TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 6.12.2024.
Pratiti Pantone odabir boje godine za nas je poput otvaranja kutije s modnim blagom — uvijek donosi uzbuđenje i inspiraciju, ali ove godine ipak nismo previše iznenađeni.
Naime, za 2025. godinu, Pantone Color Institute nam predstavlja PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, toplu smeđu nijansu koja nas grli svojom senzualnošću i osjećajem udobnosti.
Ova boja nije nas iznenadila jer je već krajem 2024. godine diskretno započela svoju dominaciju na modnoj sceni.
Laurie Pressman, potpredsjednica Pantone Color Institute-a, opisuje ovu nijansu kao odgovor na potrebu za utjehom i uživanjem u jednostavnim zadovoljstvima: „Mocha Mousse evocira bogatstvo Mocha Mousse evocira bogatstvo čokolade i kafe, stvarajući trenutke ličnog luksuza koje možemo dijeliti s drugima.“ To je nijansa koja nas podsjeća da se u svakodnevnim stvarima krije posebna prilika i doživljaj.
Boja s karakterom i stilom!
Mocha Mousse je više od samo tople smeđe nijanse, ona je stilska izjava. Njen bogati ton savršeno se uklapa s prirodnim teksturama poput vune, kašmira i antilopa, pretvarajući kapute, čizme i torbe u modne favorite ove sezone.
Zamislite duži kaput u ovoj boji ili možda vuneni šal koji daje notu elegancije i udobnosti u cozy outfitu. Čokoladna diva u pokretu!
Za one koji vole klasiku, Mocha Mousse odlično izgleda u monohromatskim kombinacijama, a ako želite da boje progovore, sparite je s nježnom pink, pastelno plavom, klasičnim jeans hlačama ili raskošnim nijansama poput smaragdno zelene ili burgundy. Oh, la la!
Savjet: igrajte se s materijalima jer koža, baršun ili plretivo dodatno naglašavaju toplinu ove nijanse.
Ako tražite boju koja će unijeti toplinu u vaš stil, Mocha Mousse je pravi izbor. Uparite je s omiljenim komadima ili unesite njenu suptilnu eleganciju u svoj dom. Uz Mocha Mousse u svom stilu, osjetite slatkoću čokolade i toplinu kafe! Mmm...
* * *
Naslovna fotografija: @valerie.lungu
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!