TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 19.3.2020.
Novo godišnje doba motiviralo nas je da za vas pripremimo maleni vodič kako organizirati dom na duži period i učiniti ga pristupačnim, ugodnim za život i mjestom u kojem ćete i dalje uživati svaki dan.
Tako smo pronašli par savjeta za pospremanje koji će vam olakšati svakodnevno korištenje stvari u vašem domu, pojednostaviti će vaše kuhanje, spremanje ujutro, ali i riješiti vas nagomilanog nereda u pojedinim djelovima interijera.
Prije no što krenemo sa #Declutter challengeom, prvo trebate napraviti par sljedećih koraka:
KORAK 1 – Izdvojite tri vrećice ili kutije, jedna je za doniranje stvari koje vam više ne trebaju, jedna je za bacanje istrošenih artikala, a jedna za pospremanje svih sitnica na tavan ili drugo mjesto za skladištenje stvari.
KORAK 2 – Za ovaj izazov rezervirajte oko 20 minuta svaki dan.

Foto: @puntogar
KORAK 3 – Ukoliko ste previše vezani za neke stvari, razmislite kada ćete ih nositi ili ponovo koristiti. Ako se predugo premišljate, jednostavno tom predmetu više nije mjesto u vašoj svakodnevici.
Sada ste spremni na potpunu organizaciju i čišćenje vašeg doma.
Priprema, pozor, sad!
Neka 10dnevni #Declutter izazov počne.
1.izazov: POSLOŽITE ORMARE
Proljeće je idealno vrijeme da napravite zamjenu zimske i proljetne garderobe.
U međuvremenu dobro razmislite koje artikle više nećete nositi, koji vam više ne odgovaraju, koje više nećete nositi i donirajte ih. Na taj način ćete biti sigurni da se vaš ormar sastoji od capsule garderobe koju ćete stvarno nositi, umjesto da svako jutro stojite pred ormarom i razmišljate kako nemate što nositi iako je vaš ormar pun nepraktične odjeće koju ne možete nositi u užurbanoj svakodnevnici, na posao i sl. Isto učinite i s ormarima vaših najmlađih, uz njihovu pomoć.

Foto: @_gamsjager
2.izazov: VRIJEME JE ZA VAŠE KABINETE I POLICE
Noćni ormrić, ona ladica 'svaštara' u kuhinji, ormarići i police u hodniku, vaši ormarići u sobi. Svi oni trebaju malenu (ili veću) organizaciju, zato budite nemilosrdni prema svim beskorisnim papirima, organizirajte sitne predmete u malene kutije i izbacite sve nepotrebne sitnice.
3.izazov: ORGANIZIRAJTE HLADNJAK I SMOČNICU
U partnerstvu sa smočnicom i hladnjačom. Očistite police te sve nepotrebne stvari koje ne koristite i koje se kriju u uglu polica izbacite iz svog hladnjaka. Svježe voće i povrće usitnite i pospremite u plastične posude, a dio povrća koje ne možete već pripremiti za objed, stavite u platnene vrećice.
Police u smočnici možete prebrisati te rasporediti stvari po sljedećem principu – naprijed izdvojite sve stvari koje vam trebaju često, a natrag posložite sve stvari kojima se ne služite svakog dana. Također, pomoći će vam malene kutijice i posudice sa naljepnicama na kojima možete napisati nazive proizvoda koje ste posložili u svojoj smočnici.

Foto: @esthetic_bliss
4.izazov: ORGANIZIRAJTE SVOJ MOBITEL
I vaš mobitel vam može stvoriti anksioznost sa svojim usporenim funkcioniranjem i stalnom notifikacijom kako je vaša memorija prepuna. Uklonite sve aplikacije koje ne koristite, posložite svoje fotografije u albume sa nazivima te ih sinkronizirajte na jednu od aplikacija sa mogućnošću online pohrane. Također, izbrišite sve fotografije i videe koji vam ne trebaju i na zaslon mobitela stavite inspirativnu poruku. Inspiraciju za screensavere koji će vam natjerati osmijeh na lice svaki dan potražite ovdje.
5.izazov: ORGANIZIRAJTE KABINETE U KUPAONICI
Danas svojih 20 minuta posvetite kupaonici u kojoj možete također prvo posložiti sve kabinete. Nakon toga zamijenite ručnike, očistite elemente i zamijenite sve istrošene proizvode te ispunite prazne kabinete dodatnim zalihama sapuna, šampona i slično.

Foto: @puntogar
6.izazov: POSLOŽITE KABINETE U SVOJOJ KUHINJI
Izvadite svoje posuđe i prebrišite police, a nakon toga na funckionalan način posložite začine, špatule i kašike za kuhanje, kao i posude sa rižom, solju, šećerom i drugim namirnicama koje čuvate u posebnim posudama. Tada se bacite i na organizaciju vaših polica s loncima i tavama.
7.izazov: I VAŠA OSTAVA ZAHTJEVA MALO ORGANIZACIJE
Bilo da birate tavan, podrum ili neko drugo mjesto za skladištenje stvari, ovo vrijeme možete iskoristiti da napokon organizirate police, sve posložite u kutije, izbacite ono što vam zaista ne treba i kreirate sistem koji će vam pomoći da vam stvari uvijek budu pri ruci i organizirane.
8.izazov: ORGANIZIRAJTE VAŠ RADNI STOL
Znamo da i vi imate onu policu ili ladicu bez dna u koju mjesecima trpate razne dokumente. Ili vas neka hrpa papira pogledava i moli za organizaciju. Današnjih 20 minuta rezervirajte za organizaciju tih papira u registre s nazivima. Također dodajte i par simpatičnih dodataka na vaš stol koji će učiniti vaše mjesto za rad od kuće prijatnijim i ljepšim kao što su svijeće, cvijeće ili slično. Ovdje možete pronaći i par stvari koje će odlično izgledati na vašem radnom stolu, ali i potaknuti vašu produktivnost.

Foto: @heysarahdarling
9.izazov: ORGANIZIRAJTE CIPELE I TORBE
Nerijetko zaboravimo i da naše torbe i cipele zahtjevaju našu pažnju s vremena na vrijeme. Dvadeset minuta danas će vam biti dovoljno da običnom kremom i krpom pređete preko svih kožnih torbi i cipela koje posjedujete.
Također, ispraznite svoju sadašnju dnevnu torbu i posložite sve sitnice u njoj te izbacite nepotrebne stvari i papiriće.
Vaše cipele na neko vrijeme ostavite vani, a nakon toga posložite uredno – u kutije stavite svoje omiljene čizme i ostalu zimsku obuću, a na displayu ostavite svoje baletanke, gležnjače, sandale i tenisice.
10. izazov: ISPLANIRAJTE NAREDNI TJEDAN
Od jednostavnih obroka koje možete pripremiti za večeru, do svih vaših obveza dok radite od kuće, pa sve do vremena kada ćete vježbati ili opustiti se uz čaj i dobru seriju. Uz ovako isplaniran tjedan uvijek ćete imati kontrolu nad svojim vremenom, nećete kasniti, nećete imati nered u kući i najvažnije, osjećati ćete se mirnije i produktivnije. I sretnije.
SAVJET PLUS – na vas će odlično utjecati i ako malo veću pozornost posvetite svojim društvenim mrežama i njihovoj organizaciji.
Prestanite pratiti sve račune ili profile koji vam stvaraju anksioznost te vas čine nervoznima i unose negativnu energiju.
Svoj feed ispunite fotografijama i porukama koje vas čine sretnima te izgradite svoju platformu koja će biti ispunjena objavama kreativnih ljudi.

Foto: @stacyplans
***
Tekst: Marija Perić
Naslovna fotografija: @newdarlings
Objavljeno: 20.3.2020.
Dorađeno: 6.4.2021.
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!