TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 19.3.2020.
Novo godišnje doba motiviralo nas je da za vas pripremimo maleni vodič kako organizirati dom na duži period i učiniti ga pristupačnim, ugodnim za život i mjestom u kojem ćete i dalje uživati svaki dan.
Tako smo pronašli par savjeta za pospremanje koji će vam olakšati svakodnevno korištenje stvari u vašem domu, pojednostaviti će vaše kuhanje, spremanje ujutro, ali i riješiti vas nagomilanog nereda u pojedinim djelovima interijera.
Prije no što krenemo sa #Declutter challengeom, prvo trebate napraviti par sljedećih koraka:
KORAK 1 – Izdvojite tri vrećice ili kutije, jedna je za doniranje stvari koje vam više ne trebaju, jedna je za bacanje istrošenih artikala, a jedna za pospremanje svih sitnica na tavan ili drugo mjesto za skladištenje stvari.
KORAK 2 – Za ovaj izazov rezervirajte oko 20 minuta svaki dan.

Foto: @puntogar
KORAK 3 – Ukoliko ste previše vezani za neke stvari, razmislite kada ćete ih nositi ili ponovo koristiti. Ako se predugo premišljate, jednostavno tom predmetu više nije mjesto u vašoj svakodnevici.
Sada ste spremni na potpunu organizaciju i čišćenje vašeg doma.
Priprema, pozor, sad!
Neka 10dnevni #Declutter izazov počne.
1.izazov: POSLOŽITE ORMARE
Proljeće je idealno vrijeme da napravite zamjenu zimske i proljetne garderobe.
U međuvremenu dobro razmislite koje artikle više nećete nositi, koji vam više ne odgovaraju, koje više nećete nositi i donirajte ih. Na taj način ćete biti sigurni da se vaš ormar sastoji od capsule garderobe koju ćete stvarno nositi, umjesto da svako jutro stojite pred ormarom i razmišljate kako nemate što nositi iako je vaš ormar pun nepraktične odjeće koju ne možete nositi u užurbanoj svakodnevnici, na posao i sl. Isto učinite i s ormarima vaših najmlađih, uz njihovu pomoć.

Foto: @_gamsjager
2.izazov: VRIJEME JE ZA VAŠE KABINETE I POLICE
Noćni ormrić, ona ladica 'svaštara' u kuhinji, ormarići i police u hodniku, vaši ormarići u sobi. Svi oni trebaju malenu (ili veću) organizaciju, zato budite nemilosrdni prema svim beskorisnim papirima, organizirajte sitne predmete u malene kutije i izbacite sve nepotrebne sitnice.
3.izazov: ORGANIZIRAJTE HLADNJAK I SMOČNICU
U partnerstvu sa smočnicom i hladnjačom. Očistite police te sve nepotrebne stvari koje ne koristite i koje se kriju u uglu polica izbacite iz svog hladnjaka. Svježe voće i povrće usitnite i pospremite u plastične posude, a dio povrća koje ne možete već pripremiti za objed, stavite u platnene vrećice.
Police u smočnici možete prebrisati te rasporediti stvari po sljedećem principu – naprijed izdvojite sve stvari koje vam trebaju često, a natrag posložite sve stvari kojima se ne služite svakog dana. Također, pomoći će vam malene kutijice i posudice sa naljepnicama na kojima možete napisati nazive proizvoda koje ste posložili u svojoj smočnici.

Foto: @esthetic_bliss
4.izazov: ORGANIZIRAJTE SVOJ MOBITEL
I vaš mobitel vam može stvoriti anksioznost sa svojim usporenim funkcioniranjem i stalnom notifikacijom kako je vaša memorija prepuna. Uklonite sve aplikacije koje ne koristite, posložite svoje fotografije u albume sa nazivima te ih sinkronizirajte na jednu od aplikacija sa mogućnošću online pohrane. Također, izbrišite sve fotografije i videe koji vam ne trebaju i na zaslon mobitela stavite inspirativnu poruku. Inspiraciju za screensavere koji će vam natjerati osmijeh na lice svaki dan potražite ovdje.
5.izazov: ORGANIZIRAJTE KABINETE U KUPAONICI
Danas svojih 20 minuta posvetite kupaonici u kojoj možete također prvo posložiti sve kabinete. Nakon toga zamijenite ručnike, očistite elemente i zamijenite sve istrošene proizvode te ispunite prazne kabinete dodatnim zalihama sapuna, šampona i slično.

Foto: @puntogar
6.izazov: POSLOŽITE KABINETE U SVOJOJ KUHINJI
Izvadite svoje posuđe i prebrišite police, a nakon toga na funckionalan način posložite začine, špatule i kašike za kuhanje, kao i posude sa rižom, solju, šećerom i drugim namirnicama koje čuvate u posebnim posudama. Tada se bacite i na organizaciju vaših polica s loncima i tavama.
7.izazov: I VAŠA OSTAVA ZAHTJEVA MALO ORGANIZACIJE
Bilo da birate tavan, podrum ili neko drugo mjesto za skladištenje stvari, ovo vrijeme možete iskoristiti da napokon organizirate police, sve posložite u kutije, izbacite ono što vam zaista ne treba i kreirate sistem koji će vam pomoći da vam stvari uvijek budu pri ruci i organizirane.
8.izazov: ORGANIZIRAJTE VAŠ RADNI STOL
Znamo da i vi imate onu policu ili ladicu bez dna u koju mjesecima trpate razne dokumente. Ili vas neka hrpa papira pogledava i moli za organizaciju. Današnjih 20 minuta rezervirajte za organizaciju tih papira u registre s nazivima. Također dodajte i par simpatičnih dodataka na vaš stol koji će učiniti vaše mjesto za rad od kuće prijatnijim i ljepšim kao što su svijeće, cvijeće ili slično. Ovdje možete pronaći i par stvari koje će odlično izgledati na vašem radnom stolu, ali i potaknuti vašu produktivnost.

Foto: @heysarahdarling
9.izazov: ORGANIZIRAJTE CIPELE I TORBE
Nerijetko zaboravimo i da naše torbe i cipele zahtjevaju našu pažnju s vremena na vrijeme. Dvadeset minuta danas će vam biti dovoljno da običnom kremom i krpom pređete preko svih kožnih torbi i cipela koje posjedujete.
Također, ispraznite svoju sadašnju dnevnu torbu i posložite sve sitnice u njoj te izbacite nepotrebne stvari i papiriće.
Vaše cipele na neko vrijeme ostavite vani, a nakon toga posložite uredno – u kutije stavite svoje omiljene čizme i ostalu zimsku obuću, a na displayu ostavite svoje baletanke, gležnjače, sandale i tenisice.
10. izazov: ISPLANIRAJTE NAREDNI TJEDAN
Od jednostavnih obroka koje možete pripremiti za večeru, do svih vaših obveza dok radite od kuće, pa sve do vremena kada ćete vježbati ili opustiti se uz čaj i dobru seriju. Uz ovako isplaniran tjedan uvijek ćete imati kontrolu nad svojim vremenom, nećete kasniti, nećete imati nered u kući i najvažnije, osjećati ćete se mirnije i produktivnije. I sretnije.
SAVJET PLUS – na vas će odlično utjecati i ako malo veću pozornost posvetite svojim društvenim mrežama i njihovoj organizaciji.
Prestanite pratiti sve račune ili profile koji vam stvaraju anksioznost te vas čine nervoznima i unose negativnu energiju.
Svoj feed ispunite fotografijama i porukama koje vas čine sretnima te izgradite svoju platformu koja će biti ispunjena objavama kreativnih ljudi.

Foto: @stacyplans
***
Tekst: Marija Perić
Naslovna fotografija: @newdarlings
Objavljeno: 20.3.2020.
Dorađeno: 6.4.2021.
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!