TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 13.5.2024.
Između odabira gradnje A frame ili hobbit kućice – pobijedio je Mobbiton.
Zavirili smo u Mobbiton i o njemu razgovarali s vlasnikom, koji je i gradio ovu kućicu. Sigurni smo da ste već vidjeli Barrel Land Blidinje ili čitali našu priču o njoj. Upravo je Barrel poslužila kao koncept za izgradnju drugog objekta. Kroz anketu na Instagramu tog profila vlasnici su pratioce pitali šta je naredno što bi voljeli vidjeti, a odluka je pala na Hobbit kućicu, u Mostaru.
Tim koji čine tri osobe sam je gradio ovu kućicu dvije i po godine. Čak su i iskusni majstori odbili raditi na njenoj izgradnji jer se sve činilo previše rizično i netipično. No, to nije bio razlog da odustanu već mogućnost da iskoriste fleksibilnost i prednost toga što je mogu izgraditi sami.
U nastavku vam donosimo priču o izazovima izgradnje, inspiraciji i detaljima koji vas očekuju u Mobbitonu.
Možete li nam reći nešto više o procesu izgradnje ove jedinstvene kućice? Zašto je baš Hobbit poslužio kao inspiracija?
Od početka gradnje prošlo je više od dvije i po godine, a sa prvim kopanjem i spremanjem odlučili smo na Instagram profilu objavljivati cijeli proces izrade, pitati za savjete i na koncu graditi community koji je i izabrao ovaj tip objekta! Naši pratitelji su direktan utjecaj u gradnji imali preko anketa te su birali položaj, izgled prozora, vrata i mnogo drugih stvari.
Kako ste odabrali lokaciju za kućicu i kakva iskustva ste imali tokom tog procesa? Koji su najveći izazovi koje ste imali tokom izgradnje?
Prilikom odabira lokacije gledali smo da to bude što više u prirodi, ali isto tako dovoljno blizu svemu onome što moderni svijet nosi. Naš odabir je pao na Gorance 12 km od Mostara koji imaju veliki potencijal u turizmu upravo zbog svog položaja, ali i prirode koje ovo mjesto posjeduje. Ono što je malo manje poznato, na svega par km od naše kućice nalazi se drugo najveće krdo divljih konja u BiH (poslije Livna) koji luta obroncima Čabulje, uz to Goranci imaju odličnu gastro ponudu, mnoštvo planinarskih staza i svega onoga što jedna destinacija za odmor treba da ima.
Najveći izazov tokom gradnje je bila cijela gradnja (smijeh). Budući da nismo baš građevinari tražili smo mnogo savjeta od obitelji i prijatelja i borili se sa svakim idućim korakom. Često smo se šalili kada nešto nije dobro ili nismo sigurni “ma to tako treba u hobbitonu je to tako – tko pita tako ćemo reći”.
Ono što je zasigurno najteže bilo i na što smo potrošili najviše vremena jeste uklopiti cijeli naš smještaj da minimalan utjecaj na prirodu imamo, da osoba koja dođe tu ne vidi ni komad betona, već da bude sve prirodno, da unutra kada se uđe dobijete onaj topli osjećaj kao kada ste ušli u kuću stare bake i čekate toplu pogaču da bude gotova. E to je najteže! Mi smo iskreno ponosni koliko blizu tome smo došli i koliko ljudi to osjete i vide taj naš trud koji je bio potreban za dobiti tako nešto.
Možete li nam ispričati neku posebnu priču ili anegdotu koja se dogodila za vrijeme gradnje?
Dvije i po godine je jako puno vremena i mnogo toga se dogodi, ali sigurno jedna od zanimljivih stvari da pola godine prije nego li što ćemo uopće krenuti s gradnjom mi smo kupili kožnu fotelju! Da, kupili smo fotelju prije nego li smo i jedan cm kućice gradili. E to je bila vizija, vidjeli smo šta želimo i onda je postojao put koji smo slijedili da se to dogodi. Ja bih se u šali usudio reći da cijela gradnja je bila anegdota, zamislite 3 osobe koje nikad prije nisu napravile ništa krenu praviti projekt kućice koja je kompleksna toliko da neki iskusni majstori ne žele da rade to.
Koje su najzanimljivije ili najneobičnije osobine kućice u kojim se nadate da će posjetitelji najviše uživati? Kako savjetujete da najbolje iskoristimo svoje vrijeme kako bismo maksimalno iskusili čari ove lokacije?
Mobbiton Mostar ima mnogo sadržaja. Glamping kao koncept kaže da je to ustvari glamurozni kamping, tako i naš mobbiton ima dosta elemenata koji su neobični i sadržajni.
Neke od stvari koje možete osjetiti prilikom noćenja u našem smještaju:
Naša kućica ima puno sadržaja koji su atipični i daje posebno iskustvo, ali sama činjenica da ćete spavati u našoj kućici koja odiše unikatnošću i mogućnost gledanja filma na platnu od 4 metra je nevjerovatna! Uz to pripremili smo za goste naše craft pivo.
U suradnji s lokalnom craft pivovarom kreirali smo pivo po receptu iz filma! To pivo mogu kušati samo gosti mobbitona budući da je dostupno samo u kućici i nema ga u slobodnoj prodaji. Svojom zlatnom bojom podsjeća na prsten koji je bio izgubljen pa nađen. Tako i svaki gost koji dođe kod nas izgubi se u unikatnosti, ali pronađe sebe u prirodi i svemu oko njega. Također, uz pivo naši gosti mogu praviti svoju pravu italijansku pizzu jer smo za njih spremili pravu krušnu pizza peć, napravljenu je po pravim dimenzijama italijanske peći i daje novo neobično iskustvo.
* * *
Foto: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak | FOTO: Sanela Babić/ Bonjour.ba PR
Milan Design Week 2025. godine potvrdio je svoju poziciju kao najvažniji događaj u svijetu dizajna, gdje se susreću inovacija, umjetnost i tehnologija.
Od 7. do 13. aprila 2025. godine, Milano je postao epicentar globalne kreativnosti, domaćin više od hiljadu izložbi, instalacija i događaja u sklopu Milan Design Weeka.
Ove godine, tema "Connected Worlds" istražuje kako dizajn može povezati različite aspekte našeg života od prirodnog okruženja do naprednih tehnologija, kulturnih tradicija i budućih inovacija.
A mi smo uz IQOS krenuli u ovu avanturu i imali priliku da prisustvujemo dizajnerskom spektaklu i donesemo vam najzanimljivije trenutke direktno iz srca Milana.
Idemo redom. Vodimo vas na prvu stanicu našeg dizajnerskog putopisa, može?
IQOS x Seletti: Senzorna priča o susretu dva svijeta
Suradnja između IQOS i kultnog italijanskog brenda Seletti bila je jedan od zapaženijih trenutaka ovogodišnjeg Milan Design Weeka.
Instalacija je predstavljena kao šetnja kroz imaginarnu piazzu od dnevne vreve tržnice do večernje tišine pod visećim lampicama. Tradicija reinterpretirana kroz objektiv futurističkog dizajna i hrabrog eksperimenta.
Iza koncepta stoji Stefano Seletti, kreativni direktor i vizionar koji decenijama unosi ironiju, umjetnost i igru u svakodnevne predmete. Instalacija pod nazivom ‘’Curious X Sensorium Piazza'' utjelovljuje fokus na inovaciju i Selettijev eksperimentalni pristup, oblikujući dinamično okruženje u kojem publika ima aktivnu ulogu.
Digitalne strukture mijenjaju se kroz interakciju s posjetiocima, dok se fragmenti riječi i lica pretaču u vizualni pejzaž, tvoreći neprestano promjenjivo kolektivno sjećanje. Tradicija i tehnologija susreću se u prostoru koji se ne zaboravlja.
Fondazione Prada: Kad film postane crtež
Šetajući kroz Fondazione Prada izložbu zakoračili smo u tihi, ali vizuelno snažan svijet storyboardova, crteža koji su nekada bili prva forma velikih filmskih priča. Izložba „A Kind of Language“ vodi vas kroz više od 800 radova koji otkrivaju kako su režiseri poput Mélièsa i Disneya maštali u linijama i sjenama.
Prostor je zamišljen poput ateljea u kojem se ideje pretaču u kadrove, a paralelno s izložbom, posjetioci mogu pogledati filmove Sofije Coppole, Wesa Andersona i Fellinija.
Sve je zaokruženo projekcijama kultnih filmova u Cinema Godard. Još jedan podsjetnik da je dizajn, kad je u rukama vizionara, uvijek priča.
Mooi: Personalizirani mirisi doma vođeni umjetnom inteligencijom
Holandski brend Mooi predstavio je inovativnu instalaciju gdje posjetioci, prolaskom kroz roza zavjese, ulaze u svijet personaliziranih interijera.
Na osnovu interaktivnog testa ličnosti, kreirali su vlastiti "home scent scene" ,jedinstveni miris doma, prilagođen individualnim preferencijama, i to na licu mjesta. Naravno da smo isprobali.
Lavazza: Multisenzorno iskustvo budućnosti kafe
Multisenzorno iskustvo Lavazze ostavilo je snažan utisak ne samo zbog inovativnosti, već i zbog načina na koji su uspjeli transformirati jednostavan gutljaj espressa u punopravni dizajnerski doživljaj.
Ulazimo u zrno kafe, doslovno. Pod ispod nas izrađen je od mljevene kafe, a miris u zraku možete zamisliti: topao i zavodljiv.
Nova kapsula bez plastike, koja će se na tržištu naći tek u septembru 2025., predstavljena je u ambijentu koji uključuje zvukove, vizuale i teksture pažljivo orkestrirane da potaknu sva čula. I da, imali smo privilegiju da je ekskluzivno kušamo ukus pun, bogat, gotovo filmski.
Google: Svjetlost koju možete dodirnuti
Google je predstavio instalaciju koja istražuje interakciju svjetlosti i tehnologije umjetnika Lachlan Turczana. Posjetioci su mogli "dodirnuti" svjetlost, doživljavajući interaktivno i poetsko iskustvo koje pomjera granice percepcije i tehnologije.
Hermès: Klasična elegancija u tišini
Hermès je ostao vjeran svom prepoznatljivom stilu, predstavljajući instalaciju koja odiše klasičnom elegancijom. Bez puno riječi, posjetioci su mogli doživjeti suštinu brenda kroz tišinu i sofisticirani dizajn, naglašavajući ljepotu u jednostavnosti.
Umjesto klasičnih, zanatski teških instalacija po kojima su prethodne godine bili prepoznatljivi, umjetnički direktori Charlotte Macaux Perelman i Alexis Fabry odlučili su se za pročišćeniju, gotovo meditativnu formu izraza.
Posebnu pažnju privukao je set od 33 porculanske posude koje je kreirao irski dizajner Nigel Peake. Riječ je o delikatnoj kolekciji ručno oslikanih tanjira, zdjela i šalica u akvarel tehnici, pažljivo aranžiranih unutar jedne od kutija, poput postavke za neku zamišljenu, svečanu večeru.
Kao savršenu završnicu, imali smo čast prisustvovati ekskluzivnoj večeri s gospodinom Selettijem, koja je bila pravi gourmet doživljaj. Chef Enrico Bartolini, dobitnik čak 13 Michelin zvjezdica, brižljivo je balansirao između ekstravagancije i topline, stvarajući večeru koja je bila jednako sofisticirana kao i sama instalacija.
Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba i Stefano Seletti, vizionar i kreativni direktor Selletija
Ove godine Milano Design Week ostavio je snažan utisak: spoj tehnologije i mašte, senzacija i značenja. Ova oda kreativnosti i dizajnu bez granica nas je podsjetila na jedno: Stay curious.
*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne pušače.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!