TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 12.3.2025.
U spektakularnom spoju proporcija i poetične estetike, Chanel je još jednom dokazao svoju vječnu snagu transformacije.
U srcu Grand Palaisa u Parizu, ikonična vrpca se uzdiže poput skulpturalnog motiva na scenografiji modne revije, u savršenoj harmoniji s vizijom Chanela za jesen/zimu 2025/26.
Kolekcija koju u potpunosti potpisuje Chanel odiše bajkovitim detaljima i majstorskim igrama kontrasta.

Foto: @chanel
Reviju je otvorila Vittorioa Ceretti u crnom tvid sakou i dugoj, prozirnoj suknji od tila, što je savršen primjer igre proporcija i slojevitosti.





Foto: @chanel
Tvid sa trompe-l’œil efektima, til u iluzionim slojevima, prozračnost naspram strukture, sve ove suprotnosti stapaju se u kolekciji koja reinterpretira klasične Chanel motive.
Prepoznatljive mašne dominiraju u svakom pogledu: vezane, puštene, lebdeće, sve one donose ikoničnu dinamiku Chanel silueti.



Boje ostaju vjerne kući: crna, bijela, plava i nježno ružičasta. Camellia cvjetovi, biseri i mašne evociraju Chanelovo nasljeđe, dok kristali i torbice dodaju sanjarsku dimenziju kolekciji. Ultra kratki komadi se susreću sa ultra dugim siluetama, a klasični elementi postaju dio izraza.


Foto: @fashionweek
Među prisutnim ličnostima bile su mnoge od najvažnijih prijatelja i ambasadora kuće, koji su svojim prisustvom dodali dodatnu dozu glamura ovoj spektakularnoj reviji. Naravno noseći kreacije koje su odisale istom elegancijom i besprijekornom izradom koja je istakle svakog gosta brenda.





Foto: @chanel
Kao posljednja revija kuće bez umjetničkog direktora, ova kolekcija također simbolizira završetak jednog važnog poglavlja u historiji kuće Chanel, a uz nju i oproštaj od ikoničnog naslijeđa koje kuća nosi.
U atmosferi elegancije i očekivanja, ova revija je poslužila kao oda vječnom kodu kuće, a to je sofisticiranost.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!