TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 31.1.2025.
Ova sedmica bila je obilježena očaravajućim kreacijama kuća kao što su Schiaparelli, Dior, Chanel i Jacquemus. Ipak, iza reflektora i raskošnih materijala krije se još jedna vrsta umjetnosti, a to je scenografija.
Mi smo otišli korak dalje i istražili ko je zaslužan za nevjerojatnu scenografiju, pretvarajući piste u glavne pozornice mode.
Schiaparelli: Icarus
Schiaparelli je predstavio svoju haute couture kolekciju za proljeće/ljeto 2025., pod nazivom Icarus u Petit Palaisu. Kolekcija je crpila inspiraciju iz različitih referenci i ikona prošlih era, sa siluetama koje su balansirale između antike i modernizma. Kao i kolekcija, scenografija modne piste je reflektovala dramatičnu strukturu korseta, sa zavojitim bijelim stazama i zlatnim kružnim detaljima, stvarajući dojam fluidnog pokreta i sofisticirane teatralnosti.


Foto: @villaeugenie
Dior: Flowers we grew
Posebna scenografska instalacija za predstavljanje Dior couture kolekcije za proljeće/ljeto 2025., koju je kreirala Maria Grazia Chiuri. U prostoru osmišljenom za održavanje revije, umjetničko djelo Rithike Merchant je reproducirano na devet ogromnih zidnih panela u formi vezenih radova. Velika tekstilna djela, koja su obavijala goste unutar prostora revije, predstavljala su fantastičnu kompoziciju elemenata kao što su šaren prizor mitskih scena obogaćenih bujnim motivima flore i faune.

Foto: @galerie.lj

Foto: @chanakya.in
Chanel: Infinite movement
Chanel je svoju haute couture reviju za proljeće/ljeto 2025. obilježio proslavom 110 godina postojanja u impresivnom prostoru Grand Palais u Parizu. Nadahnuta simbolikom beskonačnosti, set dizajn je spajao ideju prepoznatljivog duplog C amblema kuće, ističući neograničenu kreativnu slobodu i bezvremenski šarm koji se kontinuirano reinterpretira. Elegantna vijugava pista evocirala je dojam beskonačnog kretanja, simbolizirajući neprekidnu evoluciju i kreativnu izvrsnost brenda.


Foto: @villaeugenie
Dior: Winter 25
Diorova kolekcija za jesen/zimu 2025. godine za muškarce, koju je kreirao Kim Jones, ponovno osmišljava suštinu Maison brenda, spajajući historijske reference s odjekom današnjice. Minimalistička scena sadržavala je monumentalne stepenice, što je aludiralo na istraživanje transformacije i kontrasta u samoj kolekciji. Scenografija je stvarala iluziju beskonačne dubine i čistog prostora, gdje bijele stepenice uronjene u crnu pozadinu simboliziraju prelaz između svjetla i sjene, modernog i bezvremenog.

Foto: @adriendirand

Foto: @villaeugenie
Set dizajn sve više postaje umjetnost za sebe, s fokusom koji se sada proširuje i na fascinantne scenografije koje oživljavaju vizije dizajnera. Na ovogodišnjim haute couture revijama u Parizu, upravo su impresivni prostorni koncepti dodatno istaknuli kreativnost i dramatiku kolekcija.
***
Naslovna fotografija: @villaeugenie
TEKST: Ada Ćeremida
Pronašli smo garsonjeru koja je studija o tome kako mali prostori postaju veliki kada im date dobru logiku.
U mirnom makovskom naselju Zenice, u blizini Bosanske piramide, smješten je studio stan od svega 40 m² koji postavlja pitanje koje mnogi imaju: “Može li garsonjera izgledati kao pravi stan i ostati funkcionalna?”
Ovaj prostor kaže: apsolutno da. Najveći uspjeh ovog interijera je njegovo nevidljivo zoniranje. Dnevni boravak, spavaći dio, micro-kuhinja i ulazna zona nisu fizički odvojeni, ali djeluju kao cjeline sa svojom funkcijom.
Mali prostori ne trebaju zidove, nego pravilno raspoređene fokuse. Rezultat? Prostor se ne čita kao jedna soba, nego kao mali, fluidni dom.

Dnevni boravak i kuhinja: prostor koji diše zahvaljujući materijalima
Ono što odmah postaje jasno jeste da se ovdje sve oslanja na tople materijale i meke forme. Bouclé sofa i tabure, mali drveni sto i visoke bijele zavjese stvaraju dnevni dio koji izgleda odvojeno iako se fizički naslanja na krevet.
Kuhinja od drveta i bijelih fronti, sa lampama od ratana i šankom koji služi kao dodatna radna ploha, postaje vizuelni centar stana. I upravo tu se vidi prva lekcija ovog prostora: mali stan ne zahtijeva više namještaja nego više logike. Kada kuhinja i boravak dijele istu toplu paletu, prostor se povezuje, smiruje i djeluje veće nego što jeste.



Krevetni dio: mirna zona u jednoj liniji svjetla
Spavaći dio je pozicioniran uz najveći izvor prirodnog svjetla, čime se krevet “otapa” u prostoru umjesto da dominira njime. Neutralna posteljina, suptilne nijanse bež boje i minimalni detalji održavaju spavaću zonu tihom i laganom.
Ovo je dio koji pokazuje da se privatnost u garsonjeri ne stvara zidovima nego atmosferom mekim svjetlom, laganim prekrivačima i vizuelnim tišinama koje oko prepoznaje kao odmor. Tako prostor ostaje funkcionalno otvoren, ali emotivno podijeljen.


Odlaganje, rasvjeta i ogledala: mali trikovi koji mijenjaju sve
Najbolji dio ove garsonjere je način na koji je sakrivena funkcija. Veliki bijeli ormar duž zida nestaje jer se spaja sa zidnom površinom, dok tamniji ormar u ulazu preuzima vizuelnu težinu i usmjerava pogled dalje u prostor.
Tri okrugla ogledala na zidu dodaju dubinu i visinu, reflektirajući svjetlo i stvarajući iluziju još jedne prostorije. Rasvjeta je topla i strateški postavljena: pletene lampe iznad šanka, podna lampa u dnevnom dijelu i difuzno svjetlo kroz zavjese čine da stan djeluje kao da ima više slojeva nego što zapravo ima. 
Tu leži najveća vrijednost ovog interijera on ne pokušava sakriti da je 40 m², nego pokazuje kako se tih 40 m² može koristiti pametno i sa stilom.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!