TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 6.2.2023.
Uzbuđenje povodom zavirivanja u Ensarov stan je jasno samo onima koji su ranije imali priliku doživjeti ovaj prostor uređen po njegovim pravilima.
Interijer kao oda umjetnosti, dizajnu i modi je najprikladniji način za opisivanje stana koji se krije u Sarajevu.
Ensar Dervišbegović je dio lifestyle scene više od decenije, s profesionalnim usmjerenjem frizera, koji svoje znanje i umijeće pokazuje ne samo svojim klijenticama nego i kao doprinos modnoj sceni Bosne i Hercegovine. Iako je zvanje frizera njegova prva ljubav, tu su moda i umjetnost te se na kraju kulminacija svih tih ljubavi pokazuje i kroz interijer.
Ensar Dervišbegović
Frizerski studio u Sarajevu, Hair With Character, je mala uvertira u vještine uređenja koje posjeduje. Baš kao i u studiju, gdje će vas dočekati mnoštvo najnovijih izdanja magazina iz svijeta mode, modnog štiva, vintage dekora i najsimpatičnijih šoljica za kafu, ta eklektična, a skladna nit se nastavlja i u njegovom stanu.
Tačno u 9h ujutro smo se našli na Ensarovoj adresi i za nekoliko trenutaka uronili u svijet mašte koji je kreirao u svom stanu.
Novinarka Bonjour.ba Emina Smaka u Ensarovom društvu
Otvoreni prostor vas vodi kroz hodnik gdje vas dočeka najdivnija kuhinja koju ste imali priliku vidjeti. Prevladavaju pastelne nijanse s vintage lusterom koji ovom prostoru na još jedan način daje osobnost.
Od kuhinje vas prostor vodi do mjesta za sjedenje i uživanje ispred televizora gdje su nas dočekali zvuci starih hitova s MTV-a. Harmonični eklektizam vlada cijelim stanom, a posebno kroz njegov ormar koji nam je bio 'must see' stanica.
Kroz smijeh, kafu u šarenim šoljicama i komad ukusne torte od badema smo proveli jutro u razgovoru s Ensarom. Željeli smo znati sve o svakom komadu u ovom stanu, saznali smo nekoliko trikova za uređenje te koje su to greške i izazovi s kojima se susretao prilikom uređenja ovog prostora.
Ensare, vi ste jedan veliki esteta! Kako ste umjetnost i modu integrirali u vašu ljubav prema interijeru?
Svijet umjetnosti, mode i enterijera se sudaraju, ta vibracija postoji i neodvojiva je, moda i arhitektura su svakako dio umjetničkog izražaja. Mnoge modne kuće upravo u svojim kolekcijama pronalaze inspiraciju u umjetničkim djelima, a kako mnogi modni brendovi imaju linije i za kućni dekor jasno se može vidjeti čime su bili inspirisani.
Povezanost između umjetnosti, mode i enterijera se najbolje ogleda u koloristici i dezenima.
U sadašnjem stanu živite već 7 godina, kako je teklo vaše upoznavanje s prostorom i koje ste to greške možda pravili?
Moja najveća greška vezana za uređenje doma jeste spoznaja da nikada ne možete završiti uređenje doma...
Prvu grešku koju sam napravio jeste da sam čitav stan uredio po uzoru na moju omiljenu švedsku dizajnericu enterijera Lottau Agaton. Ravne linije, bijeli pod i zidovi, minimalistički namještaj. Vizualno je izgledalo fantastično, ali to nije imalo nikakve veze s mojom osobnošću, lifestyleom, mojom potrebom za eklektikom i bojama.
Odmah sam to promijenio tako što sam ravne bijele police zamijenio sa starim naninim kredencom, koji je fenomenalno restaurirala Adna Ahmedić. Rasvjetu koja je bila inspirisana Ingo Maurerom zamijenio sam lusterima iz antikvarnice i to je počelo da dobiva identitet.
Koliko vam je bitna sama funkcionalnost prostora i namještaja u njemu?
Ja sam od onih ljudi koji nikada ne gleda na funkcionalnost. Funkcionalnost mi je sinonim za prosječnost, ja sam žrtva svojih uvjerenja, a to znači da ću ja radije birati nešto što je lijepo pa makar ono bilo i neudobno i nefunkcionalno. Takvi se rađate.
Nedostaje mi vrijeme kada su ljudi kupovali skupo porculansko suđe, svilene tepihe, kristalne čaše... S velikom pažnjom su s tim rukovali, čuvali, ostavljali u naslijeđe i uživali u tome.
Dekorativni predmet koji ima posebno značenje za vas?
Svi dekorativni predmeti koje sam donio s putovanja jer tako u vaš dom donesete toplinu, a toplina prostora je prvo što primijetite - da li je prostor ima ili nema. Namještaj od moje nane koji je nastavio da živi nakon restauracije i svi predmeti mog omiljenog holandskog brenda Pols Potten.
Primijetili smo nekoliko komada namještaja i dekora s Made in BiH etiketom. Da li takvi komadi imaju posebniji značaj u vašem domu?
Zaljubljen sam u namještaj koji radi Vračo Studio, kombinacija Skandinavije i BiH, definitivno su mi njihovi komadi najdraži jer se i prodaju u švedskom studiju Artilleriet, a za sve ljubitelje enterijera taj studio je raj...
Naravno, sve što izlazi iz radionice Zanat volim pa mi je moja draga prijateljica Sabina Željo poklonila za rođendan svijećnjake i posuđe.
Na koji način prolazite cijeli proces od ideje do realizacije uređenja određene prostorije u domu?
Obično već unaprijed znam u kojem smjeru to želim da izgleda. Ja se naravno, ne bavim profesionalno tim poslom, ali sam veliki zaljubljenik i već imam svoju standardnu kombinaciju, a to je dio starog, dio novog i dio neočekivanog.
Da li ste dom uređivali sami ili uz pomoć arhitekte?
Naravno da sam se u početku savjetovao s arhitektima jer je ovaj stan bio totalno devastiran. Tea Šaran je napravila fenomenalan raspored soba i učinila stan energetski prohodnim.
Morali smo zaviriti i u vaš ormar ispunjen komadima koji kradu pažnju. Da li je ormar bio prostorija bez koje vaš stan ne može?
Možda je to i najbitniji dio ovog stana. Svakako ljubav koju osjećam za modom je simetrična ljubavi koju osjećam za namještajem, ali najveću strast svakako imam za svojom profesijom.
5 najdražih komada iz ormara?
Svi komadi koji su izašli od modnog branda Acne studio, Comme des Garcons i trenutno mog omiljenog JW Andersona.
Da morate izabrati samo 1 outfit koji ćete uvijek nositi koji bi to bio?
Crni Borsalino šešir, oversize mid jeans, oversize kaput, bijela Uniqlo majica i Air Jordan patike...
Savjet za sve koji sami uređuju dom?
Da budu dovoljno odvažni da eksperimentišu, prave svoj dom u kome će sanjati najljepše snove. Ono što čini dom posebnim jeste upravo ono što će simbolizirati njihovu ličnost...
Tako da, ne bojte se kombinovati nespojivo, polako birajte namještaj, ne morate u prvoj sedmici završiti sve.
* * *
Fotografije: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Milin stan u Oslu je galerija svakodnevice, pažljivo komponovan, ličan, hrabar i topao u isto vrijeme. Inspiracija svima koji žele pokazati da interijer može biti priča koju ispisujemo vlastitim izborima.
Emilie Willoch Frøyland, poznatija po svom profilu Home with Mila, norveška je influencerica i entuzijastkinja interijera čiji je stan u Oslu jednako osoban koliko i pažljivo komponovan.
Njen dom ne slijedi predvidljive obrasce skandinavske minimalne discipline; umjesto toga, on gradi vlastiti narativ kroz teksture, boje i ritmove koji su istovremeno i hrabri i smireni.
Na prvi pogled, čini se da je tu mnoštvo svega – apstraktne slike u vibrantnim tonovima, skulpturalna rasvjeta, monumentalni mramor – ali upravo ta igra kontrasta stvara povezujuću nit koja vodi iz prostorije u prostoriju.
Hodnik sa šahovskim pločicama i velikim ogledalom postavlja ton: ovdje se svaki detalj tretira s istom pažnjom kao i centralni komad namještaja. Mila je svoj stan oblikovala tako da on nije samo prostor za življenje, već prostor za doživljavanje – galerija intimnih izbora i inspiracija.
Dnevni boravak: Modularni teatar svakodnevice
Stropovi visoki tri metra daju prostoru dodatnu dozu monumentalnosti, dok pažljivo odabrane umjetnine mladih umjetnika iz Osla unose boju i osobnost. Mila je tako svoj dom pretvorila u intimnu galeriju, ali i platformu kojom podržava lokalnu scenu, svaki komad priča vlastitu priču i otvara razgovor.
U centru dnevne sobe su modularne, polukružne sofe komadi koji se mogu slagati, razdvajati i ponovo spajati prema potrebi. Jednog dana sklopljeni u otočić za druženje, drugog dana rašireni za opušteno poslijepodne, ovi komadi daju prostoriji pokretljivost i igru.
U kontrastu s tim, skulpturalne stolice i stolić na kojem leži mala šahovska tabla naglašavaju intimnost detalja. Oči vuku prema kaminu: ovalan otvor uokviren metalom u zlatnoj nijansi, gotovo poput instalacije, pretvara funkcionalni element u komad umjetnosti.
Sve to zaokružuje luster koji lebdi iznad, rasvjeta koja nije tek izvor svjetla, već kruna čitave kompozicije.
Ovdje se svijetlost lomi na više nivoa: ogledala, stakleni elementi i bijeli zidovi reflektuju je, dok tamniji i mekši namještaj upija, pa prostor djeluje istovremeno i prozračno i usidreno.
To je balans koji rijetko uspijeva izgledati ovako nenametljivo, a opet savršeno režirano.
Kuhinja: Jedna šara koja povezuje priču
U kuhinji je Mila odabrala da priča dobije svoj refren. Originalne štukature sačuvane su kao omaž prošlosti stana, dok je svaki detalj kuhinje oblikovan da bude jednako funkcionalan koliko i estetski moćan. Tu se ogleda i njena filozofija spoj tradicije i savremenog, intime i reprezentativnog.
Monumentalni kuhinjski otok od dramatičnog crno-bijelog mramora, prošaranog poput apstraktne slike, postavlja ton ne samo ovoj prostoriji, već cijelom stanu.
Taj isti mramor pojavljuje se kasnije i u drugim prostorijama, kao motiv koji povezuje prostor kroz jednu linearnu priču. Ono što bi drugdje djelovalo kao previše, kao bučno, ovdje djeluje prozračno i smireno, maksimalistički u uzorku, ali minimalistički u kompoziciji.
Kuhinja je u svojoj monumentalnosti i funkcionalna. Topli tonovi drveta smekšavaju dramatiku mramora, dok pažljivo odabrani predmeti na otvorenim policama daju domaću, ličnu notu.
A onda, iznenađenje: ogledalo. Funkcionalni kuhinjski prostor iznenada dobija refleksiju kao da je riječ o dnevnoj sobi. Ogledalo u kuhinji? Zašto ne. Kod Mile, i najneočekivaniji detalj pronalazi svoje logično mjesto.
Ovdje se prostor otvara prema trpezariji: jednostavnoj, elegantnoj, sofisticiranoj. Stol i stolice odišu klasičnom formom, ali upravo detalji poput pribora za jelo i pažljivo odabranih tanjira donose karakter.
Tu je i mali coffee nook, kutak koji nije samo praktičan, nego i estetski: uređaj, šalice, i opet ona ista pažnja na detalj kao da se radi o umjetničkoj vitrini.
Spavaća soba: Igra proporcija zida i kreveta
Hod od dnevnog boravka, preko kuhinje i trpezarije vodi nas ravno do spavaće sobe. Ovdje zid iza kreveta postaje monumentalno platno: mural u bogatim, apstraktnim tonovima daje sobi karakter koji nije moguće ignorisati.
Neutralna posteljina i jednostavni komadi namještaja služe da ne odvrate pažnju, ovdje zid priča glavnu priču. Rezultat je prostor koji balansira između hotelskog luksuza i intimne privatnosti, između monumentalnog i nježnog.
Kupatilo: Detalj koji ostaje u fokusu
Na kraju, kupatilo gdje se pojavljuje onaj isti mramor iz kuhinje, kao motiv koji vezuje priču od prvog do posljednjeg kadra. Prostor je funkcionalno čist, ali u Milinom stilu tu je ogledalo do plafona.
Rezultat je iluzija prostranstva, gotovo galerijski osjećaj unutar intimne prostorije.
Polukružni arhitektonski urez u zidu, postavljen s preciznošću, dodatno naglašava osjećaj da ovo nije samo kupaonica, već završni akord čitave kompozicije.
Milin stan u Oslu je linearna priča, autobiografska galerija koja se otvara od plavih vrata pa sve do mramornog završetka u kupatilu. Svaka prostorija ima svoj karakter, svoje iznenađenje, ali svi zajedno pripadaju istoj priči o hrabrim odlukama, detalju i dizajnu koji se ne boji biti ličan.
Foto: @homewithmila
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!