TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 11.10.2025.
Prije nego što 25. oktobra budu dodjeljene prve AFA nagrade, hvatamo najbolje naslove nominovanih serija i uz svaku bilježimo ko je nominovan, ko potpisuje seriju i zašto baš ovu trebate gledati.
Nakon što smo izdvojili 13 filmova koji su obilježili godinu, sada skrećemo pogled prema televiziji.
U prvom ikada izdanju AFA nagrada na našem regionu, pored filmskih kategorija, posebno mjesto zauzimaju televizijska ostvarenja ona koja su nasmijala, rastužila ili nas natjerala da preispitamo vlastiti svijet.
Foto: @sramhr , @ rts_predstavlja , @dnevnikvelikogperice
Od Sarajeva do Ljubljane, od Beograda do Zagreba, male ekrane povezuje isti osjećaj pripadnosti priči. Adriatic Film Awards okuplja regionalnu scenu u isti kadar i vraća osjećaj da televizija opet ima zajednički jezik, od humora koji pogađa u srce do političkih trilera koji ne puštaju do odjavne špice.
Stoga, donosimo pregled serija koje su obilježile godinu i koje će, dobiti priznanje na ovogodišnjim Adriatic Film Awards. U nastavku vas čeka urednički vodič: kratko, jasno i dovoljno informacija da odmah pritisnete play.
Hrvatska serija „Bijeli put“, u režiji Tomislava Rukavine i po scenariju Emira Imamovića Pirkea, donosi gustu atmosferu kriminalističke drame u kojoj se sudaraju profesionalni integritet i lična iskušenja.
Serija je nominovana u kategoriji Najbolja TV serija, dok su Nina Violić i Franjo Dijak među nominovanima za Najbolju glavnu glumicu i Najboljeg glavnog glumca u TV seriji. „Bijeli put“ je oštar, promišljen i nabijen emocijama. To je priča o moralnim granicama koje nisu uvijek jasno povučene.
Režiser Vinko Brešan vraća duh legendarne jugoslavenske kinematografije kroz seriju „Dnevnik velikog Perice“. Toplo, muzičko i komično putovanje kroz svakodnevicu koja podsjeća na kultni „Tko pjeva zlo ne misli“.
Serija nosi nominaciju za Najbolju TV seriju, a glumački doprinosi Ive Babić i Živka Anočića prepoznati su nominacijama za Najbolju glavnu glumicu i Najboljeg glavnog glumca.
Kroz humor i emociju, „Dnevnik velikog Perice“ nudi nostalgičan pogled na svijet koji se mijenja, ali i dalje pronalazi smisao u muzici i zajedništvu.
Autorski projekt Tihomira Stanića donosi seriju „Nobelovac“, posvećenu životu Ive Andrića u periodu između dobijanja Nobelove nagrade i njegovog povratka kući.
U središtu je portret pisca rastrzanog između ideala i stvarnosti, čovjeka čija veličina dolazi iz njegove tihe ranjivosti.
Serija je nominovana za Najbolju TV seriju, dok su Selma Alispahić i Tihomir Stanić nominovani za Najbolju glavnu glumicu i Najboljeg glavnog glumca u TV seriji. „Nobelovac“ je rafiniran, elegantan i intiman prikaz trenutka kada umjetnost susreće povijest.
Koprodukcija Srbije i Bugarske, serija „Sablja“ u režiji Vladimira Tagića i Gorana Stankovića, donosi napetu priču o periodu nakon 2000. godine i tragičnim događajima koji su obilježili tranziciju društva.
Serija je nominovana u kategoriji Najbolja TV serija, a iz nje dolazi čak tri glumačke nominacije: Milica Gojković za najbolju glavnu glumicu u TV seriji, Dragan Mićanović za najboljeg glavnog glumca u TV seriji i Lazar Tasić kao ‘’Zvijezda u usponu''.
„Sablja“ precizno rekonstruiše stvarnost i postavlja pitanje – koliko istine društvo može podnijeti kada se suoči sa sopstvenom prošlošću.
Hrvatska serija „Sram“, adaptacija norveškog formata „Skam“, u režiji Jelene Gavrilović i prema scenariju Hane Jušić i Nikice Zdunić, donosi priču o mladima koji odrastaju u eri digitalne transparentnosti i društvenih pritisaka.
Serija je nominovana za Najbolju TV seriju, a mlada Gita Haydar nalazi se među nominovanima za Najbolju glavnu glumicu u TV seriji.
„Sram“ prikazuje generaciju Z bez pretjerivanja i stereotipa: iskreno, direktno i s autentičnim glasom koji pripada sadašnjem trenutku.
Treća sezona popularne srpske serije „Mama i tata se igraju rata“, čiji je kreator i glavni glumac Gordan Kičić, nastavlja istraživati svakodnevicu moderne porodice i apsurd života između ambicija i obaveza.
Kičić je nominovan za Najboljeg glavnog glumca u TV seriji, potvrđujući svoj prepoznatljivi balans između komedije i stvarnog života.
Serija zadržava duh urbane ironije i podsjeća da se najvažnije bitke uvijek vode kod kuće, u tišini dnevne sobe.
Ono što je nekada bilo zamišljeno kao inicijativa između nekoliko festivala, danas postaje simbol novog kulturnog prostora. Adriatic Film Awards uspostavlja prvu zajedničku Akademiju naše regije, u kojoj filmska i televizijska umjetnost konačno stoje ravnopravno.
Ovo je trenutak u kojem se kreativna scena ponovo prepoznaje kao zajednica raznolika, ali povezana istim stvaralačkim impulsom.
AFA nagrade biće dodijeljene 25. oktobra u Porto Montenegru u Tivtu.
TEKST: Ada Ćeremida
Danas ispraćamo čovjeka koji je svojim predanim radom oblikovao filmsku scenu Bosne i Hercegovine i šire.
Damir Ibrahimović bio je producent i organizator čiji je rad pretvarao umjetničke vizije u stvarnost, često iza kulisa, ali uvijek s jasnim ciljem: da priče iz Bosne i Hercegovine dopru do svijeta.
Bio je ključni partner mnogih autorskih vizija, nerijetko posrednik između ideje i stvarnosti, producent koji je znao kada treba stati iza rizika i podržati autorski integritet.
Njegova karijera bila je posvećena suptilnom balansiranju umjetničkog i društvenog, s jedne strane stvaranjem filmskog naslijeđa, a s druge jačanjem pozicije bosanskohercegovačke produkcije u međunarodnoj zajednici.
Kroz suradnju, organizacijski rad i direktno produciranje, Damir je ostavio trag koji nadilazi pojedine naslove, on je pomagao da naše priče stignu do festivalskih sala, da glasovi koji često ostaju nečujni budu čuti u pravim okvirima.
Foto: @sarajevofilmfestival
Njegov odlazak podsjeća nas ne samo na čovjeka čiji je rad oblikovao generacije filmskih autora, već i na jedno razdoblje u kojem su entuzijazam, rizik i vjera u priču činili srž domaće kinematografije. Iza njega ostaju filmovi koji su govorili jezikom istine i zajednica koja je zahvaljujući njemu naučila kako ih stvoriti.
U suradnji sa rediteljicom i suprugom Jasmilom Žbanić, Damir Ibrahimović bio je ključan u osiguravanju međunarodne koprodukcije i logističke potpore jednom od najznačajnijih projekata bosanskohercegovačke kinematografije.
Premijerno prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu 2020., Quo Vadis, Aida? je postao globalni simbol suočavanja s traumom prošlosti. Film je osvojio brojne evropske nagrade, uključujući nagradu za najbolji film na European Film Awards 2021, te bio nominovan za 93. dodjelu Oscara u kategoriji najboljeg međunarodnog filma, čime je Bosna i Hercegovina još jednom ispisala historiju svjetskog filma.
Kada je Grbavica trebala institucionalne i produkcijske temelje, Damir je stajao iza nje kroz produkcijske izazove i organizacijske prepreke.
Taj film postaje prekretnica za bh. kinematografiju dio mosta između lokalne stvarnosti i univerzalne teme, a Damirov doprinos prepoznao se u stabilnosti produkcije koja je omogućila festivalima da ga prime.
S ovim filmom pokazao je spremnost na teme koje izazivaju traume, emotivne lomove, propitivanje muževnosti i pomagao je da autorski glas odjekne bez kompromisa.
Njegova uloga u produkciji osigurala je da film ne ostane marginalan, nego da stigne do publike i kritike.
Kao producent, Damir je pomogao da se priča o Emeriku Blumu, jednoj od važnih figura bosanskohercegovačke industrije, postavi na filmsku kartu. Film je izabran kao kandidat BiH za Oscara, što potvrđuje njegovu ambiciju i značaj.
U suradnji s Deblokadom, Damir je pomagao u realizaciji projekta koji istražuje moralne dileme i duhovne rane Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući njegovoj upornosti u koprodukcijama i logističkoj podršci, film je dosegao festivalsku scenu i postao dio diskursa o novim generacijama u regionu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!