TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 9.9.2022.
Jučer je objavljena vijest kako je preminula kraljica Elizabeta II., monarhinja Ujedinjenog Kraljevstva sa najdužom vladavinom u povijesti.
Svojim doprinosom i radom na britanskom prijestolju još od 1952. godine prevladala je brojne krize, promjene i izazove, a ovdje izdvajamo i momente po kojima ćemo ju uvijek pamtiti.
Boje, biseri, broševi i šeširi uvijek su bili njezin zaštitni znak
Nerijetko se raspored kraljice Elizabete sastojao od ugošćivanja visokih državnih predstavnika, posjeta dalekim zemljama, ali i sudjelovanja u društvenim događajima i drugim kraljevskim dužnostima.
Za svaku od tih prilika mogli smo ju vidjeti u upečatljivim bojama koje je kraljica rado nosila. Njeni monokromatski kompleti i kaputi u jarkim crvenim, žutim, zelenim i plavim nijansama postali su nešto po čemu je prepoznajemo jednako koliko i neizostavni šeširi koje je uvijek birala.
Osim boja, kraljica je za posebne prilike nosila i uzorke, često upravo one cvjetne kao savršen kompliment buketima cvijeća koje je dobivala od ljudi koji su je dočekivali u Velikoj Britaniji, ali i gradovima diljem svijeta.
Neki od njenih outfita posebno su obilježili njenu vladavinu, poput kraljevskog izdanja koje je nosila za fotografiranje nakon što je postala kraljica. Ova će fotografija nakon toga postati službeni portret poslan veleposlanstvima i pukovnijama diljem svijeta, ali i službena fotografija kraljice koja je kasnije tiskana na poštanskim markama.
Elizabeta II. bila je i prva monarhinja koja je putovala londonskom podzemnom željeznicom. Za tu priliku birala je krzneni kaput i plavi komplet sa plavim šeširom u istoj nijansi.
Rijetko zabilježeni trenutak koji slika osmijeh na lice sigurno je i sljedeća fotografija kraljice Elizabete (tadašnje princeze) i njene mame. Ovo kraljičino izdanje prikazuje koliko je pozornost pridavala i detaljima kao što su biserne niske, broševi, šeširi, ali i rukavice.
Još nekoliko izdanja po kojima ćemo pamtiti kraljicu Elizabetu II. izdvajamo u nastavku.
***
Naslovna fotografija: @theroyalfamily
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!