TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 12.4.2021.
Početak aprila je bio završni akord pred predivnim proljećem koje je, čini nam se, konačno došlo na svoje.
Snijeg se počinje topiti, a vjerujemo da i vi, kao i mi, poželite otvoriti sve prozore, osjetiti svjež zrak, pustiti suncu da obgrli sve u našem domu, spakovati kapute i svu zimsku odjeću i jednostavno se prepustiti tom opuštajućem i optimističnom #feelingu koji nas obuzme.

Ilda Lihić-Isović
Upravo ovaj osjećaj dao nam je priliku da se prije svega očistimo od negativnih emocija, oslobodio nas briga i otvorio prostor za nešto novo. Sa takvom mišlju odlučili smo prenijeti naše vlastito proljetno iskustvo čiščenja i organizacije po tehnici Marie Kondo.
Proljetna „analiza“ našeg ormara izvrstan je izgovor za reorganizaciju odjeće među kojom se kriju i artikli koje nismo obukli godinama. Sigurno, svi mi imamo ideju da se želimo riješiti odjeće i stvari koje nam ne trebaju, ali rijetko ko od nas tu ideju i realizuje. Na primjer, kaput kupljen prije pet godina koji sezonama nije pronašao svoje mjesto u kombinacijama je nešto čemu ćemo sigurno reći hvala i zbogom nakon isprobavanja ove tehnike.
Ko je Marie Kondo?
Da bismo se prepustili cijelom sistemu organizacije kojeg zastupa Marie, najprije trebamo shvatiti ko je ona i kako se pronašla u svijetu efikasnih savjeta pospremanja.
Još kao djevojčica sa pet godina voljela je sređivati svoju sobu, zatim kao teen djevojka rado je pomagala prijateljima u sređivanju stvari i stvaranju sistema za organizaciju, a danas postoji lista čekanja za njene usluge godinu dana unaprijed.
Njena prva knjiga prevedena ja na dvadeset jezika, a u BiH je možete pronaći pod nazivom „Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život“. Bez hiperbolisanja ovo uistinu radi čaroliju.
Ono što nas je posebno oduševilo jeste činjenica da je nakon dva bestsellera o organizaciji reda u kući objavila i emisiju na Netflixu, koja je instant postala super hit i da, pregledali smo je u jednom dahu.
U svakoj epizodi, Marie savjetuje i pomaže raznim ljudima da se riješe nepotrebnih stvari, da im nađu novi dom i kreiraju sistem za slaganje koji funkcionira posebno za njih.
Šta je Marie Kondo sistem i kako funkcioniše?
Ova filozofija temelji se na dva glavna principa: u vašoj kući treba biti samo ono što vam izaziva pozitivne emocije i/ili vam uistinu olakšava život, a sve ostalo je nepotrebno.
Ono što vam pruža radost i daje, kako ona kaže „spark joy“ treba biti vaš fokus, a funkcionalne stvari i predmeti trebaju biti postavljeni na svoje mjesto.
Sve što ne pripada u ove dvije kategorije u sistemu organizacije Marie Kondo se baca ili poklanja.
U biti jednom kada u domu ostavimo samo ono što za nas ima stvarnu vrijednost, emocionalnu ili funkcionalnu, bit će mnogo lakše kreirati sistem za organizaciju tih stvari.
Nakon što sam i sama pristupila ovoj metodi, nakon nekog vremena uistinu sam osjetila kako čim očistite određeni prostor od svega suvišnog, napokon dostižete ekonomsku nirvanu i samim tim minimalno vremena provodimo u čišćenju i slaganju.
Neka od najvažnijih pravila u sistemu organizacije Marie Kondo su:
Prvi korak: razvrstavanje odjeće
Dakle, prvi korak je da iznesete svu odjeću na veliku površinu, mi smo primjerice na krevet, svu svoju odjeću koju imate (uistinu sve što sad nosite ili što nikad niste nosili, a imate u ormaru).
Sam pogled na gomilu (jer druge riječi za to i nema) shvatit ćete koliko stvari posjedujete, a za koje ne znate da su tu.
Sljedeći korak je ujedno i najvažniji kaže Marie Kondo, a to je da uzmete artikal po artikal i odlučite po sistemu: da li je ovo nešto što stvarno trebam i da li ovo izaziva u meni „spark joy“, tj. poseban osjećaj kao da jedva čekate ponovo obući taj odjevni predmet.
Ukoliko on to nije, zahvalite mu se i sklonite sa strane.
U našem ličnom iskustvu možemo reći da početni osjećaj žaljenja što mnogo toga izbacujete može biti zastrašujuće, ali sa vremenom, a posebice nakon što vidite rezultate taj proces prelazi u zadovoljstvo.
Kada pospremate u ovom koraku fokus je na onome što želite zadržati i zbog toga ste sretne, a ne razmišljajte o artiklu kojeg ćete donirati ili baciti.
Kako odrediti šta izaziva poseban osjećaj kod vas?
Dotaknite svaki predmet ili odjeću koju razvrstavate.
Samo gledanje nije cilj, morate ju dotaknuti jer kad je u vašoj ruci, povezat će se sa vašim srcem, objašnjava Marie.
Cijelo tijelo proizvest će reakciju i osjećat ćete neku posebnu energiju.
U početku ovaj proces može biti malo čudan, ali polako uđete u čitav sistem i odmah znate što ćete zadržati.
Nakon što ste odredili što želite zadržati vrijeme je za slaganje.
Umijeće slaganja odjeće
Za razliku od većine savjetnika za organizaciju Marie Kondo tvrdi da je bolje stvari pravilno presaviti nego držati na vješalicama.
Pored jakni i haljina, koje je najbolje čuvati na vješalicama, majice, džempere, košulje i sl. najbolje je složiti i spremiti u ladice. No, ne radi se o običnom slaganju.
Naime, možda i najvažnija lekcija koju smo naučili jeste pravilno slaganje tako da se sve stvari mogu vidjeti kad otvorite ormar ili ladicu.
Sistem "vertikalnog slaganja" Konmari podrazumijeva da slažete odjeću vertikalno kako se ne bi naborala i kako ju kasnije možete jednostavno staviti u kutije, kao što možete vidjeti u video tutorijalu ovdje. Moramo priznati da je ovo možda i najvažniji trik koji smo primijenili, a koji uistinu funkcioniše i nakon nekoliko mjeseci.
Prema ovom metodu možete slagati ručnike i krpe čime štedite prostor i zapravo postaje mnogo lakše pronaći ono što tražite.
Isprobano i testirano od strane Bonjour.ba tima!
Kutije kao pomoć
Ono što nas je super iznenadilo jeste činjenica da za organizaciju ne trebaju ormari sa mnoštvo pregrada već, da biste organizirali svoje stvari - Marie Kondo u svojoj knjizi i dokumentarcu govori o tome kako se, na primjer, može stvoriti jednostavan sistem koristeći obične kutije za cipele ili neke druge kutije u kojima ćete redati vertikalno složene artikle.
Jednom kada pažljivo složite odjeću koristite kutije ili pregrade za ladice kako biste stvari držali na svom mjestu, a trebat će vam manje nego što mislite jer urednim slaganjem odjeće možete riješiti gotovo svaki problem vezan za manjak prostora. Ovim trikom smo se i mi poslužili i da, funkcioniše i danas!
Marie Kondo ohrabrila nas je da započnemo organizaciju s odjećom i s tim završavamo prvi dio organizacije, a uskoro planiramo krenuti i u novi cilj, pospremanje knjiga, papira i drugih raznih predmeta, a završit ćemo sa sentimentalnim predmetima.
We will keep you updated!
***
Naslovna fotografija: @berkshire.build
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!