TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 30.10.2024.
Bh. modna influencerica Amina Efendić, poznata po svom zaigranom, originalnom i profinjenom stilu i osjećaju za estetiku, upravo je lansirala svoj brend - Amita.
Zašto Amita? Kako Amina objašnjava na njenim društvenim mrežama, Amita kao naziv je bio logičan spoj njenog imena Amina i osobe za koju kaže da se najviše vezuje uz nju, njena majka (mamita). Njezin prvi korak na modnom putu je linija od četiri kreacije, koju smo imali priliku zajedno s Aminom stilizirati u našem serijalu Bonjour.insider. Amina je u modni svijet lansirala odijela koja na sjajan način spajaju bezvremenske tonove i moderne krojeve, stvarajući komade koje možemo nositi u različitim prigodama.


Linija donosi 4 trodijelna odijela u nijansama koje svaka garderoba treba imati - tamnoplavo s bijelim prugama, bež s bijelim prugama, klasično crno i tamnosivo. Prugasti detalji unose dozu dinamike i suvremeni štih, što ih čini neizostavnima za ljubitelje mode, dok neutralni tonovi osiguravaju dugotrajnost i svestranost.




Ova odijela dizajnirana su za sve prigode – od profesionalnog, poslovnog okruženja, pa sve do opuštenijih kombinacija izvan ureda. Njihova posebna čar leži u oversized kroju, koji je danas izuzetno popularan. Blejzeri i hlače širokog su kroja, s opuštenim siluetama koje nam pružaju jedan od modnih imperativa današnjice – udobnost. Dio odijela je i kratki prsluk koji naglašava siluetu tijela, dodajući dozu elegancije i profinjenosti, čime se postiže zanimljiv kontrast između oversized krojeva i strukturirane forme.


Ono što Amita odijela čini posebnima jest i posvećenost detaljima. Na rukavima svakog blejzera nalazi se kvadratni komad kože s logotipom brenda, što im daje dozu unikatnosti. Ovaj detalj osigurava da je svako odijelo prepoznatljivo i dodatno ističe vrijednost kvalitete i estetike brenda.

Jedna od glavnih prednosti ovih odijela jest što ih možete lako kombinirati s drugim omiljenim komadima. Možete ih nositi kao omiljeni set, bez razmišljanja o stiliziranju čitavog outfita.
No, nas je osvojila i kombinacija s bias suknjom kakvu nosi Amina, za opušteniju i elegantnu dnevnu varijantu. Tamnosivo pruža priliku za malo eksperimentiranja – isprobajte ga s komadima u živim bojama poput jarko crvene ili ružičaste, kako biste kombinaciji dali energiju i karakter.


Nosite ih uz casual T – shirt majice i omiljene tenisice kao prvog saveznika za ležerne dnevne lookove.


Amina je ovim lansiranjem brenda dokazala da su suptilna elegancija, profinjenost i kvaliteta uvijek u trendu, a Amita odijela savršen su izbor za svakoga tko želi unijeti spoj klasike i suvremenog modnog izričaja u svoj ormar.
* * *
Foto: Studio Soba
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!