TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.4.2021.
Prije nešto više od pola godine, cijela BiH pričala je o projektu #FEELGOODmajica koji je za cilj imao pokazati da žene mogu sve!
Podsjećamo, Bonjour.ba tim je u suradnji s dm drogerie markt kreirao i na tržištu predstavio Made in BIH majicu sa inspirativnom porukom, a njenom kupovinom u dm prodavnicama, donirali ste 2 KM za projekt #poduzetneZAJEDNO u potpisu domaće neprofitne organizacije Fondacija 787.
https://www.youtube.com/watch?v=StqqKlI02Gg
Majica je osvojila simpatije brojnih dama koje su svoju majicu nosile s velikim osmijehom, ali i rado poklanjale drugima.
U sklopu projekta, za edukaciju i promociju više od 50 poduzetnica prikupili smo čak 10 000KM, a svi oni koji kliknu na #poduzetneZAJEDNO na Bonjour.ba, pronaći će i inspirativne intervjue s čak 25 poduzetnica i upoznati njihove poslovne avanture koje će vas motivirati na promjene, ali i potaknuti da upravo njihove artikle i usluge birate u kreiranju inspirativne svakodnevnice.
Koliko je važno redovno osluškivati i prepoznavati potrebe poduzetnica još jednom se pokazalo kroz niz online aktivnosti u sklopu projekta #poduzetneZAJEDNO Fondacije 787.
Obzirom da je većina prodaje u ovom periodu usmjerena na online kupovinu, upravo je razgovor o digital marketingu bio itekako koristan za sve poduzetnice koje žele predstaviti, promovirati i prodavati svoje proizvode.
Tako se ove lekcije savršeno nadopunjuju na webinar o fotografiji koji smo organizirali u suradnji s fotografkinjom Anom Lukenda, koja je poduzetnicama pokazala kako i same mogu kvalitetno napraviti fotografije s opremom koju imaju u svom domu i kreirati primamljive kadrove koji savršeno oslikavaju ljepotu njihovih artikala.
Naredni korak projekta #poduzetneZAJEDNO upravo je serija webinara koje smo organizirali s Ernom Saljević, komunikologinjom koju na Instagramu pratimo pod imenom @divaisback.
Erna je damama približila pravila digitalnog marketinga, ali i kako na najbolji način kupcima online pokazati emocije i trud koji se krije iza njihovih brendova.
„Neizmjerno je zadovoljstvo biti dio ovakvih projekata koji za cilj imaju jačanje poduzetništva, posebno ženskog kojem treba mrvu više ohrabrenja u "muškom" poslovnom okruženju.
U ovakvim projektima nailazim na usmjerene poduzetnice, odlučne da uspiju u lansiranju svog brenda i obično im treba samo malo konkretnijeg iskustva struke da ojačaju svoje slabije strane i brzo dobiju pozitivne rezultate ulaganja u ovaj vid znanja.
To me uvijek veseli jer najprije mi daje priliku da nesebično podijelim svoje znanje, a znanje se množi dijeljenjem :) ali i iskustvo te da dobijem drugačiji uvid u njihova razmišljanja i steknem sliku trenutnog tržišta te gdje su njegove slabosti i jake strane.
U marketingu je sve oko emocije i ako ne osjetite najprije svoj brend i jasno ne znate njegovu priču i koju emociju želite gajiti kod drugih, nećete je znati ni prezentovati svojoj publici i krajnjem kupcu. Zadovoljstvo je drugome pružiti određeno znanje i onda skupa sa njima uživati u njihovom rastu i plodovima vrijednog rada.
Samo je kvalitet onaj koji opstaje, u bilo kojim i kakvim uslovima.“ – otkriva nam Erna Saljević kroz razgovor.
Dame ni ovaj put nisu krile oduševljenje i hype koji se javlja u svima nama kada naučimo nešto novo i pronađemo riješenje za brojne nedoumice koje se tiču plasmana i prodaje proizvoda na tržištu.
„Bila nam je izuzetna čast što smo imale priliku slušati, učiti i razgovarati s Ernom o našoj poduzetničkoj ideji.
Naše oduševljenje prije svega Ernom kao osobom koja je spremna pomoći, ostat će u sjećanju, a o njenom stručnom znanju i sposobnostima još će se dugo pričati.
Ona je žena koja u malom prstu posjeduje sve marketinške trikove i koja je u bilo kojem trenutku naših webinara imala izvrsne ideje i prijedloge za sve naše poduzetničke priče.
Nije bilo pitanja koje smo Erni mogli postaviti, a da ona u svojoj glavi nije imala ne prosječne, nego sjajne odgovore.
Ono što ćemo izdvojiti iz webinara kao tri ključne stvari koje smo naučile:
1. Osobine našeg branda ključne su prilikom određivanja ciljne publike,
2. Kada imamo definiranu ciljnu publiku, poruku o svom brendu trebamo slati kroz priču (pojam poznatiji kao storytelling), tako da naša publika u njoj prepoznaje sebe i što je najvažnije vrijednosti branda,
3. Prilikom izbora marketing influencera paziti da njegujemo iste brand vrijednosti.
Sve savjete koje smo dobili, sada ovdje javno prisežemo da ćemo iste i primjenjivati, a ona će nadamo se jednog dana kada to i vidi, biti ponosna na sebe i na nas! :)
'Erna, hvala što si toliku energiju uložila da nam preneseš svoje znanje, a povrh svega hvala na ugodnom druženju i pozitivi koja je iz tebe sijala.
I da, svoj već dobro poznati hashtag (#ženaježenidrug) pošteno si opravdala. :)'”- nadodaju Daria Prskalo i Tea Brajković, osnivačice brenda „Love it. Wear it.“ iz Ljubuškog.
Daria Prskalo i Tea Brajković
"Nevjerovatno velika količina pozitivne energije drage Erne koja nas je kroz male prozorčiće naših laptopa teleportirala u kreativni, meni do tada nepoznati, svijet marketinga i brendiranja, a njeno bogato iskustvo i znanje ostavili su zaista snažan dojam, poput odlične knjige ili filma koji vam danima ne izlazi iz misli.
Po prvi put sam, kroz personifikaciju svog brenda, na jedan vrlo jednostavan način dobila odgovore na brojna pitanja.
Osim toga što sad imam jasniju viziju onoga što radim, puno lakše mi je odrediti publiku kojoj se obraćam, ciljano tržište i način na koji komuniciram s njima.
Zadovoljstvo je učiti od najboljih u ovom poslu, a Erna je neiscrpna inspiracija nama, mladim poduzetnicama.", komentirala je Amela Iskarić-Hadžić, osnivačica biznisa „Vista design“.
Do neke nove #FEELGOOD priče, ne zaboravite detaljno istražiti sve sjajne #MadeinBiH priče koje smo vam predstavili u sklopu ovog projekta i dati dodatan vjetar u leđa bh. poduzetnicama lijepim komentarom, riječima podrške ili kupovinom. Jer, usitinu se magične stvari događaju kada žene podržavaju jedna drugu.
TEKST: Dragana Rauš
Ako ste ikad poželjeli poručiti nešto od Bojane Mutić sada to možete klikom. Otokat i Adom ima svoju odanu ekipu žena već godinama, ali tek sad sve što je Bojana skicirala i rasprodavala u par sati živi online i diše baš kao ona.
U svom stilu, bez filtera, otkrila nam je za Bonjour.ba zašto je webshop morao čekati, kako zamišlja da svaka žena nosi njene stvari i zašto joj je najveći kompliment kad joj neko pokvari plan.
Otokat i Adom ima svoje ljubitelje već dugo, ali webshop stiže tek sada. Šta je bilo to što je godinama čekalo i sazrijevalo prije nego što si odlučila da ga kreiraš?
Bojana: "Pa iskreno… čekala sam ja samu sebe i svoje slobodno vrijeme, koje ne postoji! Oduvijek sam imala tu ideju webshopa u glavi, otkad sam napravila prvu kolekciju, ali uvijek se desilo da se svaka kolekcija koju sam objavila, rasprodala u roku od par sati, što je „obesmišljavalo“ kreiranje web shop-a, jer bukvalno nisam imala ŠTA da „okačim“ na svoju online trgovinu, to bio bio samo izlog sa stavkama – RASPRODANO.
Tako da taj zadatak nikada nije mogao biti prioritet spram bezbroj požara koje sam morala gasiti na dnevnom nivou.
Zato sam ove godine odlučila da ZAPNEM iz petnih žila, da napravim obimniju kolekciju, sa više različitih modela i većim brojem artikala, kako bi cijela frka oko web shop-a zaista imala opravdanje i razlog. Prvobitni plan je bio da to bude 5, 6 stavki, ali pretvorilo se u ogromnu kolekciju od skoro 30 različitih modela, naravno, potpuno spontano, stihijski, grlom u jagode...“
Šta ti je u ovoj novoj fazi brenda najličnije?
Bojana: „Sve! Zato što sam ja lično „nacrtala“ svako to slovo, zarez, boju, font, kvadratić, poziciju svakog i najmanjeg elementa, napisala svaku rečenicu i poruku, od one koja se pojavi kupcu kad doda artikl u wishlist, prijavi se na newsletter, kupi ili vrati artikl jer je fulao broj. MA BUKVALNO SVE!“
Jer mi je stalo do toga, da se svaki posjetilac i kupac na tom shop-u osjeća kao da kupuje zajedno sa mnom, a ne samo od mene, da na tom shop-u nisu samo moje kreacije, nego da sam svuda prisutna ja, u svakoj poruci, obraćanju, u svakom: 'Hvala Vam na kupovini, nešto lijepo putuje prema Vama!’
Da je to moj mali svijet u kojem se JA brinem da im bude lijepo. Naravno, još je tu bezbroj nabora koji zahtijevaju peglanje i vjerujem da ću svakog dana imati nešto novo da dodam, da ću zauvijek prepravljati i popravljati i to jest ono najličnije – moja muka da zadovoljim sama svoje nenormalne kriterije."
Šta te najviše oduševi kad vidiš kako žene nose tvoje stvari?
Bojana: „Ništa me ne oduševi više od toga da vidim kako je neko ‘prisvojio’ moj komad na svoj način. Oduvijek sam se trudila da sve što dizajniram bude prilagodljivo, da ostavlja prostor za personalizaciju i igru.
Nekad pomislim da sam ženama možda i zakomplikovala život jer sam uz svoje multifunkcionalne kreacije uvijek davala bezbroj savjeta i tutoriala kako se nešto može vezati, ukrstiti, složiti, kombinovati… pa kad vidim da to neka dama uopšte ne nosi tako, pomislim ljutito učiteljski: 'Pa one mene ništa nisu slušale na času'.
Mislim da je krajnje vrijeme da pustim žene na miru, da rade šta god i kako god hoće sa svojom odjećom jer to više nije moje, nego njihovo, ali svjesna sam da će mojoj posesivnoj prirodi trebati još „ihahaj“ da se na to navikne..."
Šta želiš da svaka osoba koja naruči nešto s webshopa osjeti kad otvori svoj paket?
Bojana: „Isto ono što sam osjetila ja kad sam ga zatvarala – NEIZMJERNU SREĆU! Pa ja sam malo dijete koje radi ono o čemu je cijeli život sanjalo, kao neku nedostižnu bajku koja se dešava samo nekom drugom, samo onim tetama što ih gledaš ‘na televizoru’. Te moje sreće mora malo upasti u svaki taj paket, sigurna sam.
Znate da je u posljednje vrijeme trend da se unutrašnjost paketa blago naparfemiše. E pa ja ga blago nasrećim, a nije isključeno da ću u narednoj kolekciji smućkati i neki Modin parfemčić za te potrebe.
I kad me neko pita - zašto sama pakuješ svoje pakete, zar nisi došla u fazu u kojoj bi to trebala prepustiti nekom drugom?! - pomislim, pa ja od svega najviše volim to da radim. Osjećam se kao Deda Mraz koji sprema poklone za Novu godinu.
I odgovor je - DA, u toj sam fazi odavno, i DA - imam pomoć, ali činjenica je da nerado prepuštam taj zadatak bilo kome, ja u tome zaista iskreno uživam. Briga o paketićima je moja jedina relaksacija u izuzetno napornom danu."
I jedno ekskluzivno za Bonjour.ba - otkrij nam mali hint šta spremaš sljedeće?
Bojana: „Uskoro na red dolazi GELATO - dva slatka kompleta u vanilija i krema tonovima, sa praktičnim topićem i raskošnom suknjom koja se može u potpunosti prilagoditi figuri, zahvaljujući posebnom načinu vezanja pojasa.
Poslije toga putujemo u POSITANO - komplet s multifunkcionalnom asimetričnom košuljom i palazzo hlačama, u camel i mint bojama.
I šećer na kraju ljeta, u avgustu stiže MITZAH haljina. Potom u septembru, MILENA! Kolekcije posvećene back-to-school i back-to office danima, u funkcionalnom smislu. U emotivnom, mojoj ćerkici i mojoj mami. Jedva čekam da to vidite!"
Foto: @modaitakoto
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!