TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 30.10.2024.
Bh. modna influencerica Amina Efendić, poznata po svom zaigranom, originalnom i profinjenom stilu i osjećaju za estetiku, upravo je lansirala svoj brend - Amita.
Zašto Amita? Kako Amina objašnjava na njenim društvenim mrežama, Amita kao naziv je bio logičan spoj njenog imena Amina i osobe za koju kaže da se najviše vezuje uz nju, njena majka (mamita). Njezin prvi korak na modnom putu je linija od četiri kreacije, koju smo imali priliku zajedno s Aminom stilizirati u našem serijalu Bonjour.insider. Amina je u modni svijet lansirala odijela koja na sjajan način spajaju bezvremenske tonove i moderne krojeve, stvarajući komade koje možemo nositi u različitim prigodama.


Linija donosi 4 trodijelna odijela u nijansama koje svaka garderoba treba imati - tamnoplavo s bijelim prugama, bež s bijelim prugama, klasično crno i tamnosivo. Prugasti detalji unose dozu dinamike i suvremeni štih, što ih čini neizostavnima za ljubitelje mode, dok neutralni tonovi osiguravaju dugotrajnost i svestranost.




Ova odijela dizajnirana su za sve prigode – od profesionalnog, poslovnog okruženja, pa sve do opuštenijih kombinacija izvan ureda. Njihova posebna čar leži u oversized kroju, koji je danas izuzetno popularan. Blejzeri i hlače širokog su kroja, s opuštenim siluetama koje nam pružaju jedan od modnih imperativa današnjice – udobnost. Dio odijela je i kratki prsluk koji naglašava siluetu tijela, dodajući dozu elegancije i profinjenosti, čime se postiže zanimljiv kontrast između oversized krojeva i strukturirane forme.


Ono što Amita odijela čini posebnima jest i posvećenost detaljima. Na rukavima svakog blejzera nalazi se kvadratni komad kože s logotipom brenda, što im daje dozu unikatnosti. Ovaj detalj osigurava da je svako odijelo prepoznatljivo i dodatno ističe vrijednost kvalitete i estetike brenda.

Jedna od glavnih prednosti ovih odijela jest što ih možete lako kombinirati s drugim omiljenim komadima. Možete ih nositi kao omiljeni set, bez razmišljanja o stiliziranju čitavog outfita.
No, nas je osvojila i kombinacija s bias suknjom kakvu nosi Amina, za opušteniju i elegantnu dnevnu varijantu. Tamnosivo pruža priliku za malo eksperimentiranja – isprobajte ga s komadima u živim bojama poput jarko crvene ili ružičaste, kako biste kombinaciji dali energiju i karakter.


Nosite ih uz casual T – shirt majice i omiljene tenisice kao prvog saveznika za ležerne dnevne lookove.


Amina je ovim lansiranjem brenda dokazala da su suptilna elegancija, profinjenost i kvaliteta uvijek u trendu, a Amita odijela savršen su izbor za svakoga tko želi unijeti spoj klasike i suvremenog modnog izričaja u svoj ormar.
* * *
Foto: Studio Soba
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!