TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 27.10.2020.

Ako ste u jednom gledanju prešli svih deset epizoda novog Netflixova hita „Emily in Paris“ i prva odluka gledanje serije je zbog činjenice da ju je kreirao tim iza „Sex and the City“, vjerujemo da ste spremni za nove serije koje će zadržati sličan vibe.

Bilo to modni trenuci koji služe kao inspiracija ili krajolik koji je sam po sebi jednostavno savršen ili činjenica da ste već u prvoj epizodi osjetili želju da spakujete kofere za Francusku... putovanja, romantika, avantura i kultura u jednom osvojit će vas i u ovim serijama i filmovima.

Foto: @hayleylarue

„UNDER THE TUSCAN SUN“

U ovoj seriji nalazi se sve što volimo u ovim žanrovima filma: nevjerojatan krajolik, snažna ženska prijateljstva, humor i glavni lik koji bježi u Toskanu nakon razvoda. Njezino "brzo putovanje" postaje malo trajnije kad se odluči na preuređenje oronule toskanske vile. Priča je to o riskiranju, otkrivanju sebe i dobrih stvari koje se događaju kad izađete izvan svoje zone udobnosti.

https://www.youtube.com/watch?v=vdJGMZDY0-8

„THE WINE SHOW“

Uvijek kažemo „da“ za serije u kojima vino i međunarodna putovanja su fokus radnje. Wine Show prati dvojicu glumaca  koji kreću na putovanje kako bi shvatili prekrasnu tajnu iza vinskih etiketa s kojima se susreću - od odabira u kojima svakodnevno uživaju do rijetkih vina. Otkrivaju priče o vinu iz jedanaest zemalja sa pet kontinenata, ali što je još važnije, istražuje priče ljudi i svijeta koji ih oblikuje.

https://www.youtube.com/watch?v=bu77rb0mww4

„DOWNTON ABBEY“

Iako se radi o drami, krajolik i okruženje uistinu predstavljaju poseban dodatak radnji. Velika produkcija, koju su omogućili pravi dvorci i arhitektura Engleske, vodi vas kroz Englesku do Northumberlanda, Oxfordshirea, Hampshirea, Yorkshirea i drugih.

https://www.youtube.com/watch?v=tu3mP0c51hE

„SALT FAT ACID HEAT“

„Salt Fat Acid Heat“ je #feelgood serija koja prati kuharicu i autoricu hrane Samin Nosrat u njezinoj potrazi diljem svijeta kako bi odgovorila na milijunsko pitanje: Što hranu čini ukusnom?

https://www.youtube.com/watch?v=2oKbs4jAf7M

„OUTLANDER“

Outlander je povijesna drama koja se odvija u Škotskoj tijekom Drugog svjetskog rata. Ova serija će vas osvojiti mnogim razlozima, a prvenstveno istaknutim slikovitim prizorima Škotske.

https://www.youtube.com/watch?v=PFFKjptRr7Y

„BIG LITTLE LIES“

Osim glumačke ekipe (uključujući Reese Witherspoon, Meryl Streep, Nicole Kidman, Shailene Woodley, Lauru Dern i Zoë Kravitz), panoramski prizori Montereya u Kaliforniji oduševit će vas i učiniti da se poželite odmah zaputiti tamo.

https://www.youtube.com/watch?v=8XgMvMpvCFI

"LETTERS TO JULIET"

Ovaj rom-com odvija se u Veroni u Italiji, koja je mnogima poznata kao dom Romea i Julije osvojit će vaše simpatije u trenu. Divne panorame, ukusna jela, romantika i dašak Italije čekaju vas u ovom filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=prc50Uod_vQ

"EAT, PRAY, LOVE"

Film prati priču o pronalaženju hrane, balansa i ljubavi širom svijeta, a vjerujemo da je to idealan recept koji će vam pružiti apetit za život.

https://www.youtube.com/watch?v=mjay5vgIwt4

"MAMMA MIA!"

Film zbog kojeg ćete poželjeti spakirati kofere i odletjeti u Grčku. Ovaj film iz 2008. zasnovan je na istoimenom mjuziklu na Broadwayu 2001. godine i uključuje snažnu glumačku postavu: Amandu Seyfried, Meryl Streep i Piercea Brosnana. Radnja prati Sophie, buduću mladenku koja potajno poziva trojicu muškaraca na svoje vjenčanje - a svi oni mogu biti njezin otac na temelju majčinih privatnih dnevničkih zapisa.

https://www.youtube.com/watch?v=8RBNHdG35WY

***
Naslovna fotografija: @fashioninmysoul

Tekst: Ilda Lihić-Isović


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!