ELIRD nakit nose brojne dame na crvenom tepihu SFF-a, a mi smo razgovarali sa osnivačima brenda
Tekst:Bonjour.ba
MODNI DODACIELIRD nakit je nakit koji priča priču, zato ne čudi što je ukrao je pažnju brojnih dama i stilista na ovogodišnjem crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala.
Osim što se savršeno uklapa uz elegantna red carpet izdanja dama na SFF-u, ovaj nakit predstavlja savršen spoj umjetnosti, dizajna i zlatarskog zanata. Njihova malena umjetnička djela ukrala su pozornost ne samo dama u BiH, nego i britanskog Voguea, Vanity Faira, Tatlera, GQ magazina i brojnih drugih. Dvojac koji se krije iza ELIRD nakita, magistrica industrijskog dizajna Ena Mulavdić i skulptor i slikar Ebrahim Mohammadian, zajedničkim snagama stvaraju skulpture na svom nakitu.
S njima smo kroz intervju saznali više detalja o brendu, a u nastavku donosimo nekoliko zanimljivosti zbog kojih ćete i vi poželjeti ovaj nakit dodati u vlastitu umjetničku kolekciju.
Kad smo Enu pitali kako nastaju jedinstvene skulpture koje kradu pozornost na nakitu, s nama je podijelila: „Osim klasičnih skulptura koje krase ovaj nakit, te koje se izrađuju tehnikama sličnim kao skulpture velikih proporcija, karakteristika koja izdvaja ovaj nakit od drugih su skulpture rađene tehnikom negativne intarzije u dragom i(li) poludragom kamenu.
Tehnika negativne intarzije u kamenu je izuzetno rijetko viđena tehnika, a posebno je specifično ukoliko se radi o intarziji skulpture u kamenu, a ne intarziji reljefa u kamenu. Uzimajući u obzir trodimenzionalnost skulpture, potrebne su godine rada i iskustva u izradi skulpture kako bi se apsolvirala ova tehnika. Stoljećima duga tradicija negativne intarzije u kamenu je započela u drevnoj Mezopotamiji, prije nekih 5000 godina. Odatle se postupno proširila po minojskoj i mikenskoj Grčkoj, Perziji i Egiptu. Ovom tehnikom su prvobitno bili izrađivani novac i pečati, a nakit koji je sadržavao skulpturu ili reljef urađen negativnom intarzijom korišten je kao prijenosni pečat.“
Nije ni slučajno to što se noseći ovaj nakit osjećate kao da ste dio kraljevske obitelji, jer za oslikavanje minijatura na ELIRD nakitu, Ena i Ebrahim koriste izuzetno rijetko viđenu tehniku karakterističnu za kraljevske kolekcije nakita. Ena je nadodala: „Minijature na ELIRD nakitu variraju od veličine zrna riže do šezdeset milimetara. Za izradu minijatura na ELIRD nakitu prethodno se ručno pravi alat koji odgovara potrebama i dimenzijama minijature. Najčešće su naslikane kistom debljine igle ili dlake kose.“
Jedinstvenost ovog nakita nije, naravno, samo u njegovom izgledu i formi nego i u posebnoj priči koju komadi nakita kriju. Tako je Ena otkrila da: „Te priče tiču se, prije svega, najvažnijeg zadatka koji svako ljudsko biće ima, a to je spoznaja samoga sebe, spoznaja dobrog i lošeg, te spoznaja razlikovanja istih. S tim u vezi, izrada ELIRD nakita, proces je kojem se pristupa sa odgovornošću prema sebi i prema drugima, te ljubavi, kao apsolutnom pokretaču univerzuma. Ovakvim pristupom otvara se mogućnost izrade predmeta koji u sebi nosi nadu, najveću podršku koju imamo u životu, a koja biva poklonjena onome koji nosi ELIRD nakit, a prenosi se prema cijelom svijetu.
Kako smo spomenuli i ranije, na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala dvije dame savršeno su kombinirale svoje ELIRD komade nakita. Prva ambasadorica njihovog rada bila je Šejla Kamerić koja je nosila Amulet ogrlicu i Eira prsten na ceremoniji otvaranja Festivala.
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Drugu noć Festivala na crvenom tepihu je simpatije ukrala Tatjana Šojić, o čijem smo izdanju pisali i ovdje. Tatjana je uz Kaftan Studio kreaciju birala i Izar prsten te Tara naušnice u potpisu ELIRD Jewellery studija.
Foto: Jasmin Agović
Foto: Jasmin Agović
Foto: Kaftan Studio
***
Foto: Elird