TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 18.8.2022.
ELIRD nakit je nakit koji priča priču, zato ne čudi što je ukrao je pažnju brojnih dama i stilista na ovogodišnjem crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala.
Osim što se savršeno uklapa uz elegantna red carpet izdanja dama na SFF-u, ovaj nakit predstavlja savršen spoj umjetnosti, dizajna i zlatarskog zanata. Njihova malena umjetnička djela ukrala su pozornost ne samo dama u BiH, nego i britanskog Voguea, Vanity Faira, Tatlera, GQ magazina i brojnih drugih. Dvojac koji se krije iza ELIRD nakita, magistrica industrijskog dizajna Ena Mulavdić i skulptor i slikar Ebrahim Mohammadian, zajedničkim snagama stvaraju skulpture na svom nakitu.
S njima smo kroz intervju saznali više detalja o brendu, a u nastavku donosimo nekoliko zanimljivosti zbog kojih ćete i vi poželjeti ovaj nakit dodati u vlastitu umjetničku kolekciju.
Kad smo Enu pitali kako nastaju jedinstvene skulpture koje kradu pozornost na nakitu, s nama je podijelila: „Osim klasičnih skulptura koje krase ovaj nakit, te koje se izrađuju tehnikama sličnim kao skulpture velikih proporcija, karakteristika koja izdvaja ovaj nakit od drugih su skulpture rađene tehnikom negativne intarzije u dragom i(li) poludragom kamenu.
Tehnika negativne intarzije u kamenu je izuzetno rijetko viđena tehnika, a posebno je specifično ukoliko se radi o intarziji skulpture u kamenu, a ne intarziji reljefa u kamenu. Uzimajući u obzir trodimenzionalnost skulpture, potrebne su godine rada i iskustva u izradi skulpture kako bi se apsolvirala ova tehnika. Stoljećima duga tradicija negativne intarzije u kamenu je započela u drevnoj Mezopotamiji, prije nekih 5000 godina. Odatle se postupno proširila po minojskoj i mikenskoj Grčkoj, Perziji i Egiptu. Ovom tehnikom su prvobitno bili izrađivani novac i pečati, a nakit koji je sadržavao skulpturu ili reljef urađen negativnom intarzijom korišten je kao prijenosni pečat.“
Nije ni slučajno to što se noseći ovaj nakit osjećate kao da ste dio kraljevske obitelji, jer za oslikavanje minijatura na ELIRD nakitu, Ena i Ebrahim koriste izuzetno rijetko viđenu tehniku karakterističnu za kraljevske kolekcije nakita. Ena je nadodala: „Minijature na ELIRD nakitu variraju od veličine zrna riže do šezdeset milimetara. Za izradu minijatura na ELIRD nakitu prethodno se ručno pravi alat koji odgovara potrebama i dimenzijama minijature. Najčešće su naslikane kistom debljine igle ili dlake kose.“
Jedinstvenost ovog nakita nije, naravno, samo u njegovom izgledu i formi nego i u posebnoj priči koju komadi nakita kriju. Tako je Ena otkrila da: „Te priče tiču se, prije svega, najvažnijeg zadatka koji svako ljudsko biće ima, a to je spoznaja samoga sebe, spoznaja dobrog i lošeg, te spoznaja razlikovanja istih. S tim u vezi, izrada ELIRD nakita, proces je kojem se pristupa sa odgovornošću prema sebi i prema drugima, te ljubavi, kao apsolutnom pokretaču univerzuma. Ovakvim pristupom otvara se mogućnost izrade predmeta koji u sebi nosi nadu, najveću podršku koju imamo u životu, a koja biva poklonjena onome koji nosi ELIRD nakit, a prenosi se prema cijelom svijetu.
Kako smo spomenuli i ranije, na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala dvije dame savršeno su kombinirale svoje ELIRD komade nakita. Prva ambasadorica njihovog rada bila je Šejla Kamerić koja je nosila Amulet ogrlicu i Eira prsten na ceremoniji otvaranja Festivala.
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Drugu noć Festivala na crvenom tepihu je simpatije ukrala Tatjana Šojić, o čijem smo izdanju pisali i ovdje. Tatjana je uz Kaftan Studio kreaciju birala i Izar prsten te Tara naušnice u potpisu ELIRD Jewellery studija.
Foto: Jasmin Agović
Foto: Jasmin Agović
Foto: Kaftan Studio
***
Foto: Elird
TEKST: Bonjour.ba
Sve počinje kao u backstageu: redovi košulja, haljina i sakoa vise spremni, a mi listamo vješalice tražeći “onaj pravi” komad. Znali smo da ćemo pronaći nešto posebno jer u glavnoj (i sporednoj) ulozi bio je Bingo i njegova festivalska baza Naše mjesto, a styling inspirisan kultnom Carrie Bradshaw.
Na koji način? Svi komadi koje smo koristili dostupni su u Bingu, ali uz touch Carrie magije pretvoreni su u styling koji izgleda kao da je zakoračio pravo iz filma na ulice Sarajeva.
Od backstagea do street style
Zato krećemo od samog početka snimanja, onog trenutka kada prostor postaje mali modni studio, a svaka sitnica detalj koji gradi scenu. Na stolu knjiga Fashion in Film, savršen podsjetnik da moda i film oduvijek igraju istu igru. Dok kroz prozor dopire festivalski žamor, u Bingovoj festivalskoj bazi Našem mjestu počinje ovo GRWM poglavlje.
Priprema je bila jednako zabavna kao i rezultat. Prostor stana pretvorio se u backstage jer ogledalo, refleksija, šarene police i kutije bile su inspiracija. Između cvijeća u duginim bojama i police sa sunčanim naočalama, kombinirali smo tonove, krojeve i teksture.
Modni kutak u centru grada
Prije nego što smo složili naš finalni outfit, morali smo proći kroz garderobu i kolekciju na kojoj bi i Carrie Bradshaw pozavidjela. Redovi šarenih haljina, pastelnih košulja i odijela stoje rame uz rame s farmericama, ljetnim topovima i večernjim komadima.
Ispod, cipele poredane kao u backstageu modne revije, od sandala do stilettica.
Na policama, torbe u svim veličinama, od pletenih ljetnih do onih koje nose večernji sjaj. Na zidu cijela mreža sunčanih naočala, spremnih da svaku kombinaciju pretvore u chic statement.
Bingovo Naše mjesto bio je ormar u kojem se lako izgubite, ali još lakše pronađete inspiraciju. Činjenica da su svi ti komadi dostupni u Bingu samo potvrđuje ideju da moda ne mora biti daleka ni nedostižna. Ona je tu, u našem svakodnevnom životu, spremna da nas u trenu pretvori u glavne glumce vlastitog filma.
Haljina u pastelnim nijansama bila je jedan od favorita, ali sve se zaustavilo kada smo složili naš Carrie Bradshaw trenutak, filmski klasik s dozom današnje lakoće.
Kako je nastao naš filmski outfit?
I dok su police u stanu nudile pregršt boja i tekstura, mi smo tražili kombinaciju koja ima Carrie momenat i sarajevsku lakoću. Na kraju smo odabrali tri ključna komada:
Bijele široke hlače jer daju onaj “effortless chic” osjećaj, savršen za dnevne kombinacije, ali jednako upečatljiv i navečer. Lagane, ali dovoljno dramatične da svaki korak izgleda kao scena.
Pink košulja s prugama da unese vedrinu i razbije ozbiljnost looka. Prugasti print unosi dinamiku, a boja šalje poruku da moda treba biti igra.
Crna kravata je detalj koji sve mijenja.i odmah vraća na kultni stil Carrie Bradshaw, koja je s lakoćom spajala uredski chic i gradski kaos. Mi taj duh prenosimo na sarajevske ulice, gdje dobija festivalski, razigrani karakter.
Uz to smo dodali crne sandale s perjem jer svi koji znaju Carrie Bradshaw znaju i za njenu vječnu ljubav prema cipelama. Tu su i dvije torbice: bucket verzija unosi dnevnu ležernost, dok clutch daje večernu eleganciju. Rezultat? Look koji možete nositi i na premijeru i na kasni izlazak, ali i na sasvim običan dan kada želite da Sarajevo postane vaša pista.
Iza zavjese, outfit je već izgledao kao scena, ali tek kada smo izašli na ulicu, postalo je jasno da Sarajevo u augustu je modna pista sama po sebi.
Svaki korak, svaki pogled prema Narodnom pozorištu uklapao se u narativ filma koji već traje: film u kojem je grad glavna kulisa, a moda je soundtrack.
Bingovo Naše mjesto bilo je inspiracija, ali i dokaz da dobra priprema uvijek vodi do outfita koji priča priču. Baš kao što je Carrie u New Yorku znala ukrasti pažnju jednim potezom stila, tako je i ovaj look u Sarajevu privukao sve poglede jer neke modne priče jednostavno nikada ne izlaze iz mode.
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Bingom
Produkcija: Bonjour.ba
Fotografije za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!