TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 25.11.2024.

Kaftan Studio, prepoznatljiv po luksuznim kreacijama za svečane prilike, otkriva novu dimenziju svoje modne priče – pret-a-porter liniju pod nazivom "KAFTANKA."


Kažemo konačno, jer su ljubiteljice Kaftan Studija godinama priželjkivale mogućnost da njihove prepoznatljive, kvalitetne i profinjene komade integrišu u svakodnevni stil života – da uživaju u luksuzu koji nije rezervisan samo za posebne prilike, već postaje dio njihove svakodnevice. 

"KAFTANKA" donosi liniju minimalističkih komada, izrađenih od pažljivo odabranih končanih materijala, koji kroz geometrijske forme i promišljen dizajn nude suptilni luksuz. Inspiracija za ovu liniju dolazi iz suprematizma, umjetničkog pravca koji stavlja akcenat na osnovne geometrijske forme i čistu kreativnu emociju.

 


Dizajnerice studija, Emina i Nermina, ističu da je proces stvaranja ove linije bio drugačiji i izazovan. "Naš studio je poznat po izradi svečanih odjevnih predmeta i odjeći po mjeri ali ovoga puta smo poslušale želje naših klijentica i upustile se u novu avanturu sa "KAFTANKA" linijom koju planiramo i dalje razvijati. Izrada ove kolekcije je bila drugačija jer do sada smo u procesu dizajna materijale prilagođavale skicama a ovoga puta smo skice prilagođavale odabiru konca i nestrpljivo čekale svaki uzorak."

 




Svaki komad u liniji izrađen je od pažljivo biranih materijala, koji pružaju udobnost, dok se detalji i krojevi brinu za profinjeni izgled. Fluidne siluete, bogati detalji i prepoznatljiv ručni rad čine ove kreacije pravim umjetničkim djelima. Odvažna, a istovremeno klasična, KAFTANKA linija osmišljena je za žene koje žele biti primijećene, ali ostati dosljedne svom stilu.
 



Fotografije linije, koje potpisuje Aida Redžepagić, snimljene su u showroomu salona namještaja Gazzda, čime je stvorena harmonična poveznica između savremenog dizajna interijera i mode. Ipak, ono što "KAFTANKU" čini posebnom jeste to što su dugogodišnje klijentice Kaftan studija bile među prvima koje su imale priliku isprobati komade iz linije. Njihove reakcije potvrdile su da je Kaftan studio uspio prenijeti svoj prepoznatljiv dizajnerski potpis u svakodnevnu garderobu.
 




Ova linija označava važan iskorak za brend, dokazujući da sofisticiranost ne mora biti rezervisana samo za posebne prilike. Sada, uz "KAFTANKU," žene mogu nositi duh Kaftan Studija i u svojim svakodnevnim modnim kombinacijama.


Kaftan Studio ovim projektom potvrđuje da ostaje na vrhu domaće modne scene, a mi s nestrpljenjem očekujemo zaviriti u njihov showroom i uživati u ovoj modnoj, dugo iščekivanoj poslastici. 

* * * 
Fotografija: Aida Redžepagić
Model: Aida Minibaeva
Styling: Lejla Graho
Šminka: Maja Talović
Frizura: Meliha Višća
Svjetlo: K light
Asistentica: Zejneb Musić
BTS: Monika Andrić
Posebno hvala salonu namještaja Gazzda i Nini Tanović.


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!