TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 26.11.2024.
Kaftan je bh. brend koji svakom svojom kreacijom, kroz dodir vrhunskog materijala, besprijekornog kroja i savršene izrade, kreira modnu priču za pamćenje.
Tako je i ovog puta Kaftan Studio postavio nove standarde s luksuznim, ali praktičnim komadima koji ne pripadaju samo svečanim prigodama.


Bh. dizajnerski duo - sestre Nermina Hodžić i Emina Hodžić - Adilović, poznate po raskošnim kreacijama, odlučile su napraviti iskorak u nešto drugačiji modni izričaj i na našu scenu donijeti osvježenje nazvano "KAFTANKA" - linija koja je savršen spoj svakodnevnog luksuza i minimalističkog dizajna.
Inspirirana suprematizmom, "KAFTANKA" linija, koju smo već predstavili na Bonjour.ba, kroz svaki komad donosi igru geometrijske forme, čistih linija i sofisticirane, končane materijale koji su pažljivo birani kako bi stavili fokus na udobnost i eleganciju. Kreacije su definirane modernim, fluidnim siluetama s Kaftan potpisom koji nije više rezerviran samo za posebne prilike – njihovi komadi sada donose dašak glamura i u svakodnevicu.

Mi smo dobili ekskluzivni uvid u snimanje ovog editorijala koji smo poželjeli podijeliti i s vama. Zavirili smo iza kulisa kako bi otkrili više o posebnoj atmosferi koja nastaje kada se isprepletu ideje nekoliko kreativki. Uz posebnu priču koju donose kreacije, ženska snaga se očituje i u isključivo ženskom timu koji se krije iza ovog snimanja.
Aida Redžepagić, talentirana fotografkinja, zadužena je za stvaranje magičnog editorijala, dok je Monika Andrić kroz svoj objektiv kreirala savršenu BTS priču o nastanku editorijala za prvu pret - a porter liniju domaćeg brenda Kaftan. Za styling, šminku i frizuru zaslužne su stručnjakinje Lejla Graho, Maja Talović i Meliha Višća, a uz pomoć asistentice Zejneb Musić, koja je posebnom pažnjom na detalje stavila fokus na organizaciju, snimanje je prošlo u savršenom ritmu. Svaki komad savršeno je nosila Aida Minibaeva koja je oličenje elegancije koju predstavlja i linija KAFTANKA.






Posebnu zahvalnost dizajnerice brenda iskazale su i salonu namještaja Gazzda i Nini Tanović, koji su svojim profesionalizmom i susretljivošću omogućili da snimanje prođe u idiličnom ambijentu koji kreira domaći dizajn, stvarajući tako harmoničnu poveznicu između mode i interijera.

Ova linija označava novi smjer za Kaftan Studio, s pristupom koji nije samo ekskluzivan, već i prilagodljiv svakodnevnim modnim kombinacijama. Odabir končanih materijala bio je ključan za postizanje udobnosti i sofisticiranosti, s naglaskom na detalje i visokokvalitetnu izradu koji su postali zaštitni znak brenda. Iako je Kaftan Studio poznat po svečanim komadima i odjeći po mjeri, "KAFTANKA" donosi pomak, nudeći ženama mogućnost da svaki dan unesu dašak luksuza u svoje živote.
Linija KAFTANKA sastoji se od komada u neutralnim nude tonovima, akromatskoj crnoj, ali i upečatljivim bojama poput pink i crvene, stvarajući tako balans između elegancije i odvažnosti u izboru boja. Svaki komad nosi potpis Kaftan elegancije, spajajući jednostavnost s intrigantnim detaljima u kroju. Bezvremenske haljine i setovi osmišljeni su za svakodnevne prilike, no svaki od njih nosi svoju jedinstvenu priču i prepoznatljivost.



KAFTANKA linija osigurava ženama mogućnost da unesu luksuz u svakodnevni život, kroz komade koji nisu samo odraz stila, već i osobnosti te smo sigurni da će ovo biti linija koja će ostaviti snažan trag na modnoj sceni.
Zaronite i sami u svijet Kaftan studija kroz još BTS fotografija koje dočaravaju magiju nastanka editorijala za novu, unikatnu liniju.



















* * *
Foto: Monika Andrić
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!