TEKST: Ada Ćeremida

DATUM OBJAVE: 31.1.2025.

Ova sedmica bila je obilježena očaravajućim kreacijama kuća kao što su Schiaparelli, Dior, Chanel i Jacquemus. Ipak, iza reflektora i raskošnih materijala krije se još jedna vrsta umjetnosti, a to je scenografija.


Mi smo otišli korak dalje i istražili ko je zaslužan za nevjerojatnu scenografiju, pretvarajući piste u glavne pozornice mode.


Schiaparelli: Icarus


Schiaparelli je predstavio svoju haute couture kolekciju za proljeće/ljeto 2025., pod nazivom Icarus u Petit Palaisu. Kolekcija je crpila inspiraciju iz različitih referenci i ikona prošlih era, sa siluetama koje su balansirale između antike i modernizma. Kao i kolekcija, scenografija modne piste je reflektovala dramatičnu strukturu korseta, sa zavojitim bijelim stazama i zlatnim kružnim detaljima, stvarajući dojam fluidnog pokreta i sofisticirane teatralnosti.


Foto: @villaeugenie

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)


 

Dior: Flowers we grew


Posebna scenografska instalacija za predstavljanje Dior couture kolekcije za proljeće/ljeto 2025., koju je kreirala Maria Grazia Chiuri. U prostoru osmišljenom za održavanje revije, umjetničko djelo Rithike Merchant je reproducirano na devet ogromnih zidnih panela u formi vezenih radova. Velika tekstilna djela, koja su obavijala goste unutar prostora revije, predstavljala su fantastičnu kompoziciju elemenata kao što su šaren prizor mitskih scena obogaćenih bujnim motivima flore i faune.


Foto: @galerie.lj

Foto: @chanakya.in

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior)


 

Chanel: Infinite movement


Chanel je svoju haute couture reviju za proljeće/ljeto 2025. obilježio proslavom 110 godina postojanja u impresivnom prostoru Grand Palais u Parizu. Nadahnuta simbolikom beskonačnosti, set dizajn je spajao ideju prepoznatljivog duplog C amblema kuće, ističući neograničenu kreativnu slobodu i bezvremenski šarm koji se kontinuirano reinterpretira. Elegantna vijugava pista evocirala je dojam beskonačnog kretanja, simbolizirajući neprekidnu evoluciju i kreativnu izvrsnost brenda.


Foto: @villaeugenie

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

 

 

Dior: Winter 25


Diorova kolekcija za jesen/zimu 2025. godine za muškarce, koju je kreirao Kim Jones, ponovno osmišljava suštinu Maison brenda, spajajući historijske reference s odjekom današnjice. Minimalistička scena sadržavala je monumentalne stepenice, što je aludiralo na istraživanje transformacije i kontrasta u samoj kolekciji. Scenografija je stvarala iluziju beskonačne dubine i čistog prostora, gdje bijele stepenice uronjene u crnu pozadinu simboliziraju prelaz između svjetla i sjene, modernog i bezvremenog.

 

Foto: @adriendirand

Foto: @villaeugenie



Set dizajn sve više postaje umjetnost za sebe, s fokusom koji se sada proširuje i na fascinantne scenografije koje oživljavaju vizije dizajnera. Na ovogodišnjim haute couture revijama u Parizu, upravo su impresivni prostorni koncepti dodatno istaknuli kreativnost i dramatiku kolekcija.

***
Naslovna fotografija: @villaeugenie


Bonjour

Elegantni stan u Tuzli spaja svjetlo i proporcije tako lako da ga poželite preslikati

TEKST: Ada Ćeremida

Elegantni stan u Tuzli spaja svjetlo i proporcije tako lako da ga poželite preslikati Elegantni stan u Tuzli spaja svjetlo i proporcije tako lako da ga poželite preslikati

Ako pratite našu rubriku Interijer i dizajn, onda vam je rad interior dizajnerice Lejle Barakocić već poznat od Backyarda, koji je postao jedan od najfotografisanijih caffe interijera u gradu, do njenih pažljivo promišljenih interijera  koji uvijek otkriju neki novi pristup teksturi, svjetlu ili proporciji.

Zato nam je bilo posebno zanimljivo zaviriti u njen najnoviji projekt: stan u Tuzli u kojem se mekoća tonova, precizna rasvjeta i savršena smirenost linija stapaju u prostor koji djeluje gotovo scenski.

 lejla_barakovic_stan_sarajevo_bonjour_ba2

U ovom interijeru sve je nenametljivo, ali ništa nije slučajno. Zidovi su čisti, oblici zaobljeni, materijali tihi; baš ona vrsta estetike koja dozvoljava da se arhitektura diše, a stan djeluje veći, skladniji i topliji nego što kvadratura sugeriše.

Svjetlo se kreće kroz prostor kao arhitektonski alat presijeca kuhinju, mekša granice između boravka i trpezarije i naglašava najljepši detalj ovog doma: odnos pastelnih tonova i geometrijski čistih linija.


lejla_barakovic_stan_sarajevo_bonjour_ba4
 
Kako je postavljen ritam prostora

Prvo što primijetite u ovom stanu jeste koliko je njegov otvoreni koncept zapravo dobro organizovan. Dnevni boravak, kuhinja i trpezarija dišu zajedno, ali svaka zona ima svoj identitet. Granice nisu postavljene zidovima, nego logikom svjetla, pogledima i materijalima. 

Rasvjeta ovdje ne služi samo da obasja prostorona crta novi tlocrt. Dugački linearni visilac nad kuhinjskim ostrvom vodi vas prema najtoplijem dijelu doma, dok okrugli luster u boravku sabira sve linije u jednu meku kompoziciju. Tu su i ogledala, strateški postavljena, koja unose dodatnu dubinu i refleksiju, baš onaj rafinirani trik koji čini da prostor djeluje prozračnije, plemenitije i mirnije.


tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_2


Kuhinja kao centralna osa

U srcu stana nalazi se kuhinja oblikovana kao arhitektonska smirenost boje su prigušene, prelazi nježni, a svaki element izgleda kao da je tačno tu gdje treba biti. Zaobljeni luk koji uokviruje policu uvodi u prostor toplinu i mekoću, pravi kontrast modernim linijama ostrva i vertikalama ormarića. 

Tople bež nijanse stapaju se s teksturom drveta, dok diskretni zlatni akcenti rasvjete daju dozu profinjenosti bez dramatike. Sve je jednostavno, ali nijedan detalj nije slučajan: kuhinja funkcioniše kao osovina cijelog doma, mjesto gdje se ritam prostora prelama i gdje minimalizam prestaje biti estetika, a postaje način života.

tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_8
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_4
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_3


Trpezarija i boravak: Lekcija o proporciji

Kada pogled krene iz kuhinje prema trpezariji, primjećujete kako je proporcija ovdje ključna. Skulpturalni crni sto stoji na podu kao komad galerijske umjetnosti, ali zahvaljujući mekim, zaobljenim stolicama, zadržava pristupačnost i toplinu. To je prostor u kojem želite sjediti satima, upravo zato što je ravnoteža između taktilnog i vizualnog tako dobro uhvaćena. 

Dnevni boravak nastavlja tu logiku: modularna sofa koja ne preuzima prostor, stolovi jednostavnih linija i zidovi bez viška dekora stvaraju jednu laganu, profinjenu pozadinu. Rasvjeta se ovdje ponovo javlja kao statement dva dominantna lustera koja definišu karakter doma i daju mu gotovo scenografski potpis.

tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_1
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_6
tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_7

Zašto ovaj stan funkcioniše tako dobro?  

Zato što u njemu funkcija i estetika nikada nisu u sukobu. Svaki detalj je promišljen: od proporcija namještaja do ritma svjetla, od tekstura koje unose toplinu do geometrije linija koja unosi mir. 

To je stan koji pokazuje kako se savremeni minimalizam može osjećati toplo, a ne sterilno kako prostor može biti čist, ali i dalje pun života. Ova ravnoteža čini da interijer djeluje skladno i cjelovito kao da je zamišljen u jednom dahu.

tuzla_bih_stan_lejla_barakovic_bonjour_ba_5

Ovo je interijer koji dokazuje da dobar dizajn nema potrebu da bude glasan da bi bio upečatljiv. Na ovoj adresi u Tuzli vidi se jasna filozofija: manje elemenata, više namjene; manje vizualnog šuma, više smirenosti; manje improvizacije, više namjernosti. 

Primjer je to lokalnog projekta koji podiže standarde i koji inspiriše sve koji žele topao, elegantan i suvremen dom bez gubitka intime.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Lejla Baraković


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!