TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 24.10.2023.
Za Victoriu i Davida Beckhama svakako možemo reći da su ikone i da takav status drže već desetljećima.
S objavom dokumentarca Beckham na Netflixu, ponovno su došli na sve radare i uz to što su probudili želju da zavirimo u njihov privatni život i prošlost, vratili su nam fokus na njihov modni izričaj. Njihov stil se kroz godine svakako transformirao, te su redefinirali modu na svoj način. Možemo reći da su evoluirali od nekoga tko samo nosi posljednje modne trendove, do klasičnijeg i bezvremenskog stila s malim "Beckhams" twistom.
Victoria nam je svima poznata kao članica benda Spice Girls s nadimkom Posh Spice (što u prijevodu znači otmjen), koji je odražavao i njen stil odijevanja. Od pop zvijezde 90 – ih koju smo najčešće mogli vidjeti u uskim crnim haljinama, ali i s pomalo upitnim modnim odabirima (poput kombinacija u kojima na svemu „vrišti“ logo i koje su sušta suprotnost tihom luksuzu kakav nosi danas), stigla je do statusa modne ikone i cijenjene modne dizajnerice. Isti izričaj koji provlači kroz svoj dizajn, prati naravno i u svom odijevanju. Minimalizam, elegantni krojevi, odijela i nježne, profinjene haljine oličenje su njenog stila.
David, nogometaš koji je začetnik ere u kojoj su i sportaši modne i pop ikone, oduvijek je volio lijepe i skupe stvari, kako i sam kaže u svom dokumentarcu. Baš kao i kod Victorie, njegov stil je evoluirao od padobranskih hlača, potkošulja – majica i mnoštva upadljivog nakita, do sofisticiranog old money stila.
Zajedno nam već dugo vremena pokazuju koliko je njihov stil dinamičan, koliko uvijek evoluira te kako je to njihov omiljeni način osobne ekspresije, dok nas pri tome sve inspiriraju svojim modnim odabirima. Kao najveću inspiraciju svakako uzmite njihov komentar na vjenčanje (za koje su mnogi imali negativne komentare gledajući u njihove ljubičaste kombinacije) - važno je da se dobro zabavljate!
Pogledajte još fotografija
* * *
Naslovna fotografija: @luisaviaroma
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!