TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 17.3.2025.
Nakon 11 godina na čelu kreativnog direktora kuće Loewe, Jonathan Anderson napušta ovu poziciju, ostavljajući iza sebe naslijeđe koje je redefinisalo identitet brenda i podiglo ga u sam vrh modne industrije.
Anderson je Loeweu pristupio 2013. godine s vizijom koja je klasični španski brend transformisala u simbol savremenog luksuza. Njegov spoj umjetničkog izraza, zanatske preciznosti i inovativnog dizajna rezultirao je kolekcijama koje su redovno postavljale nova estetska mjerila.
Foto: @jonathan.anderson
Pod njegovim vodstvom, Loewe je doživio impresivan komercijalni i kreativni uzlet, legendarna ''Puzzle“ torba postala je kultni komad, dok su revije brenda često bile među najiščekivanijim događajima Pariške sedmice mode.
Anderson je poznat po tome što ne priznaje granice između mode i umjetnosti, a njegovi radovi u Loeweu odražavali su upravo tu fluidnost i hrabrost u izrazu.
Njegov kreativni opus u Loeweu bio je sve, samo ne konvencionalan. Od nadrealnih modnih dodataka do skulpturalnih silueta, Anderson je neprestano pomicao granice onoga što moda može i treba biti.
Andersonov odlazak označava kraj jednog izuzetno transformativnog razdoblja za Loewe, perioda u kojem je brend iznova izmišljen i postao simbol kreativne smjelosti.
''Hvala svima koji su podržavali mene i moju viziju, i svima koji su učinili da svaka revija postane stvarnost. Onima koji su se pojavili u kampanjama, pisali članke, kupovali proizvode ili jednostavno lajkali objavu – vi ste sve ovo omogućili. Kažu da sve dobre stvari moraju doći kraju, ali ja se ne slažem. Iako se moje poglavlje završava, priča Loewea će trajati još mnogo godina i gledat ću to s ponosom.” rekao je Jonathan Anderson u svojoj oproštajnoj poruci.
***
Naslovna fotografija: @unicreativearts
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!