TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.8.2020.
Godinama, kroz pisanje za MODAMO.info a onda BONJOUR.ba, vjerujem da smo čitateljice i čitatelje educirale ili barem zainteresirale za interijere, arhitekturu, dizajn. .
Ne mislim pri tome na mijenjanje profesije, nego na širenje vidika, usvajanje novih informacija i uživanje u lijepom dizajnu.
Dio fotografija iz kolumne '5 komada namještaja koji se svrstavaju u ikone dizajna, a tako malo znamo o njima'
Često sam pisala o stolicama i to je nekako uvijek atraktivna tema. Iako se o njima da još dosta pisati, ovoga puta ide par informacija i fotografija podne lampe nastale davnih 60-ih godina, a koji je i danas poželjan komad većini zaljubljenika u dizajn!

Svjetiljku imena Arco dizajnirala su Talijani, braća Pier Giacomo i Achille Castiglioni za Flos. Do lučnog oblika došli su u želji da dizajniraju svjetiljku koja se, za razliku od stropne rasvjete koja je statična i daje izravno svjetlo, može pomicati, baš kao i stol ili drugi namještaj kojeg osvjetljuje.

Pojednostavljeno, sastoji se iz tri osnovna dijela: aluminijskog utega - polulopte na visini od oko 2 metra, teleskopskog luka od nehrđajućeg čelika koji krije električni kabel i kamene baze koja čini protutežu i težinom drži sve na svome mjestu. Ukupno se radi o težini od cca 70 kilograma.

Braću Castiglioni ubrajamo među najutjecajnije dizajnere prošloga stoljeća. Po struci su bili arhitekti, ne samo Pier Giacomo i Achille, već i treći brat, Livio. Da napomenem, i tata im je bio kipar, slikar, umjetnik! Proizvodi koje su dizajnirali nalaze se u muzejima diljem svijeta. Istaknut ću MoMA-u u NY, gdje se smjestila i Arco svjetiljka.

2002. godine, na 40. obljetnicu Flos je priredio tzv. limited edition, svjetiljku Arco u 3000 primjeraka. Radi se o bazi u crnom mramoru, a primjerak broj 1465/3000 osobno je potpisao Achille Castiglioni.



10 godina kasnije, 2012. godine, na 50. obljetnicu ovog klasika nastalo je napredno, u posljednje vrijeme tako popularno, LED izdanje s prigušivačem.
Kombinacija (danas pogotovo) modernog bijelog Carrara mramora i sjajnog aluminija, uz minimalistički dizajn kojim svjetiljka odiše, čini predmet koji žele baš svi. Ovu samostojeću, istovremeno podnu i viseću svjetiljku, prepoznali su i scenografi, pa je često viđamo i na filmskom platnu: Mad Men, Diamonds are forever, Italian Job i Crazy, Stupid, Love samo su neki od naslova.


Crazy, Stupid, Love
Ovako atraktivan komad u stalnoj je proizvodnji od 1962. godine. Kažu da 1 od 10 domova u Italiji ima Arco ili neku njegovu inačicu. Popularnost takvih razmjera razlog je i pojave nebrojeno puno imitacija. Navodno je upravo Arco najviše kopiran komad rasvjete ikada! Ikada!

Za kraj priče o bezvremenskom komadu slikovitog imena Arco ide podatak o cijeni originalnog primjerka. Riječ je o investiciji od cca 2000 eura. Da napomenem da je 2007. godine Arco postao prvi komad iz svijeta industrijskog dizajna koji je dobio pravo na autorska prava, baš kao umjetničko djelo.

A znate li priču o stolnoj svjetiljci s mramornom bazom, imena Snoopy?! Do sljedećeg čitanja uživajte u ljetu i lijepom dizajnu!


Za BONJOUR.piše:

TEKST: Ada Ćeremida
Bijele posteljine su dugo bile siguran izbor. Neutralne, čiste, uvijek “u redu”.
Ali posljednjih sezona sve češće ih mijenjamo za nešto toplije, mekše i vizualno zanimljivije, posteljine koje prostoru daju karakter, a i dalje djeluju smireno.
Pruge, sitni uzorci i prirodni tonovi ponovo su u fokusu, a English Home ih ove sezone donosi u varijantama koje izgledaju kao da su stigle iz boutique hotela ili mirnih ljetnih kuća uz more.
Dodatni razlog da ih stavimo na radar? Trenutno su snižene 50%.
Ono što ove posteljine čini posebno privlačnim jeste osjećaj da nisu trend koji će trajati jednu sezonu. Pruge i diskretni uzorci imaju tu rijetku sposobnost da prostoru daju ritam, a da ga ne opterete, zbog čega djeluju jednako dobro u minimalističkim, skandinavskim i klasičnijim spavaćim sobama.
English Home modeli posebno dobro balansiraju između urednog i toplog, pa krevet izgleda sređeno čak i bez dodatnih dekoracija. Kada se tome doda činjenica da su sada sniženi 50%, jasno je zašto se upravo ovi setovi sve češće sele na liste “kupiti odmah”. To je ona mala promjena koja se vidi i osjeti, bez velikog ulaganja ili preuređenja.









Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!