TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 9.7.2024.
Jedan od najočekivanijih datuma u ljetnoj sezoni za Britaniju je sigurno početak Wimbledon turnira.
Ovaj, jedan od najprestižnijih teniskih turnira na svijetu, započeo je svoju 2024. sezonu, privlačeći ne samo vrhunske sportiste nego i brojne modne entuzijaste.
Postoji nešto posebno u stilskim izdanjima koje viđamo kod gostiju ovog turnira. Dok za sportiste postoje stroga pravila kao što je činjenica da mogu nositi samo bijelu boju, posjetitelji turnira nam nude različite uvide u elegantan, preppy stil.


Fotografije: @moorrgs
Wimbledonov dress code zahtijeva od posjetitelja određeni nivo formalnosti, ali dopušta i kreativne izraze stila, što rezultira raznovrsnim, ali uvijek elegantnim modnim kombinacijama.
A ako ćemo negdje govoriti o 'old money' estetici, Wimbledon je pravo mjesto za to.




Fotografije: @brokenrackets
Odijevanje na Wimbledonu nosi sa sobom određenu dozu sofisticiranosti i prefinjenosti. Posjetitelji, a najčešće poznate osobe, se često odlučuju za kombinacije koje odražavaju 'old money' estetiku – stil koji odiše luksuzom i suptilnom elegancijom. Ovaj look često uključuje klasične komade, neutralne tonove s naglaskom na besprijekorno krojene odjevne predmete.


Fotografije: @instylemagazine
Teniska estetika, koja je neizbježna na ovakvom događaju, donosi spoj sportske funkcionalnosti i modne osviještenosti. Bijele haljine, polo majice, plisirane suknje i lagane jakne često su viđeni na tribinama, dok su detalji poput sunčanih naočala, šešira i elegantnih tenisica zaštitni znak ovog stila.
* * *
Naslovna fotografija: @lipqueendoc
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!