TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 24.1.2024.

Haute Couture Tjedan Mode u Parizu na drugi dan obilježile su revije modnih kuća Chanel i Armani.


Još jedan uzbudljiv Tjedan Mode u Parizu i dalje oduševljava ljubitelje visoke mode svojim spektakularnim prikazima dizajnerske raskoši. Među brojnim revijama koje su obilježile sinoćnji program, posebno su se istaknule prestižne modne kuće Chanel i Armani. Donosimo mali pregled kolekcija ova dva modna diva koji su jučer osvojili publiku.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)



Giorgio Armani, dizajner poznat kao „modni prorok“, u svojoj 89. godini predstavio je kolekciju za Armani Privé Haute Couture reviju, Proljeće/Ljeto 2024. Kolekcija odiše zaigranim lookovima, mnoštvom boja i predimenzioniranim šeširima koji su ukrali svjetla reflektora.

Jedan od onih dizajnera koji je uveo novu eru modne slobode, zadržao je svoj modus operandi, ali je kroz ovu kolekciju ostao manje vjeran prošlosti. Ovom kolekcijom pokazuje da je uvijek usmjeren prema naprijed. Tako je kolekcija Haute Couture en Jeu, koja se sastoji od 92 looka, istraživala koncept igre, mladalačkog duha i zaigranosti kroz izuzetnu krojačku vještinu.


Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine



Unatoč odstupanjima od uobičajenog, kolekcija je nosila prepoznatljiv Armani pečat. Elegancija klasičnih komada poput hlača, blejzera i ogrtača s daškom istočnjačke kulture, postala je upečatljiva kroz mnoštvo metaliziranih niti i šljokica, zatim kroz raskošnu paletu pastelnih nijansi i za kraj, kroz 4 završna looka s predimenzioniranim plisiranim šeširima koji su postali najupečatljiviji dio revije.

Raduje nas vidjeti ovo novo lice Armanija, ovakvu kreativnost i inovativnost isprepletenu tradicijom i bezvremenskim stilskim pečatom koji Giorgio Armani prožima kroz svoje kolekcije više od pola stoljeća.

 



Druga revija koja je jučer privukla veliku pažnju, svako je ona kultne francuske modne kuće – Chanel. Reviju je otvorila glumica Margaret Qualley i svojim lookom najavila kolekciju u kojoj se dizajnerica Virginie Viard poigrava različitim teksturama i stavlja fokus na jedan detalj – gumb.

Dizajnerica je takvim potezom u kolekciju donijela dašak nostalgije podsjećajući nas na ikonične postave iz doba Karl Lagerfelda. Kuća Chanel je svoj fokus na gumb prikazala i kroz kratki video u kojem glavnu ulogu tumači ista glumica, uz glazbu Kendrick Lamara. Tako su na reviji gumbi krasili prozirne haljine, džepove i kapute i prenosili poruku da se moć krije u detaljima.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)



Osim toga, kolekciju su obilježile bijele hulahopke koje, nakon vladavine crvenih, donose novi odvažni zaokret u odijevanju za sezonu Proljeće/Ljeto 2024. Kolekciju su definirali lookovi od tweeda, kombinirani s kontrastnom tkaninom, prozračnim i laganim tilom što je na scenu donijelo zabavnu igru tekstura.


Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine

Foto: @voguemagazine



Prozirni til tu je odražavao lakoću i pokret plesa - estetika koja je bila pečat ove kolekcije, iako je popraćena rigidnim i teškim komadima od tweeda. Oni ostaju kao trajni pečat modne kuće Chanel.

* * *
Naslovna fotografija: @voguemagazine


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!