TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 22.1.2025.
Boje su jedno od najmoćnijih sredstava u modi, oblikujući ne samo ono što nosimo već i način na koji izražavamo sebe. Svake godine novi trendovi boja preplavljuju modne piste, društvene mreže i izloge, mameći nas da prigrlimo nijanse koje su proglašene "modernim".
I dok su ovi trendovi uzbudljivi i često odraz šireg kulturnog kretanja, mogu i zasjeniti najvažniji aspekt ličnog stila: autentičnost. Kada se krećete kroz svijet trendova boja, važno je zastati i razmisliti o tome šta vam zaista odgovara. Da li vas određena boja privlači jer vam se stvarno dopada, ili zato što ste uvjetovani da mislite kako bi trebala biti dio vašeg ormara?
Moda nema pravila, pa zašto ne biste eksperimentisali? Bez obzira da li pratite revije ili pregledavate svoj Pinterest board kao inspiraciju za nadolazeće trendove, može biti zbunjujuće odlučiti koje boje vrijedi nositi u 2025. Pitanje je koje će ostati nosive i u godinama koje dolaze? Ipak, jedna stvar je sigurna a to je da nošenje boja nikada neće izaći iz mode. Jedini izazov je pronaći svoje omiljene nijanse.
Boje koje će obilježiti modu 2025., a možda i inspirisati vaše ormare:
Puder roza
Romantična nijansa koja je idealna za stvaranje nježnih kombinacija, bez obzira da li je riječ o svakodnevnim kombinacijama ili posebnim prilikama. Puder roza polako postaje jedna od vodećih boja ove godine, čak i u hladnijim danima.
Puterasta žuta
Ova umirujuća, pastelna žuta boja daje osjećaj topline i optimizma. Bez obzira na to da li se koristi u jednostavnim komadima ili kao naglašeni detalj, blijedo žuta unosi svježinu i sunčanu energiju. Ova boja je savršen izbor za proljeće i ljeto.
Nebesko plava
Nebesko plavo je boja koja u sebi nosi osjećaj mira i svježine. Bilo da je riječ o komadima koji podsjećaju na ljeto ili sofisticiranim, elegantnim haljinama i odjelima, ova boja je bezvremenska. Plava često simbolizuje smirenost što je čini idealnim izborom za svakodnevnu styling, a u isto vrijeme daje dozu luksuza.
Mint zelena
Svježa i energična mint zelena donosi vedrinu i mladalački duh u bilo koju kombinaciju. Ovaj ton je odličan za one koji žele da unesu element igre u svoj look. Mint zelena je svestrana i može se nositi u casual kao i u elegantnim izdanjima, davajući dašak svježine svakom outfitu.
Cardinal crvena
Crvena boja je oduvijek simbol strasti i energije, a u 2025. godini ponovno je u središtu pažnje, ali ovaj put u zagasitijim nijansama. Od elegantnih odijela do hrabrih haljina, crvena donosi energiju i povjerenje. Ova boja neće nikada izaći iz mode jer ima moć da izazove emocije i ostavi snažan utisak.
Bordo ljubičasta
Bordo je duboka, sofisticirana nijansa koja će biti prisutna u mnogim kolekcijama i ove godine, ali sa više ljubičastim podtonovima. Ova boja donosi osjećaj luksuza i elegancije, a često je korištena u formalnim komadima poput večernjih haljina i odijela.
Mocha smeđa
Kao Pantene boja godine mocha mousse smeđa je savršena za kombinovanje s vibrantnijim tonovima, dok istovremeno ostavlja osjećaj smirenosti i balansa. Kremasti neutrali su uvijek u modi i služe kao savršena pozadina za izražavanje drugih, snažnijih boja.
Zato, prije nego što se potpuno prepustite trendovima, zapitajte se: ''Zašto mi se ova boja dopada?'' Razumijevanje "zašto" iza vaših preferencija može vam pomoći da odgonetnete boje koje istinski govore vašoj duši od onih koje govore samo trenutku.
Najuvjerljiviji stilovi su oni u kojima se individualnost jasno ističe, gdje su vaši izbori vođeni ličnom povezanosti. Na kraju krajeva, trendovi dolaze i prolaze, ali stil koji je vjeran vama uvijek će biti bezvremenski.
Foto: @jacquemus
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!