TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 12.8.2022.
Već s prvim prepoznatljivim, crvenim zastavicama koje krase Sarajevo pred početak Festivala, uzbuđenje raste, a glavni grad Bosne i Hercegovine postaje centar filmskih dešavanja u regiji.
S nestrpljenjem očekujemo projekcije filmova, atmosferu Open Air kina, goste festivala, kao i ulice Sarajeva koje dobiju potpuno novu magiju s mnoštvom posjetitelja. Svečano otvaranje Festivala počelo je u Narodnom pozorištu u Sarajevu s filmom Rubena Östlunda 'Trougao Tuge', a Rubenu je uručeno i Počasno srce Sarajeva. Ovogodišnji program sadrži mnoštvo filmova kojima se veselimo, a u takmičarskom programu će žiri imati izazovan zadatak biranja onih najboljih iz nekoliko kategorija. Pored uzdizanja kinematografije, SFF važi i za jedan od događaja u BiH o čijim se red carpet izdanjima dosta govori.
Ovogodišnji program, kako smo već ranije najavili, vodi poznata bh. glumica Helena Vuković. Helena je za ovu posebnu večer birala custom made haljinu domaćeg brenda JANARTA u žutoj boji te je zaista bila pravo osvježenje te je unijela dašak glamura koji SFF i zaslužuje. Haljina zlatno - žute boje je sezala do poda, dok je gornji dio haljine struktuiran u sve popularniji korzet. Raskošu haljine su doprinijeli i plisirani dijelovi na donjem dijelu kao i romantične 3D cvjetne aplikacije na jednom ramenu.

Foto: SFF.ba
Na red carpetu su nas dočekala poznata voditeljska lica Maja Čengić Miralem i Danko Delibašić. Maja je za otvaranje 28. Sarajevo Film Festivala birala kreaciju Belme Tvico, haljinu Expanding, koja se širi u slojevite nijanse narančaste, tamne fuksija, ali i profinjene bež boje. Bila je profinjen uvod u mnoštvo kombinacija koje će Maja birati i kroz preostale večeri Festivala. Da je ova haljina poseban komad kojem ne treba mnogo aksesoara, govori i činjenica da je Maja od nakita nosila samo profinjene naušnice u zlatnoj boji, a cijelu kombinaciju je zaokružila laganim make up lookom te blagim valovima u kosi.


Kombinacije sa crvenog tepiha prve večeri 28. Sarajevo Film Festivala

Džejla Glavović Očuz još je jedna od dama koja je na crvenom tepihu zablistala u dizajnu Belme Tvico. Ovaj put u haljini pod nazivom Nile, koja je savršeno pratila Džejlinu figuru. Nile haljinu odlikuju plave nijanse, dezen podsjeća na kretanje vode, a plave nijanse na gornjem dijelu korzeta evoluiraju u ljubičaste i roza nijanse. Fluidnost i kako se na trenutke čini beskonačnost haljine, su dali high fashion momenat sinoćnjem red carpetu, a kombinaciju je upotpunila Quraishi nakitom u nijansama haljine. Džejla je na crvenom tepihu bila u pratnji supruga Mahira Očuza koji je harmonično spario svoj look sa Džejlinim. Birao je svijetlo sivo odijelo bh.brenda Dresscode kombinovano sa bijelim tenisicama i bazičnom majicom, koji cijelom looku daju moderan i svjež izgled.

Hrvatska filmska redateljica i scenaristica, Antoneta Alamat Kusijanović je birala nešto drugačiji look u potpisu hrvatskog brenda Klisab. Posebnu pažnju je ukrao odvažni blejzer u rapsodiji crvenih i fuksija nijansi, naglašen mnoštvom metalnih ukrasa koje daju sveukupni te pomalo punk izgled kombinaciji.

Šejla Kamerić, poznata bh. umjetnica je crvenim tepihom prošetala u jednostavnoj, ali profinjenoj svilenkastoj haljini u crnoj boji. Haljinu je harmonično pratio tamni make up i duga crna kosa, a posebnost kombinaciji je dala neobična ogrlica. Riječ je o ELIRD brendu nakita, s kojim smo vas već ranije upoznali, a Šejla je birala ogrlicu u kojoj se krije 2D papagaj. Šejla je bila pratnja Jovanu Marjanoviću, direktoru Sarajevo Film Festivala koji je birao elegantni crni look upotpunjen modernim mokasinkama s resama.
U nastavku pogledajte i ostala izdanja koja su birali gosti Festivala za crveni tepih.













* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!