TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.5.2019.
Kada su na email adresu našeg uredništva stigle prve fotografije Nađinog editorijala pod nazivom Red'y to wear, nismo mogli ne primijetiti da ova modna priča nosi itekako odvažniji vizualni pečat od onog kakvog smo naviknuli gledati u Nađinom potpisu.
Uz njen fotografski izričaj vežemo sanjive i romantične fotografije, a ovaj editorijal samo potvrđuje da kreativno eksperimentiranje često rezultira svježim i odvažnim idejama vrijednim pažnje.
Nađa je napravila korak dalje te zajedno s timom stilski pokazala koliko se elegancije i bunta može kriti u samo jednoj boji. Naime, upravo se crvena boja, koja je bila inspiracija za ovaj editorijal, prožima kroz svaki segment na fotografijama - od pozadine u studiju preko makeupa modela do odjeće koja je svojom teksturom, formom i printevima na sebi pokazala svu zavodljivost i moć crvenih tonova.
„Željela sam izaći iz svoje zone komfora i eksperimentirati s malo drugačijom, avangardnom i androginom estetikom. Sve na setu - od studijske pozadine do odjeće - je u različitim nijansama crvene boje. Općepoznato je da je to boja strasti i života, ali i boja bijesa, snage, samopouzdanja, agresivnosti i energije. U editorijalu tople i hladne nijanse crvene čine interesantan komplementarni sklad s eteričnom i androginom ljepotom modela Hilde Halilović.“ – otkrila nam je Nađa.

Editorijal oslikava sedam različitih kombinacija u crvenoj boji – od punk pa do disco izdanja, a styling potpisuje stilistica Gordana Gasha Miladinović.
„Inspiracija je veoma jednostavna, a to je crvena boja sama po sebi. Ona je veoma jaka boja te može biti senzualna, zaigrana, teatralna, buntovna, agresivna, simbolična. Različitim crvenim lookovima igramo se različitim personama u crvenoj boji.“ - nadodala je Gasha.
Nađi su se na setu pridružili i frizer Ensar Dervišbegović te vizažistica Maja Koristović Talović. Ensar je odabirom bijelih tonova za frizuru dodatno osnažio Hildinu ljepotu, dok je Maja odabirom makeupa nastavila pričati priču o crvenoj boji koju su Nađa i Gasha ispričale kroz fotografije i styling.
„S Majom i Ensarom sam imala priliku raditi ranije u više navrata i riječ je o jako kreativnim i talentovanim ljudima s unikatnim i prepoznatljivim stilom. Gashu poznajem već dugo vremena, ali je ovo prvi put da smo skupa surađivale i prezadovoljna sam činjenicom da smo odlično "kliknule" u kreativnom smislu. S ovim fantastičnim timom mi je zaista bilo zadovoljstvo surađivati jer su ujedno i vrlo profesionalni i pedantni, ali i jako opušteni na setu. Po meni, to je dobitna kombinacija.“ – komentirala je Nađa.
Rezultat suradnje ovog bh.tima su fotografije koje će zaigurno izazvati pažnju svih onih koji budu pregledavali njihov portfolio, a sve fotografije premijerno donosimo upravo na BONJOUR.ba.










***
Foto: Nađa Berberović-Dizdarević
Model: Hilda Halilović
Styling: Gordana Miladinović
Frizura: Ensar Dervišbegović
Make-up: Maja Koristović Talović
Retouch: Lejla Emrić
Special thanks to: Thara concept store
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!