TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 3.10.2024.
Svijet rada se neprestano mijenja, a s njim i vještine koje su tražene na tržištu.
Dok se približavamo 2025. godini, važno je razumjeti koje će vještine biti ključne za uspjeh u karijeri. Ovaj članak pruža pregled najvažnijih vještina koje će oblikovati budućnost zapošljavanja i pomoći vam da ostanete konkurentni.
Digitalna pismenost
S razvojem tehnologije, digitalna pismenost postaje osnovna vještina. Radnici će morati znati kako koristiti različite digitalne alate, od softverskih aplikacija do platformi za analizu podataka. Osposobljenost u radu s umjetnom inteligencijom i automatizacijom postat će ključna za mnoge industrije.

Foto: @mayaspirationn
Kritičko mišljenje i rješavanje problema
U svijetu prepunom informacija, sposobnost kritičkog mišljenja i rješavanja složenih problema bit će izuzetno tražena. Poslodavci će tražiti pojedince koji mogu analizirati situacije, donositi informirane odluke i smišljati inovativna rješenja. Stoga, budite spremni da odvažno i iskreno iznesete vaše mišljenje, što će pravi poslodavac cijeniti kao konstruktivnu kritiku za poboljšanje poslovanja.

Foto: @aninebing
Kreativnost i inovativnost
Kako se tržište rada razvija, kreativnost postaje sve važnija. Sposobnost stvaranja novih ideja i pristupa, kao i sposobnost prilagodbe promjenama, bit će ključne vještine. Ako na radno mjesto donosite svježe perspektive i inovacije, bit ćete prepoznati kao netko tko je sposoban riješiti probleme na kreativan način te ćete biti visoko cijenjeni.

Foto: @anoukyve
Emocionalna inteligencija
S obzirom na sve veću automatizaciju, emocionalna inteligencija postaje neophodna vještina. Sposobnost razumijevanja vlastitih emocija i emocija drugih, kao i izgradnja kvalitetnih međuljudskih odnosa, bit će važna za timski rad i liderstvo.
Fleksibilnost i prilagodljivost
S obzirom na ubrzane promjene u tehnologiji i radnom okruženju, fleksibilnost i sposobnost prilagodbe novim okolnostima bit će ključne vještine. Važno je da ste spremni učiti i prilagođavati se novim izazovima, kako biste ostali relevantni u svojim područjima.
Priprema za budućnost zahtijeva proaktivan pristup razvoju vještina. Ulaganje u obrazovanje i osposobljavanje u gore navedenim područjima pomoći će vam da se istaknete na svakoj prijavi za posao, ali i da se istaknete u timu u kojem se već nalazite. Prilagodite svoj put karijere prema ovim trendovima i tako ćete osigurati vaš uspjeh u dinamičnom poslovnom okruženju koje dolazi.
* * *
Naslovna fotografija: @aninebing
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!