TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 21.12.2023.

ELYSIAN je mladi domaći brend, nastao početkom prošle godine, koji sa svakom novom kolekcijom pomalo pomjera svoje granice.


To je brend domaćeg dizajnera Armina Hodžića čiji ste rad imali priliku vidjeti i na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala, a njegove kreacije kupiti u dućanima XYZ. Armin je sada predstavio novu kolekciju za brend ELYSIAN koja prikazuje njegovu interpretaciju party elegancije s upečatljivim elementima.




Kroz kolekciju se provlače materijali s metalik efektom i sjajnim elementima te naglašena silueta tijela kroz strukirani korzet i predimenzionirana ramena koja su već postala Arminov zaštitni znak.




Tonovi od sofisticirane crne i zagasite metalik plave, do nezaobilazne zlatne i srebrne kada je riječ o party kolekciji, svakako odišu glamurom i estetikom zlatnog doba zabava – 80ih i 90ih godina prošlog stoljeća. Kako sam Armin kaže, ova kolekcija je nastavak Sarajevo Film Festivala na kojem je pažnju odvažnom kombinacijom privukla Hilda Halilović noseći upravo ELYSIAN kreaciju.

 



Prepoznat kao dizajner koji je sklon tehničkim inovacijama u izradi, ali i korištenju upečatljivih i ponekad netipičnih materijala, Armin iz kolekcije u kolekciju donosi kreacije koje sada već nose njegov prepoznatljiv pečat.

Koje su to ključne inovacije u njegovoj novoj kolekciji te kako pronalazi balans između funkcionalnosti i estetike, između ostaloga, odgovorio nam je sam dizajner.


Koje su ključne estetske ili tehničke inovacije koje ste integrirali u ovu kolekciju?

Kroz kolekciju opet primjećujemo naglašena ramena, koja su postala zaštitni znak svake moje kolekcije. Moram naglasiti da je većina komada iz kolekcije ručno rađena, poput metalne suknje i korzeta. Za izradu samog korzeta bilo nam je potrebno par dana. Ispod se pravi konstrukcija krinoline, na sve to se lijepe učvršćivači i tek onda slijedi sklapanje dijelova.




Koje su ključne tkanine i materijali koje ste odabrali, kako doprinose priči koju želite ispričati kroz ovu kolekciju?

Veći dio kolekcije čini pliš. On je za mene nešto posebno, nikad ne izlazi iz mode, a uvijek je elegantan.


Kako pristupate balansiranju između funkcionalnosti i estetike u vašem dizajnu?

Kad dođe do kolekcija ja uvijek razmišljam o funkcionalnosti jer ipak ta odjeća mora biti prilagođena svakodnevnom nošenju. Red carpet je super kao prilika da se napravi nešto drugačije, nefunkcionalno, no red carpet nije daily life.


Omiljeni detalji ili elementi u ovoj kolekciji i zašto smatrate da su posebno značajni?

Moj omiljeni detalj u cijeloj kolekciji su naglašena ramena. Ali moram izdvojiti i metalnu suknju koja je ručno rađena.




Koja su vaša očekivanja za reakcije publike kojoj ćete predstaviti ovu kolekciju?

Sad za sad reakcije su fenomenalne no mislim da se to nikad ne zna. Za Sarajevo Film Festival sam očekivao totalno drugačije reakcije nego što su na kraju bile. Uvijek se čovjek iznenadi.

Nadam se da će publika prepoznati koliko je truda i rada uloženo u svaki komad.




Kako je proteklo snimanje editorijala za novu kolekciju?

Snimanje je proteklo fenomenalno. Prošao sam mnogo snimanja i uvijek mi je žao što klijenti ograničavaju kreativce svojim nekim idejama.

Ja smatram da svako treba raditi svoj posao i da treba pustiti svakoga da izrazi svoju viziju. Na snimanju su svi imali slobodnu da se izraze kako žele i na kraju se postigao fenomenalan rezultat.

Armin je novu kolekciju predstavio u hotelu Europa, u društvu bliskih ljudi i čitavog tima koji stoji iza kolekcije. Uz izložene komade iz nove kolekcije, večer je postala emotivna i zbog događaja koji je za njega jako važan u karijeri - trenutak kada je prikazao da se njegova nova kolekcija pojavila na slavnom njujorškom Times Squareu.

U zimskoj sarajevskoj večeri, druženje je proteklo u glamuroznom party ambijentu, koji je bio produžetak priče o novoj kolekciji.


ELYSIAN event i predstavljanje nove kolekcije


* * *
Foto: Armin Hodžić
Makeup: Renata Ponjević
Frizura: Ensar Dervišbegović
Stilistica: Gasha Miladinović
Modeli: @rose_mody01 i @justselma


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!