TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 13.8.2020.

Godinama, kroz pisanje za MODAMO.info a onda BONJOUR.ba, vjerujem da smo čitateljice i čitatelje educirale ili barem zainteresirale za interijere, arhitekturu, dizajn. . 

Ne mislim pri tome na mijenjanje profesije, nego na širenje vidika, usvajanje novih informacija i uživanje u lijepom dizajnu.

Dio fotografija iz kolumne '5 komada namještaja koji se svrstavaju u ikone dizajna, a tako malo znamo o njima'

Često sam pisala o stolicama i to je nekako uvijek atraktivna tema. Iako se o njima da još dosta pisati, ovoga puta ide par informacija i fotografija podne lampe nastale davnih 60-ih godina, a koji je i danas poželjan komad većini zaljubljenika u dizajn!

Svjetiljku imena Arco dizajnirala su Talijani, braća Pier Giacomo i Achille Castiglioni za Flos. Do lučnog oblika došli su u želji da dizajniraju svjetiljku koja se, za razliku od stropne rasvjete koja je statična i daje izravno svjetlo, može pomicati, baš kao i stol ili drugi namještaj kojeg osvjetljuje. 


Pojednostavljeno, sastoji se iz tri osnovna dijela: aluminijskog utega - polulopte na visini od oko 2 metra, teleskopskog luka od nehrđajućeg čelika koji krije električni kabel i kamene baze koja čini protutežu i težinom drži sve na svome mjestu. Ukupno se radi o težini od cca 70 kilograma.


Braću Castiglioni ubrajamo među najutjecajnije dizajnere prošloga stoljeća. Po struci su bili arhitekti, ne samo Pier Giacomo i Achille, već i treći brat, Livio. Da napomenem, i tata im je bio kipar, slikar, umjetnik! Proizvodi koje su dizajnirali nalaze se u muzejima diljem svijeta. Istaknut ću MoMA-u u NY, gdje se smjestila i Arco svjetiljka.  


2002. godine, na 40. obljetnicu Flos je priredio tzv. limited edition, svjetiljku Arco u 3000 primjeraka. Radi se o bazi u crnom mramoru, a primjerak broj 1465/3000 osobno je potpisao Achille Castiglioni.

10 godina kasnije, 2012. godine, na 50. obljetnicu ovog klasika nastalo je napredno, u posljednje vrijeme tako popularno, LED izdanje s prigušivačem. 
Kombinacija (danas pogotovo) modernog bijelog Carrara mramora i sjajnog aluminija, uz minimalistički dizajn kojim svjetiljka odiše, čini predmet koji žele baš svi. Ovu samostojeću, istovremeno podnu i viseću svjetiljku, prepoznali su i scenografi, pa je često viđamo i na filmskom platnu: Mad Men, Diamonds are forever, Italian Job i Crazy, Stupid, Love samo su neki od naslova.

Crazy, Stupid, Love

Ovako atraktivan komad u stalnoj je proizvodnji od 1962. godine. Kažu da 1 od 10 domova u Italiji ima Arco ili neku njegovu inačicu. Popularnost takvih razmjera razlog je i pojave nebrojeno puno imitacija. Navodno je upravo Arco najviše kopiran komad rasvjete ikada! Ikada! 


Za kraj priče o bezvremenskom komadu slikovitog imena Arco ide podatak o cijeni originalnog primjerka. Riječ je o investiciji od cca 2000 eura. Da napomenem da je 2007. godine Arco postao prvi komad iz svijeta industrijskog dizajna koji je dobio pravo na autorska prava, baš kao umjetničko djelo.


A znate li priču o stolnoj svjetiljci s mramornom bazom, imena Snoopy?! Do sljedećeg čitanja uživajte u ljetu i lijepom dizajnu! 

Za BONJOUR.piše:

 


Bonjour

Otkrivamo blagdanski izlog koji budi osjećaj djetinjstva i kojem se vraćamo iznova

TEKST: Bonjour.ba

Otkrivamo blagdanski izlog koji budi osjećaj djetinjstva i kojem se vraćamo iznova Otkrivamo blagdanski izlog koji budi osjećaj djetinjstva i kojem se vraćamo iznova

Postoje domovi u kojima ukrašavanje jelke nikad nije samo početak blagdanske sezone.

To je mali porodični ritual, trenutak u kojem se vraćamo onim dragim navikama koje smo ponijeli iz djetinjstva: biranje kuglica, slaganje lampica, potraga za 'onim jednim ukrasom' bez kojeg jelka nije potpuna.


oli_living29bonjour_ba

To je i trenutak u kojem dom na kratko zastane. Lampice zamijene dnevnu svjetlost, prostor postane topliji, a oni tihi razgovori i smijeh stvaraju atmosferu zbog koje sve izgleda nježnije nego inače.


oli_living19bonjour_ba

Možda baš zato, iz godine u godinu, mnogi od nas traže mjesto koje može probuditi tu istu emocionalnu iskru. Prostor u kojem počinje sezona ideja, inspiracije i onog poznatog blagdanskog uzbuđenja.

Ove godine, ta priča dobila je novo poglavlje. Oli Living, novootvoreni odjel prodajnog centra Oli koji se nalazi na adresi Vukovarska 68 u Posušju, okuplja sve što dom čini domom: od predmeta koje svakodnevno koristimo do detalja koji mijenjaju atmosferu prostora.


oli_living3bonjour_ba

oli_living23bonjour_ba

Kako je mala ideja postala početak blagdanske sezone  

Prije nego što je Oli Living dobio svoje ime i prostor, postojala je mala porodična trgovina u kojoj je svako ukrašavanje polica donosilo isto ono iskreno uzbuđenje koje i danas osjećamo u blagdanskom periodu. 


oli_living12bonjour_ba

Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima

Nekoliko pažljivo odabranih dekoracija, puno mašte i želja da se ljudima donese komadić topline bili su temelj ove priče.

Godinama kasnije, iza ideje i koncepta uređenja stoji Ivanina vizija, koju je cijeli tim pretvorio u ono što danas vidimo. Putovanja na evropske sajmove, istraživanje trendova i biranje kolekcija u showroomima oblikovali su današnji asortiman: spoj nordijske jednostavnosti, londonskog šarma i topline juga. 


oli_living16bonjour_ba

Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima

Zato se u Oli Living ne ulazi samo radi kupovine, nego radi osjećaja. Upravo tu počinje božićni dio priče, onaj zbog kojeg se svake godine vraćamo.

Osam priča, jedna sezona: Kako izgleda Božić u Oli Livingu?  

Blagdanske dekoracije u ovom prostoru nisu samo izložene, već pretvorene u osam tematskih svjetova, od kojih svaki ima svoju boju, atmosferu i emociju. Posjetitelji gotovo uvijek prepoznaju 'svoju temu' čim zakorače u prostor.


oli_living15bonjour_ba


Među njima je i Ralphie’s, cozy estetika koja je ove godine osvojila internet: topli tonovi, meke teksture i doza nostalgije koja podsjeća na filmske praznike kakve pamtimo iz djetinjstva.


oli_living22bonjour_ba


Tu je i novi koncept 50/50: jedna polovina jelke uređena je u stilu snježne šume, s bijelim i srebrnim tonovima, dok druga donosi toplu, klasičnu blagdansku atmosferu doma. 

Dva jasno različita stila spojena su u jednu jelku, tako da posjetitelji mogu vidjeti kako obje estetike funkcionišu u praksi.


oli_living18bonjour_ba

Kako bi ove priče doživjeli svi, uvedeno je i novo pravilo: ukrašene jelke i dekoracije na njima nisu na prodaju. 

Godinama su upravo one prve nestajale, često prije nego što ih je većina posjetitelja uopće stigla vidjeti. Ove sezone, želja je bila jednostavna, da svako ko zakorači u Oli Living može doživjeti cijelu čaroliju, bez žurbe i straha da je zakasnio.


oli_living6bonjour_ba

Kada se tihi rad pretvorio u blagdanski prizor  

Blagdanski izlog u Oliju otvoren je 15. novembra, i već prvih sati bilo je jasno da to nije samo još jedno otvaranje. Ljudi nisu prolazili, vraćali su se. Neki da bolje pogledaju, drugi da zastanu još malo, treći da povedu nekoga kome žele pokazati ono što su upravo doživjeli.


oli_living8bonjour_ba


U stvaranju ovogodišnjeg izloga učestvovali su svi koji godinama grade ovu priču: porodica, tim zaposlenih i ljudi koji stoje iza svakog detalja. Birali su lampice, usklađivali boje, slagali ukras po ukras, i upravo je taj zajednički rad dao prostoru posebnu toplinu.


oli_living21bonjour_ba

Svako je donio dio sebe, i možda je baš zbog toga ovogodišnji izlog toliko topao. Ne topao svjetlom, nego osjećajem.

Prvog dana, posjetitelji su se zadržavali satima. Šetali su polako, gledali detalje, fotografisali, a najviše vremena provodili su pred jaslicama koje su ove godine dobile središnje mjesto. 


oli_living4bonjour_ba

Vidljive još s glavne ceste, jaslice su postale mali magnet za sve generacije: djeca su prilazila širokih očiju, odrasli s tihim smiješkom, kao da se u njima probudi zaboravljena uspomena.


oli_living26bonjour_ba
 

U vrijeme otvaranja, saksofon Borisa Bomoštara ispunio je prostor božićnim klasicima. Tonovi su se spojili s toplinom svjetla, stvarajući atmosferu koja je djelovala gotovo filmski, kao prizor koji bismo najradije zaustavili na trenutak duže.


oli_living24bonjour_ba

Među jelkama, dvije su odmah pronašle svoju publiku: bordo, duboka i sofisticirana, i klasična crvena, ona bez koje blagdani jednostavno nisu potpuni. Različite po tonu, a iste po emociji koju bude.


oli_living9bonjour_ba


A priča još nije završena. Tek nas čeka glavni detalj: raskošna jelka u Ralph stilu, koja će zaokružiti cijeli izlog i označiti trenutak kada blagdanska sezona u Oliju zvanično počinje

Ako je suditi po prvom danu, ova sezona će trajati malo duže, izgledati još toplije i ostaviti utisak koji se pamti.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Oli d.o.o. Prodajni Centar Posušje.
Foto: Ivan Gudić  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!