TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 24.1.2020.
Postoje komadi namještaja koji su prepoznatljivi i onima koji se time ne bave.
Komadi koji se nalaze na naslovnicama časopisa, knjiga, ali i u prodaji u salonima namještaja koji nas okružuju.
Da li se radi o originalnim komadima-druga je tema.
Kako bilo, taj većini poznati namještaj je već toliko popularan da se njime ovoga puta nećemo baviti. Naravno da se nadam da ste i u prošlim tekstovima ponešto naučili, pa tako neke gore pomenute komade možda i sami razlikujete jer ste npr. savladali tekst s početka 2018. godine... Mali podsjetnik možete pronaći OVDJE.
Ovoga puta se opet bavimo dizajnom i ikonama dizajna. Ali, radi se o komadima koji nisu toliko razvikani.
Svi vi koji ovo čitate, a pratite arhitekturu i dizajn, već znate kako izgledaju usne Mae West, ali znate i da Marshmallow nije hrskavi biskvit s pjenom i preljevom od čokolade.
Idemo ukratko, po svega par informacija o 5 ikona dizajna o kojima (možda) znate manje...
Lips sofa Mae West
Ova ekscentrična ikona povezuje slikarstvo, kiparstvo i dizajn. Sofu u obliku usana Mae West, koja je navodno fascinirala autora napravio je Salvador Dalí 1936./37. godine. Ako poznajemo rad Dalija i nije tako ekscentrično?
Cijela priča iza ove drvene sofe dimenzija 92 x 213 x 80 cm je zanimljiva, kakav je i sam autor. Oko 1934.-1935., Dali je na osnovu fotografskog portreta glumice Mae West naslikao sliku koja prikazuje stan.
Nadrealistički naravno. Stan ilustrira njegov plan sobe, a sve na temelju njenoga lica. Pretpostavljate da su usne činile sofu, koja je kao takva i napravljena!?
Zig zag stolica, Gerrit Rietveld, 1934. godina
Iako na prvi pogled izgleda prilično neudobno, kažu da zapravo nije!
Radi se o jednom od prvih primjera konzolnih stolica. Drvena stolica sastavljena je od četiri komada drva, jednostavnih linija, elegantna, gotovo skulpturalna.
Autor ove stolice je nizozemski arhitekt Gerrit Thomas Rietveld, član grupe De Stijl.
Stolica je naručena kao komad namijenjen masovnoj proizvodnji, da bi s godinama stekao status ikone dizajna. Logično, i cijena Zig zag stolice je daleko iznad cijene stolice za široke mase. Danas Cassina prodaje autorizirane reprodukcije za cijenu od cca 1660 €!
Crveno plava stolica, Gerrit Rietveld, 1918. godina
Kad sam već spomenula G. Rietvelda, nastavljamo u istom tonu.
Iduća stolica koju sam izdvojila je djelo istog autora.
Crveno plava stolica je postala jedan od najpoznatijih komada namještaja u 20. stoljeću i zaštitni znak čitavog pokreta De Stijl. Rietveld je stolicu napravio 1918. godine i to tako da je tradicionalnu fotelju pročistio i sveo na 13 četverokutnih profilnih letvica, na dva naslona za ruke pravokutnog profila i dvije pravokutne ploče od šperploče, a koje tvore sjedalo i naslon.
5 godina kasnije dodao je boje: crvenu, plavu, žutu i crnu i uklonio bočne ploče.
I ovaj komad prodaje Cassina i to za cca 2545 €.
Kokos, George Nelson, 1955. godina
George Nelson, autor iduće dvije stolice koje su se našle u ovih top 5, bio je američki arhitekt, dizajner namještaja, grafički dizajner, dizajner izložbi, fotograf amater i što sve ne?!
Konkretno kod dizajna stolice Coconut poželio je dizajnirati stolicu u koja bi „omogućila udobnost sjedenja u ležanju, zajedno s velikom slobodom kretanja."
Napravio je to plitkim bočnim stranama i udobnim materijalom: elastičnom crnom kožom ispod koje se krije jednodijelni pjenasti gumeni jastuk. Savijena čelična tronoga baza nosi udobnu stolicu, čiji izgled neodoljivo podsjeća na isječak kokosa.
Današnja je cijena Coconut stolice oko 2.930,00 €.
Marshmallow sofa, George Nelson, 1956. godina
Marshmallow sofa je jedan od neobičnijih i ekscentričnijih komada namještaja.
Šareni objekt sastavljen je od 18 jastuka koje drži okvir od pravokutnih čeličnih profila, lakiranih crnom bojom. Navlake za jastuke su od vinila u tamno crvenoj, narančastoj, zelenoj, ljubičastoj i plavoj boji.
U međuvremenu su nastale i monokromatske varijante, kao i izvedbe u različitim tkaninama, ali asocijacija na ovu sofu uvijek će biti ta razigrana paleta boja u glatkom zategnutom vinilu. Cijena upravo ovisi o konačnom odabiru materijala, ali neka okvirna cijena bi bila oko 5800 €.
„Jestiva“ imena komada namještaja nisu ništa neobično u svijetu dizajna, baš kao ni floralna npr… ali, da li ste čuli za stolicu naziva "How High the Moon"?!
Čitamo se!
Martina
Za BONJOUR.ba piše:
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da svaki put kada postavite sto, umjesto obične keramike, koristite tanjire i šoljice iz H&M Home koje izgledaju kao ručno rađene i izdrže svakodnevnu upotrebu. Zvuči predobro da bude istina?
Kad biramo posuđe, često se nađemo u dilemi – želimo nešto što je lijepo, ali i praktično, nešto što traje, a ne samo za fotku. H&M Home u svojim kolekcijama stoneware keramike (100 % stoneware) obećava upravo tu ravnotežu: estetiku koja se uklapa u savršen rustičan ili savremeni stil, plus čvrst materijal koji može izdržati svakodnevne izazove. Ako si se ikada pitao/la da li postoji posuđe koje izgleda kao ručno rađeno, a ne kuca se pri pranju možda si upravo na pravom mjestu.
Jedan od glavnih problema s kojim se mnogi susreću jeste da kuhinjsko posuđe izgubi ljepotu nakon nekoliko pranja, da se glazura oguli ili da tanjiri izgledaju jeftino i masno. H&M Home stoneware rješenja rješavaju ovaj problem zahvaljujući čvrstom materijalu i kvalitetnoj završnoj obradi reactive glazes i ručni rad čine da komadi zadrže karakter, unikatnost i da se ogrebotine te ogrebotine manje vide zbog šarenih tekstura.
Drugi izazov je da nađeš posuđe koje kombinuje lijep dizajn i svakodnevnu funkcionalnost da tanjir bude dubok koliko treba da ne prska, da šolja bude udobna za držanje, da zdjela može primiti salatu ili supu, a da se čak uklopi u dekor stola. Stoneware iz H&M-a često ima “težu” strukturu, solidan osjećaj u ruci, pa ne „pleše“ na stolu, te je otporan na pranje u mašini i na promjene temperature. To omogućava da komadi budu i lijepi i korisni.
Treća stvar koja često zabrinjava jeste cijena u odnosu na dugotrajnost i estetiku da li dobiješ vrijednost za novac?
Ovdje H&M Home opet naoštrava igru: s obzirom da su mnogi komadi veoma pristupačni, ali izrađeni s detaljima kao što su ručni obrubi, prirodne boje, tradicija porcelana/stoneware-keramike, investicija u takav komad znači da nećeš morati stalno kupovati novo kada nešto pukne ili izgubi sjaj.
Uz to, raznovrsnost dizajna znači da možeš birati između neutralnih i upečatljivih komada, što daje slobodu da posuđe služi i kao dekor, ne samo kao alat.
Foto: @ldnloft
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!