunić, donosi priču o mladima koji odrastaju u eri digitalne transparentnosti i društvenih pritisaka.
Serija je nominovana za Najbolju TV seriju, a mlada Gita Haydar nalazi se među nominovanima za Najbolju glavnu glumicu u TV seriji.
„Sram“ prikazuje generaciju Z bez pretjerivanja i stereotipa: iskreno, direktno i s autentičnim glasom koji pripada sadašnjem trenutku.
Treća sezona popularne srpske serije „Mama i tata se igraju rata“, čiji je kreator i glavni glumac Gordan Kičić, nastavlja istraživati svakodnevicu moderne porodice i apsurd života između ambicija i obaveza.
Kičić je nominovan za Najboljeg glavnog glumca u TV seriji, potvrđujući svoj prepoznatljivi balans između komedije i stvarnog života.
Serija zadržava duh urbane ironije i podsjeća da se najvažnije bitke uvijek vode kod kuće, u tišini dnevne sobe.
Ono što je nekada bilo zamišljeno kao inicijativa između nekoliko festivala, danas postaje simbol novog kulturnog prostora. Adriatic Film Awards uspostavlja prvu zajedničku Akademiju naše regije, u kojoj filmska i televizijska umjetnost konačno stoje ravnopravno.
Ovo je trenutak u kojem se kreativna scena ponovo prepoznaje kao zajednica raznolika, ali povezana istim stvaralačkim impulsom.
AFA nagrade biće dodijeljene 25. oktobra u Porto Montenegru u Tivtu.
TEKST: Bonjour.ba - PR
Dite, imenica ikavicom, 'Tako smo u selu zvali dijete, a ja sam bio jedan od njih.' Ovim riječima, duboko ličnim i prepoznatljivim, započela je premijerna projekcija filma 'Dite' u Cineplexxu, autorskog i producentskog ostvarenja glumca Rijada Gvozdena, nastalog u koprodukciji sa SOS Dječijim selima u BiH.
Rečenica koja otvara film postavila je ton cijele večeri: istinit, nježan i ispunjen onom tišinom u kojoj djeca najčešće nose svoje najdublje želje, a to je da negdje pripadaju.

Iako film ne otkriva radnju, svojim slikama, trenucima i riječima otvara prostor za svjedočanstva koja se teško izgovaraju naglas, ali dugo ostaju u srcu.
Kroz kadrove svakodnevice, igre, tišine i doma, ‘Dite’ donosi priče hraniteljskih i usvojiteljskih porodica koje govore o hrabrosti da prime dijete, ali i o neizmjernoj ljubavi koja im bude uzvraćena. 

Djeca i mladi u filmu opisuju prve osjećaje koje su odavale sigurnost i pripadnost, prve osobe koji su im rekle: ‘Ovdje si svoj’.
Rijad Gvozden, koji je i sam odrastao u SOS porodici, naglasio je nakon projekcije koliko ga je snimanje vraćalo u te emotivne prostore.
‘Film je nastao iz potrebe da pokažemo tihu snagu ljubavi. Hraniteljstvo nije samo pružanje doma već to je pružanje osjećaja da pripadaš, da vrijediš, da imaš nekoga.
Želio sam da gledatelji osjete ono što sam ja osjetio kao dijete koje je dobilo priliku. A ako ova priča potakne makar jednu porodicu da razmisli o hraniteljstvu, onda je ovo ostvarenje već promijenilo nečiji život.’
Nacionalni direktor SOS Dječijih sela u BiH, Malik Garibija istakao je važnost filma u širem kontekstu rada organizacije:
‘Naša misija je da se djeci bez roditeljske brige osigura porodica, stabilnost i okruženje u kojem mogu rasti. Dite pokazuje sve ono što hraniteljske porodice svakodnevno čine, često tiho i bez pažnje javnosti i mijenjaju budućnost djece.
Film nas podsjeća da ljubav stvara dom, a mi se godinama borimo da svako dijete u Bosni i Hercegovini ima upravo tu šansu.’
Tokom premijere, publika je reagirala na one trenutke kojih uvijek ima najviše u stvarnom životu, a najmanje na ekranu: pogled djeteta koje se prvi put osjeća sigurno, zagrljaj koji je dugo čekan, smijeh koji se vraća. 
Ti trenuci, nenametljivo uhvaćeni kamerom, prikazuju ono što je suština hraniteljstva, a to je dom koji se ne daje iz obaveze, nego iz ljubavi.
SOS Dječija sela u BiH ostaju posvećena tome da svako dijete odrasta okruženo ljubavlju, sigurnošću i pripadanjem. ‘Dite’ nas podsjeća na sve ono što djeca rijetko izgovore, ali duboko osjećaju, da je dom mjesto gdje te čekaju, gdje te čuju, gdje te vole.
A kako se na kraju filma izgovara, poruka koja ostaje i kad se svjetla sale ugase glasi: ‘Svako dite zaslužuje priliku da odrasta voljeno u porodici.’
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!