TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 22.9.2020.
Promatrajući fotografije sa jesenskih revija, otkrili smo koji su #musthave komadi i ovosezonski trendovi brzo postali imperativ u modnom svijetu.
Upravo zbog toga smo odlučili da vam donosimo stilski vodič kroz najefektnije jesenske trendove.
Od romantičnih haljina boje dragulja, shearling modela jakni, efektnih kožnih kaputa do neobičnih izreza na odjevnim komadima, možemo ustanoviti da je ova sezona itekako šarolika i raznovrsna.

Coach Fall 2020
Foto: imaxtree.com
TONOVI DRAGULJA
Ove jeseni, sve će biti u kraljevskim bojama. Točnije, u ovosezonskoj paleti boja dominirat će nijanse dragulja, koja uključuje ametist, rubin, žad, safir i citrin. Bez obzira odabirete li haljinu u ovoj nijansi poput Christiana Sirianoa ili svakodnevno odijelo poput onoga koje smo vidjeli kod Rachel Comey i Christophera Johna Rogersa, osjećat ćete se elegantno i luksuzno, upravo zbog efektnosti ovih tonova. Damama se sviđaju ove nijanse jer u isto vrijeme djeluju umirujuće, ali i daju čarobni, pomalo mistični dašak izdanjima.

Jason Wu
Foto: @fashionotography

Area Fall 2020
Foto: @hoodcouturemag

Off-White Fall 2020
Foto: editorialist.com
IZREZI
Ako želite suptilno otkriti djelić kože, dizajneri Dion Lee, Proenza Schouler i Monse donose vam primjere takvih odjevnih artikala. Bilo da idete na party ili u šetnju sa prijateljima, za svaku prigodu postoji artikal sa stylish izrezom. Elegantni izrezi na jedinstvenim mjestima poput ramena, ključne kosti ili rebara bit će odličan pratitelj večernjim izlascima jer upravo sa ovim detaljem na jednostavan način dajete svom izgledu dašak senzualnosti.

Dion Lee Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Monse Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Prabal Gurung Fall 2020
Foto: imaxtree.com
SHEARLING MODELI
Shearling modeli, a posebice bomber jakne u stilu 70-ih ponovno su se u velikom stilu vratili na modnu scenu. Jesenske revije bile su prepune odjevnih artikala ukrašenih ovim detaljem, koje su modeli nosili u romantičnim verzijama, ali i u rock izdanjima. Zasigurno jedna od jesenskih investicija koja će se itekako isplatiti.

Sandy Liang Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Valentino Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Dries Van Noten Fall 2020
Foto: imaxtree.com
OBOJENA KOŽA
Najbolji dio jeseni je činjenica da je službeno došlo vrijeme za kožne artikle. Ove sezone dizajneri poput Sally LaPointe, Saint Laurent i Coach dali su nam nešto svježe i još uzbudljivije čemu se radujemo: obojena koža. Ovi su dizajneri kreirali kožne artikle u odvažnim nijansama poput ultra ljubičaste, kraljevsko plave i karamel boje.

Sally LaPointe Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Mugler Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Ulla Johnson Fall 2020
Foto: imaxtree.com
ODIJELO
Pomislite na živopisna odijela u odvažnim bojama i uzorcima. Iako se odijelo uvijek ističe kao nezaobilazni dio poslovne garderobe, ove jeseni odijelo prelazi granice poslovnog stila i formalnog odijevanja sa novim modelima koji će dati trendi pomak svakodnevnim jednadžbama u nešto ležernijem izdanju.

Area Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Bottega Veneta Fall 2020
Foto: imaxtree.com

Stella McCartney Fall 2020
Foto: imaxtree.com
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!