TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 4.11.2020.
Korištenje planera postaje sve popularnije sa razlogom: to je sjajan način da upravljate svojim vremenom i budete produktivni.
Sa današnjim užurbanim tempom svoje zadatke i obveze pokušavamo rješavati različitim trikovima, ali ako vam se ikada dogodi da trebate organizirati svoj život na način koji će jamčiti pozitivne i trajne promjene, trebat će vam planer.

Foto: kaboompics.com
Prije svega zamislite dan u životu dame koja svakodnevni koristi planer. Ona je osoba koja je provela nekoliko minuta navečer smišljajući raspored za sljedeći dan. Svaki trenutak dana je produktivno osmišljen sa sastancima, zadacima i rasporedima koje treba pratiti.
Razlog tome je u biti jednostavan, ne izgubiti ritam. Unatoč užurbanom životu, planiranje unaprijed radi na tome da sve prođe u dobrom tempu i redu. Dok se probudite za potpuno novi dan, sve su dnevne aktivnosti već organizirane i samim tim dan bi se trebao odvijati bez problema. Ako usput dođe do iznenađenja, to se može jednostavno riješiti znajući što je prošlo, a što tek slijedi.
Upravo zbog toga smo izdvojili četiri najvažnija razloga za svakodnevno vođenje planera.
ORGANIZIRAN ŽIVOT
Planiranje je ključ organiziranog života, a organiziranje je rezultat sticanja navika koje potiču na aktivnost i produktivnost. Glavni razlog zbog kojeg je planer najučinkovitiji način da se organizira jest da vam pomogne da redovito stvarate određene izbore kao da je to prirodan način da se stvari rade umjesto vas.

Foto: unsplash.com
UPRAVLJANJE VREMENOM
Planeri su izvrsni za razvijanje vještina upravljanja vremenom. U biti planer vam daje element kontrole i omogućuje da napravite raspored koji odgovara vašem trenutnom načinu života i aktivnostima. Trik je u tome da nikad ne planirate taj dan, već navečer isplanirate sutrašnji dan ili za vikend isplanirate čitav radnji tjedan. Dakle, planirajte prije vremena i budite marljivi u tome.
PRODUKTIVNOST
Ako ste isplanirali svoje vrijeme, možete se suočiti sa novim danom potpuno spremni za sve scenarije. Znate što možete očekivati i kada to očekivati. To je važno ne samo za posao već i za privatni život. Produktivnost se također odnosi na ono što radite izvan posla, kao što je boravak kod kuće, beauty rituali, druženje ili čitanje. To može uključivati obavljanje poslova čišćenja i organizacije kuće ili rad na DIY projektima koje ste oduvijek željeli. Također možete odvojiti vrijeme za izlazak sa prijateljima i dragim ljudima.

Foto: unsplash.com
MANJE STRESA
Ono što planer zapravo radi je da vam omogući da sastavite raspored koji vam najviše odgovara. Vi preuzimate kontrolu nad onim što se događa i tako stvarate pravilan način razmišljanja. Možete se suočiti sa danom osjećajući se dobro zbog sastanaka koje ste odredili ili zadataka koje ste ispunili. No što je još važnije, nakon što znate pametno upravljati svojim vremenom, sada si možete dati malo vremena da uživate. Na primjer, slobodne dane možete zabilježiti kao takve i potpuno se opustiti uz knjigu, seriju, topli napitak ili po vašem izboru omiljeni vid relaksacije.
***
Naslovna fotografija: pexels.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Neke odluke ne donesu promjenu preko noći, ali pokrenu nešto u nama... misao, ideju, vjeru da možemo više.
Za Aidu, Hanu i Anu, tri žene koje su prije godinu dana bile dio aktivnosti koje su zajednički organizovali dm drogerie markt Bosna i Hercegovina i Bonjour.ba, to je bila važna stanica na njihovom putovanju. 
Trenutak u kojem su zastale, pogledale gdje su i zapitale se kuda žele dalje i šta mogu učiniti da stignu tamo.
Nisu tada dobile gotove odgovore, ali su pronašle ono što je svakoj od nas ponekad najpotrebnije, a to su podrška, zajedništvo i podsjetnik da se hrabrost gradi malim koracima.
Danas njihove priče pokazuju koliko daleko možeš stići kada vjeruješ sebi i odlučiš da pokušati zapravo vrijedi, čak i ako ne znaš kako će završiti. 
Šta kada hobi preraste u nešto veće i promijeni te zauvijek?
Kod Aide se sve dogodilo spontano. Nije postojala ideja o biznisu, ni plan, ni vizija. Postojala je ljubav prema biljkama, bojama i stvaranju i onaj tihi osjećaj zadovoljstva koji dolazi kad nešto napraviš vlastitim rukama.
Iz male kućne radionice nastao je Katkus Shop, prostor u kojem su se njene strasti spojile u nešto što je, kako kaže, 'konačno imalo smisla'.
Na početku, najveći izazov nije bio tehnički ni logistički, već onaj unutrašnji, a to je povjerovati da je dovoljno dobra da to što voli može postati više od hobija: „Naučila sam da se rast i hrabrost rađaju tek kad izađeš iz zone komfora", govori Aida.
Danas su Aidine saksije lako prepoznatljive po pažljivo biranim detaljima i bojama, a kroz radionice koje vodi, mnogi otkrivaju ljepotu stvaranja vlastitim rukama. Za nju, svaki novi komad ima svoje simbolično značenje, to je podsjetnik da se u malim stvarima krije prostor za rast i radost.
“Svaki put kad neko izabere moju saksiju kao poklon dragoj osobi, to me podsjeti da stvaram nešto što ima emociju i priču”, kaže Aida.
Ona vjeruje da uspjeh ne mora izgledati grandiozno. Ponekad se krije upravo u tim malim trenucima koji pokazuju da ono što voliš može dotaknuti i druge. Zato često kaže da je najvažnije samo početi, jer usput shvatiš koliko možeš i koliko daleko tvoja ideja može narasti.
Šta se dogodi kad odlučiš da više ne čekaš 'jednog dana'?
Prije nego što je imala brend, Hana je imala viziju. Skice i misli godinama su se gomilale po bilježnicama, ideje su se rađale i nestajale, sve dok jednog dana nije shvatila da taj trenutak ‘jednog dana’ zapravo nikada neće doći, osim ako ga sama ne napravi.
Tako je, u 2020. godini kada je svijet zastao, Hana odlučila da krene. Iz te odluke, iz hrabrosti da se ne vrati na početak nego da ga prepravi, nastao je Vicéro, modni brend koji spaja emociju, estetiku i snagu žene koja stoji iza njega.
Prva kolekcija kaputa rasprodala se u rekordnom roku. Taj trenutak pamtit će, kaže, kao dokaz da intuicija i trud zaista pronalaze svoj put: “Kada sam kao potpuno novi brend na tržištu dobila povjerenje žena i rasprodala kolekciju, pomislila sam... okej, mora da radim nešto kako treba.”, ispričala nam je Hana.
Od tada, ona svakodnevno pronalazi ravnotežu između kreativnosti i biznisa, između onoga što osjeća i onoga što tržište traži. Iako svaka nova kolekcija donosi svoje izazove, za nju je najvrijedniji trenutak onaj kada slučajno vidi ženu na ulici koja nosi njen komad odjeće.
“To nije samo odjevni predmet. To je veza između vizije u mojoj glavi i žene koja je izabrala baš taj kaput ili haljinu da se osjeća dobro.”, kaže.
Danas, Vicéro nije samo brend. To je priča o hrabrosti, o odluci da se vjeruje sebi i o putu koji pokazuje da granice postoje samo dok ih sami ne pomaknemo.
Šta se dogodi kad jednostavna ideja promijeni način na koji živiš (i radiš)?
Za Anu je sve počelo s jednostavnim pitanjem: zašto bi udobnost bila rezervisana samo za trenutke odmora?
Tokom mjeseci usporenosti i tišine u lockdownu, to pitanje postalo je ideja, a ideja se pretvorila u Pulvinaris, brend koji je od nekoliko ručno izrađenih prototipova prerastao u prepoznatljive komade za dom, izrađene s pažnjom, toplinom i vjerom u jednostavnost.

Prvi proizvodi nastajali su polako, uz mnogo učenja i nesigurnosti, ali i sa željom da svaki predmet ima smisao i osjećaj. Ljudi su, kaže Ana, brzo prepoznali tu emociju. Shvatili su da se kvalitet života ne mjeri stvarima koje posjedujemo, već onim trenucima mira koje stvaramo.
„U ranim fazama bilo je mnogo neizvjesnosti i neprospavanih noći, ali ono što me održavalo bila je ideja da stvaram nešto svoje, nešto u što zaista vjerujem i što ne ovisim ni o kome“, prisjeća se.
Kroz vrijeme, Pulvinaris je postao mnogo više od posla. Postao je prostor saradnje, povjerenja i zajedničkog rasta. Ana s osmijehom govori o trenutku kada joj je jedna uposlenica rekla da joj je to ‘najbolje radno mjesto do sada’. Taj osjećaj pripadnosti i zajedništva, kaže, vrijedi više od svake brojke.
Danas, kad razmišlja o svima koji tek kreću, poručuje: „Puno radite, još više sanjajte i vjerujte u sebe. Ponekad ćete sumnjati, ali osjećaj slobode i uspjeha koji gradite vlastitim rukama vrijedi svakog truda.“
Njihove priče podsjećaju da hrabrost rijetko dolazi glasno. Ponekad se pojavi tiho: u odluci da pokušaš, u trenutku kada više ne tražiš potvrdu, već vjeruješ sebi.
Aida, Hana i Ana danas pokazuju da promjena ne mora biti velika da bi bila značajna. Dovoljno je da je iskrena, da dolazi iz mjesta gdje se ideja i srce sretnu.
Svaka njihova saksija, kroj ili jastuk priča istu priču: da uspjeh ne nastaje iz savršenstva, već iz upornosti, vjere i one male rečenice koja sve pokrene... šta ako uspije?
Prijave za akademiju su otvorene do 20. novembra, a prijaviti se možeš na ovom linku. Svaka promjena, bez obzira koliko mala, počinje jednom odlukom, onom da vjeruješ sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!