TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 12.4.2021.

Početak aprila je bio završni akord pred predivnim proljećem koje je, čini nam se, konačno došlo na svoje.

Snijeg se počinje topiti, a vjerujemo da i vi, kao i mi, poželite otvoriti sve prozore, osjetiti svjež zrak, pustiti suncu da obgrli sve u našem domu, spakovati kapute i svu zimsku odjeću i jednostavno se prepustiti tom opuštajućem i optimističnom #feelingu koji nas obuzme.

 

Ilda Lihić-Isović

 

Upravo ovaj osjećaj dao nam je priliku da se prije svega očistimo od negativnih emocija, oslobodio nas briga i otvorio prostor za nešto novo. Sa takvom mišlju odlučili smo prenijeti naše vlastito proljetno iskustvo čiščenja i organizacije po tehnici Marie Kondo.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marie Kondo (@mariekondo)



Proljetna „analiza“ našeg ormara izvrstan je izgovor za reorganizaciju odjeće među kojom se kriju i artikli koje nismo obukli godinama. Sigurno, svi mi imamo ideju da se želimo riješiti odjeće i stvari koje nam ne trebaju, ali rijetko ko od nas tu ideju i realizuje. Na primjer, kaput kupljen prije pet godina koji sezonama nije pronašao svoje mjesto u kombinacijama je nešto čemu ćemo sigurno reći hvala i zbogom nakon isprobavanja ove tehnike. 

 


Ko je Marie Kondo?

 

Da bismo se prepustili cijelom sistemu organizacije kojeg zastupa Marie, najprije trebamo shvatiti ko je ona i kako se pronašla u svijetu efikasnih savjeta pospremanja.
Još kao djevojčica sa pet godina voljela je sređivati svoju sobu, zatim kao teen djevojka rado je pomagala prijateljima u sređivanju stvari i stvaranju sistema za organizaciju, a danas postoji lista čekanja za njene usluge godinu dana unaprijed.


Njena prva knjiga prevedena ja na dvadeset jezika, a u BiH je možete pronaći pod nazivom „Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život“. Bez hiperbolisanja ovo uistinu radi čaroliju.


Ono što nas je posebno oduševilo jeste činjenica da je nakon dva bestsellera o organizaciji reda u kući objavila i emisiju na Netflixu, koja je instant postala super hit i da, pregledali smo je u jednom dahu.
U svakoj epizodi, Marie savjetuje i pomaže raznim ljudima da se riješe nepotrebnih stvari, da im nađu novi dom i kreiraju sistem za slaganje koji funkcionira posebno za njih.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marie Kondo (@mariekondo)


Šta je Marie Kondo sistem i kako funkcioniše?
 

Ova filozofija temelji se na dva glavna principa: u vašoj kući treba biti samo ono što vam izaziva pozitivne emocije i/ili vam uistinu olakšava život, a sve ostalo je nepotrebno. 
Ono što vam pruža radost i daje, kako ona kaže „spark joy“ treba biti vaš fokus, a funkcionalne stvari i predmeti trebaju biti postavljeni na svoje mjesto.
Sve što ne pripada u ove dvije kategorije u sistemu organizacije Marie Kondo se baca ili poklanja.
U biti jednom kada u domu ostavimo samo ono što za nas ima stvarnu vrijednost, emocionalnu ili funkcionalnu, bit će mnogo lakše kreirati sistem za organizaciju tih stvari.
Nakon što sam i sama pristupila ovoj metodi, nakon nekog vremena uistinu sam osjetila kako čim očistite određeni prostor od svega suvišnog, napokon dostižete ekonomsku nirvanu i samim tim minimalno vremena provodimo u čišćenju i slaganju.


Neka od najvažnijih pravila u sistemu organizacije Marie Kondo su:

  1. Zamisli idealni #lifestyle i prostor u kojem želiš biti. Zamisli sebe dok ispijaš omiljeni napitak... a zatim kroz koje i kakve prostorije prolaziš i pri vizualizaciji budite što je moguće precizniji. U našem slučaju metod vizualizacije je mnogo pomogao u smislu da smo već u svijesti kreirali u kojem smjeru želimo ići. Zamislili smo manje predmeta, više bijelih elemenata, minimalističko uređenje...
  2. Spremanje se radi u jednom procesu, točnije dramatična izmjena u kratkom vremenu je cilj.
    Odmah na početku dajte sebi rok i da, nemoguće je sve odraditi u jednom danu, posebice prvi korak. Dajte si vremena, ali ni previše odstupanja kako ne biste odustali. 
  3. Spremanje po kategorijama, ne lokacijama. Pod tim se misli pospremanje ne po prostorijama u smislu kuhinja, spavaća soba ili po određenom mjestu (ormar, kuhinjski prostor) već po cijelom domu uzimate artikle i razvrstate u kategorije npr. knjige, odjeća, modni dodaci...

     

 

Prvi korak: razvrstavanje odjeće

 

Dakle, prvi korak je da iznesete svu odjeću na veliku površinu, mi smo primjerice na krevet, svu svoju odjeću koju imate (uistinu sve što sad nosite ili što nikad niste nosili, a imate u ormaru).
Sam pogled na gomilu (jer druge riječi za to i nema) shvatit ćete koliko stvari posjedujete, a za koje ne znate da su tu.
Sljedeći korak je ujedno i najvažniji kaže Marie Kondo, a to je da uzmete artikal po artikal i odlučite po sistemu: da li je ovo nešto što stvarno trebam i da li ovo izaziva u meni „spark joy“, tj. poseban osjećaj kao da jedva čekate ponovo obući taj odjevni predmet.
Ukoliko on to nije, zahvalite mu se i sklonite sa strane.
U našem ličnom iskustvu možemo reći da početni osjećaj žaljenja što mnogo toga izbacujete može biti zastrašujuće, ali sa vremenom, a posebice nakon što vidite rezultate taj proces prelazi u zadovoljstvo.
Kada pospremate u ovom koraku fokus je na onome što želite zadržati i zbog toga ste sretne, a ne razmišljajte o artiklu kojeg ćete donirati ili baciti.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marie Kondo (@mariekondo)

 

Kako odrediti šta izaziva poseban osjećaj kod vas?
 

Dotaknite svaki predmet ili odjeću koju razvrstavate.
Samo gledanje nije cilj, morate ju dotaknuti jer kad je u vašoj ruci, povezat će se sa vašim srcem, objašnjava Marie.
Cijelo tijelo proizvest će reakciju i osjećat ćete neku posebnu energiju.
U početku ovaj proces može biti malo čudan, ali polako uđete u čitav sistem i odmah znate što ćete zadržati.
Nakon što ste odredili što želite zadržati vrijeme je za slaganje.

 

 

Umijeće slaganja odjeće

 

Za razliku od većine savjetnika za organizaciju Marie Kondo tvrdi da je bolje stvari pravilno presaviti nego držati na vješalicama.
Pored jakni i haljina, koje je najbolje čuvati na vješalicama, majice, džempere, košulje i sl. najbolje je složiti i spremiti u ladice. No, ne radi se o običnom slaganju.
Naime, možda i najvažnija lekcija koju smo naučili jeste pravilno slaganje tako da se sve stvari mogu vidjeti kad otvorite ormar ili ladicu.
Sistem "vertikalnog slaganja" Konmari podrazumijeva da slažete odjeću vertikalno kako se ne bi naborala i kako ju kasnije možete jednostavno staviti u kutije, kao što možete vidjeti u video tutorijalu ovdje. Moramo priznati da je ovo možda i najvažniji trik koji smo primijenili, a koji uistinu funkcioniše i nakon nekoliko mjeseci. 
Prema ovom metodu možete slagati ručnike i krpe čime štedite prostor i zapravo postaje mnogo lakše pronaći ono što tražite. 
Isprobano i testirano od strane Bonjour.ba tima!

 

Kutije kao pomoć

 

Ono što nas je super iznenadilo jeste činjenica da za organizaciju ne trebaju ormari sa mnoštvo pregrada već, da biste organizirali svoje stvari - Marie Kondo u svojoj knjizi i dokumentarcu govori o tome kako se, na primjer, može stvoriti jednostavan sistem koristeći obične kutije za cipele ili neke druge kutije u kojima ćete redati vertikalno složene artikle.
Jednom kada pažljivo složite odjeću koristite kutije ili pregrade za ladice kako biste stvari držali na svom mjestu, a trebat će vam manje nego što mislite jer urednim slaganjem odjeće možete riješiti gotovo svaki problem vezan za manjak prostora. Ovim trikom smo se i mi poslužili i da, funkcioniše i danas!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marie Kondo (@mariekondo)



Marie Kondo ohrabrila nas je da započnemo organizaciju s odjećom i s tim završavamo prvi dio organizacije, a uskoro planiramo krenuti i u novi cilj, pospremanje knjiga, papira i drugih raznih predmeta, a završit ćemo sa sentimentalnim predmetima.
We will keep you updated!

***

Naslovna fotografija: @berkshire.build


Bonjour

Kako pronaći balans koji gradi pravog lidera: Edina otkriva svoje iskustvo

TEKST: Bonjour.ba

Kako pronaći balans koji gradi pravog lidera: Edina otkriva svoje iskustvo Kako pronaći balans koji gradi pravog lidera: Edina otkriva svoje iskustvo

Balans između sigurnog i hrabrog poteza nikada nije jednostavan. Ponekad je potrebno zaustaviti se i sačekati pravi trenutak, a ponekad prepoznati priliku i odvažiti se na iskorak. Upravo na toj liniji između opreza i ambicije gradi se stabilnost i u životu i u bankarstvu.

O tim nijansama odluka, iskustvu i liderstvu razgovarali smo s Edinom Vuk, Članicom Uprave ASA Banke, koja već više od dvije decenije radi u bankarstvu, a danas, s istom mjerom racionalnosti i intuicije vodi složene procese i promjene u bankarstvu. 
 

edina-vuk-asa-banka-4-bonjour-ba

Edina Vuk, Članica Uprave ASA Banke  
 

Prava mjera nije u dokumentima i procedurama

 

Upravljanje rizicima je često balansiranje između sigurnog i ambicioznog. Kako prepoznajete pravu mjeru?

Prava mjera se ne nalazi u dokumentima i u procedurama već u dubokom razumijevanju strategije banke, profila rizika kojem se teži, šireg tržišnog i regulatornog okruženja."

Upravo ovakav pristup, kakav mi imamo u ASA Banci, omogućava da se rizici prepoznaju i adekvatno adresiraju što je temelj održivosti i dugoročnog uspjeha."
 

asa-banka-edina-vuk-11-bonjour-ba

asa-banka-edina-vuk-101-bonjour-ba


Slojevitost iza brojki


Bankarstvo se često doživljava kao svijet papira i procedura, ali u razgovoru s Edinom postali smo svjesni da se iza svake odluke krije tim stručnjaka, složene analize i odgovornost koja se rijetko vidi, ali se uvijek osjeti. 

Šta je najteže objasniti o svom poslu nekome ko ne radi u bankarstvu?

“Pa rekla bih, prije svega, koliko je slojevito vođenje rizicima, odnosno koliko je to ključno za stabilnost šireg finansijskog sistema.

Upravljanje rizicima se vrlo često percipira kao određena kontrolna funkcija, kao skup nekih pravila i ograničenja, da su to u stvari samo brojke, proračuni i regulativa. Vodeći određene procese i timove u bankama kroz različite transformacije, želim istaći da ova funkcija itekako ima proaktivnu ulogu u okviru procesa strateškog planiranja. Ova funkcija kreira uslove za siguran rast i postavlja okvire koji štite kapital banke.“

 

asa-banka-edina-vuk-1-bonjour-ba

edina-vuk-asa-banka-3-bonjour-ba


Hrabrost i strpljenje kao lekcija


Nakon 20 godina karijere, Edina se može osvrnuti i dati savjet sebi na početku puta. Poruka je jednostavna, ali snažna…

Šta biste danas rekli mlađoj sebi?

„Budi strpljiva, ali dovoljno hrabra da izlaziš izvan svojih okvira. Drži se svojih vrijednosti čak i kada misliš da je lakše napraviti kompromise. Ono što je bitno… uči iz svakog segmenta posla jer će ti to jednog dana biti neophodno da formiraš širu sliku.

I nikad ne zaboravi koliko je važno raditi sa ljudima, a ne sa sistemima i brojevima jer tvoj uspjeh će biti onoliko velik koliko uspiješ da osnažiš i inspirišeš tim sa kojim radiš.“

 

asa-banka-edina-vuk-15-bonjour-ba

asa-banka-edina-vuk-13-bonjour-ba

 

Kada hrabrost donese grešku


Kako izgleda kada Vi pogriješite? Dešava li se to uopšte?

"Naravno da se dešava. Greške su neizbježan i neizostavan dio svakog posla. Međutim, ja sam kroz svoju karijeru naučila da greške nisu nužno propusti, već su često posljedica hrabrih odluka koje u određenom trenutku nose rizik.“ otkrila nam je Edina.

Liderstvo znači donositi odluke koje nisu uvijek lake, ali su presudne za povjerenje i stabilnost.
 

edina-vuk-4-bonjour-ba

asa-banka-edina-vuk-8-bonjour-ba


U toj ulozi, žene poput Edine postaju mnogo više od poslovnih liderki jer njena priča podsjeća da su strpljenje i integritet jednako važni kao i ambicija. U ASA Banci, takvi principi nisu samo dio poslovne strategije, oni su vrlo često i temelj kulture koja raste zahvaljujući ljudima koji razumiju da liderstvo počinje iznutra.

To je priča o povjerenju, hrabrosti i dosljednosti… vrijednostima koje čine srž svake odluke i svakog uspjeha. I zar vas već ne inspiriše da svoje ambicije pretvorite u stvarnost, korak po korak, onako sigurno kako to čine i neke od najuspješnijih žena u BiH?
 

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!