TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.8.2020.
Godinama, kroz pisanje za MODAMO.info a onda BONJOUR.ba, vjerujem da smo čitateljice i čitatelje educirale ili barem zainteresirale za interijere, arhitekturu, dizajn. .
Ne mislim pri tome na mijenjanje profesije, nego na širenje vidika, usvajanje novih informacija i uživanje u lijepom dizajnu.
Dio fotografija iz kolumne '5 komada namještaja koji se svrstavaju u ikone dizajna, a tako malo znamo o njima'
Često sam pisala o stolicama i to je nekako uvijek atraktivna tema. Iako se o njima da još dosta pisati, ovoga puta ide par informacija i fotografija podne lampe nastale davnih 60-ih godina, a koji je i danas poželjan komad većini zaljubljenika u dizajn!

Svjetiljku imena Arco dizajnirala su Talijani, braća Pier Giacomo i Achille Castiglioni za Flos. Do lučnog oblika došli su u želji da dizajniraju svjetiljku koja se, za razliku od stropne rasvjete koja je statična i daje izravno svjetlo, može pomicati, baš kao i stol ili drugi namještaj kojeg osvjetljuje.

Pojednostavljeno, sastoji se iz tri osnovna dijela: aluminijskog utega - polulopte na visini od oko 2 metra, teleskopskog luka od nehrđajućeg čelika koji krije električni kabel i kamene baze koja čini protutežu i težinom drži sve na svome mjestu. Ukupno se radi o težini od cca 70 kilograma.

Braću Castiglioni ubrajamo među najutjecajnije dizajnere prošloga stoljeća. Po struci su bili arhitekti, ne samo Pier Giacomo i Achille, već i treći brat, Livio. Da napomenem, i tata im je bio kipar, slikar, umjetnik! Proizvodi koje su dizajnirali nalaze se u muzejima diljem svijeta. Istaknut ću MoMA-u u NY, gdje se smjestila i Arco svjetiljka.

2002. godine, na 40. obljetnicu Flos je priredio tzv. limited edition, svjetiljku Arco u 3000 primjeraka. Radi se o bazi u crnom mramoru, a primjerak broj 1465/3000 osobno je potpisao Achille Castiglioni.



10 godina kasnije, 2012. godine, na 50. obljetnicu ovog klasika nastalo je napredno, u posljednje vrijeme tako popularno, LED izdanje s prigušivačem.
Kombinacija (danas pogotovo) modernog bijelog Carrara mramora i sjajnog aluminija, uz minimalistički dizajn kojim svjetiljka odiše, čini predmet koji žele baš svi. Ovu samostojeću, istovremeno podnu i viseću svjetiljku, prepoznali su i scenografi, pa je često viđamo i na filmskom platnu: Mad Men, Diamonds are forever, Italian Job i Crazy, Stupid, Love samo su neki od naslova.


Crazy, Stupid, Love
Ovako atraktivan komad u stalnoj je proizvodnji od 1962. godine. Kažu da 1 od 10 domova u Italiji ima Arco ili neku njegovu inačicu. Popularnost takvih razmjera razlog je i pojave nebrojeno puno imitacija. Navodno je upravo Arco najviše kopiran komad rasvjete ikada! Ikada!

Za kraj priče o bezvremenskom komadu slikovitog imena Arco ide podatak o cijeni originalnog primjerka. Riječ je o investiciji od cca 2000 eura. Da napomenem da je 2007. godine Arco postao prvi komad iz svijeta industrijskog dizajna koji je dobio pravo na autorska prava, baš kao umjetničko djelo.

A znate li priču o stolnoj svjetiljci s mramornom bazom, imena Snoopy?! Do sljedećeg čitanja uživajte u ljetu i lijepom dizajnu!


Za BONJOUR.piše:

TEKST: Ada Ćeremida
U trenutku kada mali stanovi sve češće postaju realnost, a ne kompromis, ovakvi interijeri nude konkretne odgovore na pitanje kako živjeti kvalitetno na manjoj kvadraturi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Bonjour.club član!
Cozy Coco je stan od 36 m² u Sarajevu, projekt FO4A Architecture studija, koji ne pokušava da izgleda veće na silu, već pametno koristi prostor, svjetlo i refleksiju kako bi stvorio osjećaj širine, ritma i smirenosti.
Ovo je interijer koji se ne oslanja na bjelinu kao jedino rješenje. Naprotiv, tamnija baza, drvene obloge i pažljivo birani akcenti ovdje rade zajedno kako bi prostor djelovao dublje, slojevitije i vizualno bogatije.

Ogledala koja rade više od dekoracije
Centralni prostor stana definisan je jasnom logikom refleksije. Velike ogledalne površine nisu postavljene da bi privukle pažnju, već da bi umnožile perspektive: dnevni boravak, trpezarija i kuhinja stalno “razgovaraju” međusobno kroz odraze.
Ogledalo ovdje nije samo element zida, nego alat koji produžava linije, reflektuje svjetlo i briše jasne granice između zona. U kombinaciji s toplim drvetom i diskretnom rasvjetom, prostor dobija dubinu bez gubitka intime.
Akcent boja dolazi suptilno žuta sofa unosi energiju i kontrast, ali ne preuzima glavnu ulogu. Ona razbija tamniju paletu i daje prostoru život, bez osjećaja vizualnog šuma. Monkey art umjetnika Fuada Mešića dodatno zaokružuje priču, unoseći karakter i humor bez narušavanja ravnoteže prostora.


Svjetlo koje vodi prostor
Jedan od najzanimljivijih elemenata stana su svjetlosni okviri oko vrata. Diskretna LED rasvjeta ne služi samo estetici, već i orijentaciji. Ona vodi pogled, naglašava prolaze i dodatno pojačava osjećaj dubine.
U kombinaciji s ogledalima, hodnici prestaju biti “mrtvi prostori” i postaju aktivan dio vizualne kompozicije stana.
Kuhinja je kompaktna, ali jasno definisana. Tamna stolarija, jednostavne linije i diskretna rasvjeta stvaraju osjećaj ozbiljnosti i reda. Umjesto da “bježi” od tamnih nijansi, ovaj prostor ih koristi kao alat za smirivanje i fokus.
Refleksije iz ogledala u trpezariji dodatno pojačavaju osjećaj širine, dok crni sto i stolice ostaju vizualno lagani zahvaljujući tankim linijama i pravilnim proporcijama. Sve je svedeno, ali ništa nije hladno.
Svjesna promjena atmosfere
Za razliku od ostatka stana, spavaća soba donosi jasan tonalni zaokret. Topla tapeta s blagim retro uzorkom mijenja ritam prostora i uvodi osjećaj intime i zaštite. Ovo je svjesna odluka mjesto odmora ne treba da bude produžetak dnevnog boravka.
Plava akcentna posteljina, metalni okvir kreveta i mekana rasvjeta balansiraju toplinu tapete, stvarajući prostor koji djeluje tiho, smireno i emocionalno zatvoreno. Upravo ovaj kontrast čini cijeli stan slojevitijim i promišljenijim.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!