TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.12.2024.
Nakon decenije na čelu Maison Margiela, John Galliano se povlači s pozicije kreativnog direktora, ostavljajući iza sebe neizbrisiv trag u historiji brenda.
Iako smo u ovoj godini imali priliku svjedočiti mnogim kreativnim direktorima koji napuštaju modne kuće, ova vijest ipak ostavlja mnoge s lošim osjećajem u stomaku.
Gallianov period u Margieli obilježen je kako kreativnim eksperimentima tako i redefinisanjem granica avangardne mode, kojoj smo se divili punu deceniju.
Rad John Galliana u Maison Margiela
Kada je preuzeo je ovu ulogu 2014. godine, Galliano je Margielu oživio i preoblikovao na način koji je spajao duh brenda s vlastitom vizijom. Njegove inovacije, poput dekonstrukcije odjeće i korištenja materijala na nekonvencionalne načine, postale su sinonim za Margielu u novoj, modernoj eri.

Foto: @smagazineofficial
Kolekcije poput 'Dressing in Haste' i 'Nomadic Cutting' pokazale su kako minimalizam može postati dinamičan i izrazito personalan.
Uz umjetničku slobodu, Galliano je Margielu učinio komercijalno uspješnom, obraćajući se mlađim generacijama koje su prepoznale jedinstvenost brenda. Kultni Tabi modeli, reinterpretirani tokom njegove vladavine ovom luksuznom kućom, postali su nezaobilazan dio ormara mnogih modnih zaljubljenika.
Njegov posljednji kreativni doprinos, januarska Artisanal kolekcija, simbolizirala je vrhunac umjetničkog izraza unutar brenda. Sada, dok se moda suočava s pitanjem ko će naslijediti ovu poziciju, Gallianov rad ostaje kao inspiracija, ne samo za Margielu nego i za cijelu industriju.

Foto: @maisonmargiela
Gdje Galliano ide dalje?
Spekulacije o njegovom povratku u LVMH grupaciju ili čak o preuzimanju novih izazova u luksuznoj modi, otvaraju prostor za zanimljive mogućnosti. Maison Margiela sada ulazi u novo poglavlje, ali nasljeđe Johna Galliana ostaje duboko ukorijenjeno u njenom identitetu i nikada neće biti zaboravljeno.

Foto: @smagazineofficial
* * *
Naslovna fotografija: @graziausa_
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!