TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 16.3.2020.

Brojne kompanije donijele su odluke da kroz naredni period njihovi zaposlenici rade od doma, što je ujedno jedan sasvim novi segment i okolnosti rada za mnoge od nas. 

Sloboda da sami organiziramo svoje radno vrijeme i prostor za rad mogu biti sjajni za buđenje dodatne kreativnosti i motiviranosti, no, na tom putu, treba pripaziti na par bitnih stvari.

Uz malo organizacije, vedar duh i par trikova za održavanje koncentracije i tijekom rada u kućnoj atmosferi, možete se brže i uspješnije prilagoditi na ove radne uvjete. 

ODREDITE RADNO VRIJEME I PAUZE

Nemojte zloupotrebljavati kućni ured za obavljanje kućanskih poslova svakih 45 minuta, nego ostanite dosljedni vremenu i planovima koje ste zapisali u svoj planer. I vaš kućni ured treba imati svoje radno vrijeme i pauze, a vi, listu obveza za dan.  Naime, za buđenje motivacije i produktivnosti kroz dan, važno je razdvojiti vrijeme za obavljanje privatnih i poslovnih obveza.

Foto: unsplash.com

ORGANIZIRAJTE PROSTOR ZA RAD

Pri tome ne mislimo da kreirate prostor sličan fotografijama koje viđamo pri pretraživanju pojma 'home office' na Pinterestu, nego da pokušate imati organizirano i uredno mjesto za rad. To će vas potaknuti da održite motivaciju za rad, bez da podsvjesno razmišljate da se što prije trebate riješiti gomile papira koja vas pogledava iz kutka ureda. Dodajte i ukras, fotografiju ili svijeću do svog laptopa kako biste kreirali dodatan #feelgood vibe i još uspješnije obavljali sve obveze. 

UPOZNAJTE I UKUĆANE S RADNIM VREMENOM

Vjerujemo da će biti izazovno, no, pokušajte se organizirati s ostalim ukućanima tako da nesmetano radite određeni broj sati u danu. Upoznajte jedni druge sa svim poslovnim i privatnim obvezama te rokovima za obavljanje istih, kako bi svatko uspješno završio ono što treba. Ako vi radite ujutro, poslijepodne pripomognite s klincima ili s radovima u kući, od pripreme jela do čišćenja i obrnuto.

Foto: @reserve_home

UTIŠAJTE MOBITEL

Nemojte dozvoliti da vas konstantno nove informacije odvlače od poslovnih obveza. Isključite sve tabove na pretraživaču koji nisu isključivo vezani za zadatak koji obavljate, a mobitel stavite na mute. Nove poruke, meme fotke, upiti... sve može sačekati dok ne završite svoje obveze. 

KREIRAJTE JUTARNJU RUTINU 

Odvojite vrijeme za zdravi doručak, druženje s obitelji i punjenje baterija za sve obveze koje vas čekaju. Pokušajte izbjegavati scenarij u kojem odmah rano ujutro u pidžami sjedate za radni stol i pišete emailove. Složite krevet, obucite ležernu obuću i zaboravite na pregledavanje društvenih mreža, gledanje TV-a, razgovor s ostalim ukućanima i sl., sve do pauze. Neprestano prekidanje rada samo će dodatno potaknuti demotiviranost i umanjiti vašu učinkovitost u završavanju zadataka.

Foto: unsplash.com

 ***
Naslovna fotografija: @thishouse5000
Tekst: BONJOUR.ba


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!