TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 28.8.2024.
Ne svjedočimo često da jedan dizajn postane toliko prepoznatljiv da se s njim povezuje cijela estetska era.
Maison Margiela Tabi cipele su upravo jedan takav, neobičan primjer.
Kada kažemo Maison Margiela, u glavi možete odmah stvoriti sliku njegove estetike, no, možda svima neće pasti na pamet specifičan odjevni komad, no oni koji se zanimaju za modu sigurno će se sjetiti Tabi cipela.
Ove cipele, koje su mnogima na prvi pogled bile čudnovate, postale su važan element u historiji mode, ali i simbol inovacije u obući. Svoju debitantsku šetnju su imale na Margielovoj prvoj reviji 1989.
Martin Margiela, koji je započeo svoju karijeru radeći za Jean - Paul Gaultiera, uspostavio je svoj brend Maison Margiela s jasnim ciljem, da redefiniše konvencionalne norme mode. Tabi cipele, koje su postale ikona unutar njegovog dizajnerskog opusa, nikako nisu rezultat slučajnosti.
Inspiracija za ovaj dizajn dolazi iz japanskih tabi cipela, tradicionalne obuće koja se nosila u Japanu i koja se isticala odvojenim prstima, tj. jest odvojenim palcem (velikim prstom) od ostatka prstiju na stopalu. Ova inspiracija je daleko od očitih asocijacija na kopito konja, što nerijetko možemo čuti u prvobitnim reakcijama na ovaj dizajn.
Priče o dizajnu Tabi cipela često su prožete anegdotama o izazovima koje je Margiela suočavao tijekom razvoja. Naime, kada je Martin Margiela imao ideju za rekonstruisanje tradicionalnih tabi cipela u moderni kontekst, naišao je na poteškoće u pronalaženju obućara koji bi bio spreman realizirati njegov koncept. Ove prepreke nisu zaustavile njegovu viziju, već su dodatno potaknule inovativni pristup koji je oblikovao stil Maison Margiela, a cipele je konsturisao talijanski majstor Zagato.
U kontekstu iconic obuće kroz historiju mode, Tabi cipele Maison Margiela se nipošto ne smiju zanemariti. U istoj rečenici s Gucci loafericama, Manolo Blahnik plavim štiklama ili Christian Louboutin 'So Kate' modelom, Tabi cipele predstavljaju ključni moment u evoluciji modne obuće. Kao što su loaferice postali simbol sofisticiranosti, a Blahnikove štikle epitom luksuza, Tabi cipele su unijele jedinstvenu estetiku koja je uticala na mnoge dizajnere i stiliste.
Margiela je uspio pomaknuti granice i redefinisati šta obuća može biti. Tabi cipele, sa svojim prepoznatljivim razdvajanjem prstiju i neobičnim oblikom, postale su simbol revolucionarnog pristupa dizajnu i stila.
Kako se moda razvija, Tabi cipele Maison Margiela nastavljaju služiti kao podsjetnik na važnost kreativnosti i hrabrosti u dizajnu. Njihov put od kontraverznih do mainstream statusa pokazuje koliko moda može biti dinamična i koliko snažan utjecaj jedan dizajner može imati na cijelu industriju. Danas ih možemo vidjeti na celebritijima, kao i kroz street style izdanja, a uz društvene mreže, trenutno su i it model na Instagramu i Tik Toku.
* * *
Naslovna fotografija: @maisonmargiela
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U Sarajevu se ovih dana otvara nova priča kada je riječ o muškoj modi, tačnije AROS atelje u Strossmayerovoj ulici.
Fokus na tihe, nenametljive komade, sa naglaskom na detalj, materijal i promišljen dizajn.
Kolekcija za proljeće/ljeto 2025, koju smo imali priliku pregledati prije zvaničnog otvaranja, nosi naziv „Vječni klasici“. To su komadi koje biste podjednako lako mogli zamisliti na ulicama Stockholma ili Milana: od laganih lanenih pantalona, preko ležerno krojenih sakoa, do odijela koja jednako dobro izgledaju i na poslovnom sastanku i u neformalnijim prilikama.
Zamišljena je kao baza garderobe za muškarca koji vodi aktivan život, ali ne želi mijenjati tri outfita dnevno. Tu su klasični muški odjevni predmeti i dodaci, osvježeni najfinijim tkaninama i detaljima koji prate svakodnevne situacije od posla do večernjeg izlaska. To su maskulini oblici reinterpretirani kroz jednostavan, ali precizan dizajn, uz paletu boja koja se uklapa u različite životne faze.
Ono što posebno izdvaja AROS jeste mogućnost izrade po mjeri kroz AROS LUX uslugu, dostupnu uz prethodnu najavu. Riječ je o procesu gdje klijent bira tkanine, uključujući one renomiranih italijanskih proizvođača poput Loro Piana i Cerruti, te definiše sve detalje kroja.
Za one koji cijene funkcionalnost, udobnost i dizajn AROS može biti zanimljiva opcija pogotovo za one koji žele personaliziran pristup odijevanju.
Ko stoji iza AROS-a? Armin Osmančević, dizajner s adresom u Sarajevu i iskustvom iz svjetskih modnih kuća
Iza brenda AROS stoji Armin Osmančević, ime koje možda nije često u naslovima, ali definitivno ima šta da kaže kada je riječ o modnom dizajnu. Armin dolazi s preko 20 godina međunarodnog iskustva, a iza njega su saradnje s globalnim brendovima poput Adidas, Stella McCartney, Maison Margiela, Mercedes, H&M i Pepsi.
Armin Osmančević
Foto: Johan Strindberg
Njegov profesionalni put uključuje i magistarsku diplomu sa Konstfack Univerziteta umjetnosti, zanata i dizajna u Štokholmu, što dodatno objašnjava zašto AROS izgleda baš ovako, rekli bismo skandinavski odmjereno, a opet promišljeno do posljednjeg detalja.
Upravo s tim pristupom, Armin je odlučio otvoriti AROS atelje u Sarajevu, u Strossmayerovoj ulici br. 6, gdje će od kraja jula 2025. biti dostupna gotova kolekcija za proljeće/ljeto 2025, ali i individualno krojenje kroz AROS LUX uslugu.
Paralelno s ateljeom, već je aktivna i AROS e-trgovina, dostupna u više zemalja poput Njemačke, Engleske, Švedske i Švicarske, a možete je pronaći na: aroslux.com.
Foto: Sanela Babić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!