TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 24.1.2024.
Haute Couture Tjedan Mode u Parizu na drugi dan obilježile su revije modnih kuća Chanel i Armani.
Još jedan uzbudljiv Tjedan Mode u Parizu i dalje oduševljava ljubitelje visoke mode svojim spektakularnim prikazima dizajnerske raskoši. Među brojnim revijama koje su obilježile sinoćnji program, posebno su se istaknule prestižne modne kuće Chanel i Armani. Donosimo mali pregled kolekcija ova dva modna diva koji su jučer osvojili publiku.
Giorgio Armani, dizajner poznat kao „modni prorok“, u svojoj 89. godini predstavio je kolekciju za Armani Privé Haute Couture reviju, Proljeće/Ljeto 2024. Kolekcija odiše zaigranim lookovima, mnoštvom boja i predimenzioniranim šeširima koji su ukrali svjetla reflektora.
Jedan od onih dizajnera koji je uveo novu eru modne slobode, zadržao je svoj modus operandi, ali je kroz ovu kolekciju ostao manje vjeran prošlosti. Ovom kolekcijom pokazuje da je uvijek usmjeren prema naprijed. Tako je kolekcija Haute Couture en Jeu, koja se sastoji od 92 looka, istraživala koncept igre, mladalačkog duha i zaigranosti kroz izuzetnu krojačku vještinu.

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine
Unatoč odstupanjima od uobičajenog, kolekcija je nosila prepoznatljiv Armani pečat. Elegancija klasičnih komada poput hlača, blejzera i ogrtača s daškom istočnjačke kulture, postala je upečatljiva kroz mnoštvo metaliziranih niti i šljokica, zatim kroz raskošnu paletu pastelnih nijansi i za kraj, kroz 4 završna looka s predimenzioniranim plisiranim šeširima koji su postali najupečatljiviji dio revije.
Raduje nas vidjeti ovo novo lice Armanija, ovakvu kreativnost i inovativnost isprepletenu tradicijom i bezvremenskim stilskim pečatom koji Giorgio Armani prožima kroz svoje kolekcije više od pola stoljeća.
Druga revija koja je jučer privukla veliku pažnju, svako je ona kultne francuske modne kuće – Chanel. Reviju je otvorila glumica Margaret Qualley i svojim lookom najavila kolekciju u kojoj se dizajnerica Virginie Viard poigrava različitim teksturama i stavlja fokus na jedan detalj – gumb.
Dizajnerica je takvim potezom u kolekciju donijela dašak nostalgije podsjećajući nas na ikonične postave iz doba Karl Lagerfelda. Kuća Chanel je svoj fokus na gumb prikazala i kroz kratki video u kojem glavnu ulogu tumači ista glumica, uz glazbu Kendrick Lamara. Tako su na reviji gumbi krasili prozirne haljine, džepove i kapute i prenosili poruku da se moć krije u detaljima.
Osim toga, kolekciju su obilježile bijele hulahopke koje, nakon vladavine crvenih, donose novi odvažni zaokret u odijevanju za sezonu Proljeće/Ljeto 2024. Kolekciju su definirali lookovi od tweeda, kombinirani s kontrastnom tkaninom, prozračnim i laganim tilom što je na scenu donijelo zabavnu igru tekstura.

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine
Prozirni til tu je odražavao lakoću i pokret plesa - estetika koja je bila pečat ove kolekcije, iako je popraćena rigidnim i teškim komadima od tweeda. Oni ostaju kao trajni pečat modne kuće Chanel.
* * *
Naslovna fotografija: @voguemagazine
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!