TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.3.2020.
Brojne kompanije donijele su odluke da kroz naredni period njihovi zaposlenici rade od doma, što je ujedno jedan sasvim novi segment i okolnosti rada za mnoge od nas.
Sloboda da sami organiziramo svoje radno vrijeme i prostor za rad mogu biti sjajni za buđenje dodatne kreativnosti i motiviranosti, no, na tom putu, treba pripaziti na par bitnih stvari.
Uz malo organizacije, vedar duh i par trikova za održavanje koncentracije i tijekom rada u kućnoj atmosferi, možete se brže i uspješnije prilagoditi na ove radne uvjete.
ODREDITE RADNO VRIJEME I PAUZE
Nemojte zloupotrebljavati kućni ured za obavljanje kućanskih poslova svakih 45 minuta, nego ostanite dosljedni vremenu i planovima koje ste zapisali u svoj planer. I vaš kućni ured treba imati svoje radno vrijeme i pauze, a vi, listu obveza za dan. Naime, za buđenje motivacije i produktivnosti kroz dan, važno je razdvojiti vrijeme za obavljanje privatnih i poslovnih obveza.

Foto: unsplash.com
ORGANIZIRAJTE PROSTOR ZA RAD
Pri tome ne mislimo da kreirate prostor sličan fotografijama koje viđamo pri pretraživanju pojma 'home office' na Pinterestu, nego da pokušate imati organizirano i uredno mjesto za rad. To će vas potaknuti da održite motivaciju za rad, bez da podsvjesno razmišljate da se što prije trebate riješiti gomile papira koja vas pogledava iz kutka ureda. Dodajte i ukras, fotografiju ili svijeću do svog laptopa kako biste kreirali dodatan #feelgood vibe i još uspješnije obavljali sve obveze.
UPOZNAJTE I UKUĆANE S RADNIM VREMENOM
Vjerujemo da će biti izazovno, no, pokušajte se organizirati s ostalim ukućanima tako da nesmetano radite određeni broj sati u danu. Upoznajte jedni druge sa svim poslovnim i privatnim obvezama te rokovima za obavljanje istih, kako bi svatko uspješno završio ono što treba. Ako vi radite ujutro, poslijepodne pripomognite s klincima ili s radovima u kući, od pripreme jela do čišćenja i obrnuto.

Foto: @reserve_home
UTIŠAJTE MOBITEL
Nemojte dozvoliti da vas konstantno nove informacije odvlače od poslovnih obveza. Isključite sve tabove na pretraživaču koji nisu isključivo vezani za zadatak koji obavljate, a mobitel stavite na mute. Nove poruke, meme fotke, upiti... sve može sačekati dok ne završite svoje obveze.
KREIRAJTE JUTARNJU RUTINU
Odvojite vrijeme za zdravi doručak, druženje s obitelji i punjenje baterija za sve obveze koje vas čekaju. Pokušajte izbjegavati scenarij u kojem odmah rano ujutro u pidžami sjedate za radni stol i pišete emailove. Složite krevet, obucite ležernu obuću i zaboravite na pregledavanje društvenih mreža, gledanje TV-a, razgovor s ostalim ukućanima i sl., sve do pauze. Neprestano prekidanje rada samo će dodatno potaknuti demotiviranost i umanjiti vašu učinkovitost u završavanju zadataka.

Foto: unsplash.com
***
Naslovna fotografija: @thishouse5000
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!