TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 23.12.2020.
“Home for the holidays” ove godine za mnoge od nas ima drugačije značenje.
Blagdani su vrijeme uživanja sa dragim osobama, organiziranja zajedničkih druženja, putovanja sa porodicom i prijateljima, međutim, ova godina nas je sve iznenadila. Tijekom pandemije koja nas tjera da ostanemo doma, otkažemo putovanja i izbjegavamo kontakt sa drugima, moramo proslaviti blagdane na način koji nikada nismo prije.
Ovaj period neminovno je djelovao da promijenimo uživanja u blagdanima stoga će mnogi od nas za godišnjice birat udobnost doma, drage osobe proslavu rođendana ove godine neće pripremati, mature su odložene, a i novogodišnjim blagdanima se radujemo nešto drugačije.
Ipak, uvijek postoji način da uljepšamo ove dane osobama koje su u izolaciji i da obilježimo ove posebne tradicije u životu. Nove okolnosti pružaju priliku da istražimo različite načine proslave i povezivanja sa svojim voljenima.
ONLINE DRUŽENJE
Važnost napredne tehnologije u ovom periodu je postala velika. Možda ste morali otkazati putovanje u Pariz koji ste planirali za blagdan, ali još uvijek postoje kreativni načini za "putovanje" dok se izolirate vi ili vama draga osoba. Preko online platforme od kuće možete uživati u blagdanskim koncertima i filmovima, prođite kroz vama drage nacionalne parkove, opere, akvarija, zoološke atrakcije ili možete kreirati slideshow vama dragih okićenih mjesta u svijetu i zajedno pustiti da uživate u čaroliji blagdana. Također, možete se dogovoriti da u isto vrijeme emitirate blagdanske pjesme ili pak da skupa virtualno obiđete Louvre u Parizu kako biste obilježili divne trenutke (ne zaboravite na šampanjac!).
FOTO IZNENAĐENJE
Organizujte foto dijeljenje sa čestitkama za dragu osobu u izolaciji. Svi korisnici iPhone mobitela mogu dijeliti streamove fotografija u kojima svi u grupi mogu objavljivati i pregledavati međusobne fotografije. Također, možete koristiti i aplikacije za dijeljenje fotografija (poput FamilyAlbum, Google Photos, Amazon Photos, PhotoCircle ili Flickr). Na ovaj način, svi koji učestvuju izdaleka mogu poslati fotografije u jedan zajednički album. Možete kreirati fotografije pripreme blagdanskih kolačića, najbolje trenutke, okićen dom i slatke video poruke.
ČESTITKA
Ako ovih blagdana ne možete osobno biti sa dragom osobom, možete im uljepšati dan sa promišljenim paketom njege, korpom voća ili čestitkom na kućna vrata. Iako čestitke za blagdane u posljednje vrijeme idu u korist online verzijama, ovo bi mogla biti godina za vraćanje klasične tradicije. Možete poslati čestitke sa posebnom posvetom. To je posebno lijepa gesta ako ove godine ne možete posjetiti obitelj izvan grada.
PLANIRAJTE ZABAVU ZA VIDEO CHAT
Platforme za video konferencije trenutno su SOS za zaposlene koji rade na daljinu, ali i za prijatelje i porodicu koji pokušavaju da lijepo obilježe blagdanske trenutke uz socijalno distanciranje. Potrebno je određeno planiranje i fleksibilnost, ali je moguće isplanirati divnu večeru u cijelosti putem platforme za video komunikaciju. Povežite drage ljude u zajedničkom online druženju uz blagdanski ručak, keksiće, muffine i punč.
Sretno i sigurno slavljenje!
***
Naslovna fotografija: @nadiine.o
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!