TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.12.2024.
Nakon decenije na čelu Maison Margiela, John Galliano se povlači s pozicije kreativnog direktora, ostavljajući iza sebe neizbrisiv trag u historiji brenda.
Iako smo u ovoj godini imali priliku svjedočiti mnogim kreativnim direktorima koji napuštaju modne kuće, ova vijest ipak ostavlja mnoge s lošim osjećajem u stomaku.
Gallianov period u Margieli obilježen je kako kreativnim eksperimentima tako i redefinisanjem granica avangardne mode, kojoj smo se divili punu deceniju.
Rad John Galliana u Maison Margiela
Kada je preuzeo je ovu ulogu 2014. godine, Galliano je Margielu oživio i preoblikovao na način koji je spajao duh brenda s vlastitom vizijom. Njegove inovacije, poput dekonstrukcije odjeće i korištenja materijala na nekonvencionalne načine, postale su sinonim za Margielu u novoj, modernoj eri.

Foto: @smagazineofficial
Kolekcije poput 'Dressing in Haste' i 'Nomadic Cutting' pokazale su kako minimalizam može postati dinamičan i izrazito personalan.
Uz umjetničku slobodu, Galliano je Margielu učinio komercijalno uspješnom, obraćajući se mlađim generacijama koje su prepoznale jedinstvenost brenda. Kultni Tabi modeli, reinterpretirani tokom njegove vladavine ovom luksuznom kućom, postali su nezaobilazan dio ormara mnogih modnih zaljubljenika.
Njegov posljednji kreativni doprinos, januarska Artisanal kolekcija, simbolizirala je vrhunac umjetničkog izraza unutar brenda. Sada, dok se moda suočava s pitanjem ko će naslijediti ovu poziciju, Gallianov rad ostaje kao inspiracija, ne samo za Margielu nego i za cijelu industriju.

Foto: @maisonmargiela
Gdje Galliano ide dalje?
Spekulacije o njegovom povratku u LVMH grupaciju ili čak o preuzimanju novih izazova u luksuznoj modi, otvaraju prostor za zanimljive mogućnosti. Maison Margiela sada ulazi u novo poglavlje, ali nasljeđe Johna Galliana ostaje duboko ukorijenjeno u njenom identitetu i nikada neće biti zaboravljeno.

Foto: @smagazineofficial
* * *
Naslovna fotografija: @graziausa_
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!