TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 6.6.2022.
U prekrasnoj bašti Zemaljskog muzeja u Sarajevu, okruženi šarmantnom prirodom i nevjerojatnom arhitekturom, 57 kreativaca je predstavilo svoje rukotvorine iz polja mode, dizajna, interijera, dodataka za djecu, grafike i dodataka za dom.
Cjelodnevno druženje na 4. OREA Art Marketu bila je prilika za mnoge sjajne brendove da promoviraju Made in BiH artikle, ali i da se posjetitelji u opuštenoj atmosferi upoznaju s nevjerojatnim osnivačima brendova, njihovim proizvodima te da za sebe i svoje najmilije pronađu savršene poklone. Sam događaj otvorila je suosnivačica i brand ambasadorica OREA Art Marketa, Amra Džeko.
OREA Art Market je poseban događaj i s radošću i ponosom ističem, svake godine raste sve više i više potvrđujući našu osnovnu ideju, a to je promocija i podrška ovim mladim, hrabrim ljudima, kreativcima koji s ponosom grade svoje jedinstvene brendove” – istakla je Amra Džeko naglašavajući kako je OREA Art Market mjesto susreta, dobre atmosfere i zabave, u kojem jednako uživaju izlagači i posjetioci, a posebno mlade porodice i najmlađi gosti.

Ugođaj za cijelu porodicu, u prekrasnom ambijentu Botaničke bašte Muzeja, bio je upotpunjen ponudom ukusnih delicija iz Bistro Zdravo, Gastro Puba i posebno pripremljenih koktela od strane Udruženja barmena ICE, a najmlađi su uživali u Dječijem kutku uz animacije, crtanje na platnu, kreativne radionice, časove pravljenja sapuna uz puno zabave i razne društvene igre.


Kao i do sada OREA Art Market imao je humanitarni karakter te je sav prihod od prodaje ulaznica i ove godine doniran Udruženju “Srce za djecu koja boluju od raka” za potrebe Roditeljske kuće. Do sada je kroz ovu humanitarnu akciju OREA Art Marketa, prikupljeno više od 20 000 KM.
Bilo je to jednodnevno druženje uz sunce, smijeh, Made in BiH poklone i nova poznanstva koje je učinilo još jedan korak dalje u jačanju kreativnih industrija i obrtnika u BiH. Djelić atmosfere donosimo kroz fotografije koje je Marko Jovančić kreirao za Bonjour.ba.








































































***
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!