TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 10.5.2021.
Danas dijelimo mali vodič za aplikaciju koja će odgovoriti na često postavljena beauty pitanja i olakšati vam svakodnevnu njegu i rutinu.
Članak koji smo nedavno pisali za Marie Kondo, motivisao nas je da ne samo očistimo i posložimo odjeću već i da zavirimo u ormariće u kupatilu. Budući da je uistinu bilo mnogo beauty proizvoda za bacanje i stvari koje su na dobrom putu da uskoro budu neupotrebljive, odlučili smo potražiti neki trik za organiziranije i bolje praćenje datuma isteka kozmetičkih proizvoda.
Pretpostavit ćemo da i vaš ormar u kupaonici izgleda poput našeg, tj. prepun je beauty proizvoda i uzoraka sa stvarima koje redovno koristite, proizvodima koje želite isprobati, koje ste jednom probali i koje niste voljeli, ali ih niste mrzili, pa ih i dalje imate itd. Ne želimo samo izbaciti sve te proizvode koji bi mogli biti još uvijek dobri, ali također ne znamo ni da li je taj proizvod zapravo još uvijek dobar. Dakle, naš glavni problem jeste činjenica da se baš i ne sjećamo koliko dugo taj proizvod zauzima mjesto na polici, a nema ni jedan od onih malih znakova koji nam govori da bacimo nakon nekoliko mjeseci ili godina.
Ako se nalazite u istoj ili pak sličnoj situaciji, predlažemo da dodate ovu app na svoju listu najboljih aplikacija.

Foto: smartmockups.com
Ova aplikacija pomoći će vam da pratite datum isteka svih svojih beauty proizvoda: i onih koje sada koristite (odnosno nakon otvaranja) i onih koje skupljaju prašinu u dalekoj ladici u iščekivanju upotrebe. Kada dođe vrijeme za oproštaj od prvog ili drugog tipa beauty proizvoda aplikacija će vam poslati obavijest, a moramo priznati da nas je pozitivno iznenadio i minimalistički, clean izgled aplikacije, kao i jednostavno korištenje.
Za Android: Beautistics
Za IOS: Beauty Keeper
KAKO KORISTITI BEAUTY KEEPER APLIKACIJU?

Sve što trebate uradite je da pretražite proizvod po brendu, a zatim unesete broj ili lot # koji se nalazi otisnut na boci. Unesite # i ono će vam reći koliki je rok trajanja ili ako tek otvarate proizvod možete staviti današnji datum. Dakle, kliknete na NEW ili na znak +, a zatim unosite podatke.

Izaberite kategoriju proizvoda. Mi smo za potrebe članka uzeli The Ordinary serum, pa smo kao kategoriju izabrali Face Serum & Treatment.


Nakon odabira kategorije unosite ostale podatke poput imena proizvoda, brenda i #lot broja.

Ukoliko niste sigurni gdje pronaći #lot broj imate dodatna pojašnjenja unutar same aplikacije.


Uslikajte proizvod kako biste si olakšali kasniji pregled, unesite u aplikaciju i to je to. Nakon isteka roka trajanja određenog proizvoda dobit ćete notifikaciju i biti sigurni da koristite samo one proizvode koji uistinu donese najbolje vašoj njezi kože.
***
Naslovna fotografija: rawpixel.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
Layering direktno na koži
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.

Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.

Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.

Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.

Foto: @thfragrancevault
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!