TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.8.2020.
Godinama, kroz pisanje za MODAMO.info a onda BONJOUR.ba, vjerujem da smo čitateljice i čitatelje educirale ili barem zainteresirale za interijere, arhitekturu, dizajn. .
Ne mislim pri tome na mijenjanje profesije, nego na širenje vidika, usvajanje novih informacija i uživanje u lijepom dizajnu.
Dio fotografija iz kolumne '5 komada namještaja koji se svrstavaju u ikone dizajna, a tako malo znamo o njima'
Često sam pisala o stolicama i to je nekako uvijek atraktivna tema. Iako se o njima da još dosta pisati, ovoga puta ide par informacija i fotografija podne lampe nastale davnih 60-ih godina, a koji je i danas poželjan komad većini zaljubljenika u dizajn!

Svjetiljku imena Arco dizajnirala su Talijani, braća Pier Giacomo i Achille Castiglioni za Flos. Do lučnog oblika došli su u želji da dizajniraju svjetiljku koja se, za razliku od stropne rasvjete koja je statična i daje izravno svjetlo, može pomicati, baš kao i stol ili drugi namještaj kojeg osvjetljuje.

Pojednostavljeno, sastoji se iz tri osnovna dijela: aluminijskog utega - polulopte na visini od oko 2 metra, teleskopskog luka od nehrđajućeg čelika koji krije električni kabel i kamene baze koja čini protutežu i težinom drži sve na svome mjestu. Ukupno se radi o težini od cca 70 kilograma.

Braću Castiglioni ubrajamo među najutjecajnije dizajnere prošloga stoljeća. Po struci su bili arhitekti, ne samo Pier Giacomo i Achille, već i treći brat, Livio. Da napomenem, i tata im je bio kipar, slikar, umjetnik! Proizvodi koje su dizajnirali nalaze se u muzejima diljem svijeta. Istaknut ću MoMA-u u NY, gdje se smjestila i Arco svjetiljka.

2002. godine, na 40. obljetnicu Flos je priredio tzv. limited edition, svjetiljku Arco u 3000 primjeraka. Radi se o bazi u crnom mramoru, a primjerak broj 1465/3000 osobno je potpisao Achille Castiglioni.



10 godina kasnije, 2012. godine, na 50. obljetnicu ovog klasika nastalo je napredno, u posljednje vrijeme tako popularno, LED izdanje s prigušivačem.
Kombinacija (danas pogotovo) modernog bijelog Carrara mramora i sjajnog aluminija, uz minimalistički dizajn kojim svjetiljka odiše, čini predmet koji žele baš svi. Ovu samostojeću, istovremeno podnu i viseću svjetiljku, prepoznali su i scenografi, pa je često viđamo i na filmskom platnu: Mad Men, Diamonds are forever, Italian Job i Crazy, Stupid, Love samo su neki od naslova.


Crazy, Stupid, Love
Ovako atraktivan komad u stalnoj je proizvodnji od 1962. godine. Kažu da 1 od 10 domova u Italiji ima Arco ili neku njegovu inačicu. Popularnost takvih razmjera razlog je i pojave nebrojeno puno imitacija. Navodno je upravo Arco najviše kopiran komad rasvjete ikada! Ikada!

Za kraj priče o bezvremenskom komadu slikovitog imena Arco ide podatak o cijeni originalnog primjerka. Riječ je o investiciji od cca 2000 eura. Da napomenem da je 2007. godine Arco postao prvi komad iz svijeta industrijskog dizajna koji je dobio pravo na autorska prava, baš kao umjetničko djelo.

A znate li priču o stolnoj svjetiljci s mramornom bazom, imena Snoopy?! Do sljedećeg čitanja uživajte u ljetu i lijepom dizajnu!


Za BONJOUR.piše:

TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!