TEKST: Bonjour.kolumnistica
DATUM OBJAVE: 24.1.2020.
Postoje komadi namještaja koji su prepoznatljivi i onima koji se time ne bave.
Komadi koji se nalaze na naslovnicama časopisa, knjiga, ali i u prodaji u salonima namještaja koji nas okružuju.
Da li se radi o originalnim komadima-druga je tema.
Kako bilo, taj većini poznati namještaj je već toliko popularan da se njime ovoga puta nećemo baviti. Naravno da se nadam da ste i u prošlim tekstovima ponešto naučili, pa tako neke gore pomenute komade možda i sami razlikujete jer ste npr. savladali tekst s početka 2018. godine... Mali podsjetnik možete pronaći OVDJE.
Ovoga puta se opet bavimo dizajnom i ikonama dizajna. Ali, radi se o komadima koji nisu toliko razvikani.
Svi vi koji ovo čitate, a pratite arhitekturu i dizajn, već znate kako izgledaju usne Mae West, ali znate i da Marshmallow nije hrskavi biskvit s pjenom i preljevom od čokolade.
Idemo ukratko, po svega par informacija o 5 ikona dizajna o kojima (možda) znate manje...
Lips sofa Mae West
Ova ekscentrična ikona povezuje slikarstvo, kiparstvo i dizajn. Sofu u obliku usana Mae West, koja je navodno fascinirala autora napravio je Salvador Dalí 1936./37. godine. Ako poznajemo rad Dalija i nije tako ekscentrično?

Cijela priča iza ove drvene sofe dimenzija 92 x 213 x 80 cm je zanimljiva, kakav je i sam autor. Oko 1934.-1935., Dali je na osnovu fotografskog portreta glumice Mae West naslikao sliku koja prikazuje stan.

Nadrealistički naravno. Stan ilustrira njegov plan sobe, a sve na temelju njenoga lica. Pretpostavljate da su usne činile sofu, koja je kao takva i napravljena!?

Zig zag stolica, Gerrit Rietveld, 1934. godina
Iako na prvi pogled izgleda prilično neudobno, kažu da zapravo nije!

Radi se o jednom od prvih primjera konzolnih stolica. Drvena stolica sastavljena je od četiri komada drva, jednostavnih linija, elegantna, gotovo skulpturalna.


Autor ove stolice je nizozemski arhitekt Gerrit Thomas Rietveld, član grupe De Stijl.

Stolica je naručena kao komad namijenjen masovnoj proizvodnji, da bi s godinama stekao status ikone dizajna. Logično, i cijena Zig zag stolice je daleko iznad cijene stolice za široke mase. Danas Cassina prodaje autorizirane reprodukcije za cijenu od cca 1660 €!

Crveno plava stolica, Gerrit Rietveld, 1918. godina
Kad sam već spomenula G. Rietvelda, nastavljamo u istom tonu.
Iduća stolica koju sam izdvojila je djelo istog autora.



Crveno plava stolica je postala jedan od najpoznatijih komada namještaja u 20. stoljeću i zaštitni znak čitavog pokreta De Stijl. Rietveld je stolicu napravio 1918. godine i to tako da je tradicionalnu fotelju pročistio i sveo na 13 četverokutnih profilnih letvica, na dva naslona za ruke pravokutnog profila i dvije pravokutne ploče od šperploče, a koje tvore sjedalo i naslon.
5 godina kasnije dodao je boje: crvenu, plavu, žutu i crnu i uklonio bočne ploče.
I ovaj komad prodaje Cassina i to za cca 2545 €.

Kokos, George Nelson, 1955. godina
George Nelson, autor iduće dvije stolice koje su se našle u ovih top 5, bio je američki arhitekt, dizajner namještaja, grafički dizajner, dizajner izložbi, fotograf amater i što sve ne?!
Konkretno kod dizajna stolice Coconut poželio je dizajnirati stolicu u koja bi „omogućila udobnost sjedenja u ležanju, zajedno s velikom slobodom kretanja."

Napravio je to plitkim bočnim stranama i udobnim materijalom: elastičnom crnom kožom ispod koje se krije jednodijelni pjenasti gumeni jastuk. Savijena čelična tronoga baza nosi udobnu stolicu, čiji izgled neodoljivo podsjeća na isječak kokosa.
Današnja je cijena Coconut stolice oko 2.930,00 €.

Marshmallow sofa, George Nelson, 1956. godina
Marshmallow sofa je jedan od neobičnijih i ekscentričnijih komada namještaja.

Šareni objekt sastavljen je od 18 jastuka koje drži okvir od pravokutnih čeličnih profila, lakiranih crnom bojom. Navlake za jastuke su od vinila u tamno crvenoj, narančastoj, zelenoj, ljubičastoj i plavoj boji.

U međuvremenu su nastale i monokromatske varijante, kao i izvedbe u različitim tkaninama, ali asocijacija na ovu sofu uvijek će biti ta razigrana paleta boja u glatkom zategnutom vinilu. Cijena upravo ovisi o konačnom odabiru materijala, ali neka okvirna cijena bi bila oko 5800 €.

„Jestiva“ imena komada namještaja nisu ništa neobično u svijetu dizajna, baš kao ni floralna npr… ali, da li ste čuli za stolicu naziva "How High the Moon"?!
Čitamo se!
Martina
Za BONJOUR.ba piše:

TEKST: Ada Ćeremida
Niste jedini ako vas je ove godine već nekoliko puta preplavio osjećaj da trendovi u interijerima dolaze i nestaju brže nego što uspijemo zapamtiti njihove nazive.
U našoj rubrici Interijer i Dizajn već smo prolazili kroz rane proljetne prognoze, sezonske palete boja, analize scandi, urban i organic modern estetika, a svaka od njih činila se kao mala promjena pravila igre.
No, krajem godine događa se nešto zanimljivo: kada se svi ti fragmenti spoje, pred nama se pojavi jasna slika onoga što 2026. zapravo donosi.
Nema više samo “viralne” vaze ili komode sa Instagrama, niti trendova koji traju onoliko koliko traje jedan viralni Reel. Umjesto toga, vidimo smjer povratak čovjeku, navikama, teksturi, toplini. Trendovi odjednom više ne izgledaju kao dekorativni popis, nego kao odgovor na način na koji zapravo živimo.
Ovaj pregled nije samo još jedan “šta je u modi ove godine”, nego pokušaj da zajedno sagledamo promjene koje se tiho pojavljuju u domovima širom svijeta i regiona. Promjene koje se ne dešavaju zato što su fotogenične, već zato što su logične, ljudske i dugo očekivane.
U nastavku donosimo šest trendova za 2026. koji zaista mijenjaju jezik interijera i pokazuju kako će se naši domovi osjećati, ne samo kako će izgledati.
Toplije nijanse vraćaju boju u dnevne sobe
Nakon gotovo desetljeća u kojem su vladale hladne sive, interijeri ulaze u eru topline. Palete za 2026. okreću se tonovima kakvi se nalaze u prirodi: moka, boja pijeska, prigušeni karameli, maslinasto zelena i tamni šljive. Ti tonovi ne samo da prostor čine ugodnijim, nego stvaraju i vizualnu dubinu koju sterilni neutralni tonovi nikada nisu uspjeli pružiti.
Trend koji se posebno ističe je colour-drenching oblaganje cijelog prostora jednom nijansom, od zidova do namještaja. U kombinaciji s prigušenim svjetlom i mat završnicama, prostor dobiva osjećaj intimnosti koji će dominirati idućom sezonom.
Organske obline mijenjaju geometriju prostora
2026. je godina u kojoj se geometrija interijera omekšava. Umjesto oštrih rubova i kubičnih silueta, fokus prelazi na mekane linije, zaobljene naslone, valovite police i skulpturalne stolove. Takav dizajn stvara fluidnost, ali i osjećaj pristupačnosti kao da vas prostor poziva da uđete, sjednete i ostanete.
Ove forme dolaze kao odgovor na želju za smirenim, ugodnim domom, ali i kao estetski kontrapunkt digitalnom svijetu koji je sve oštriji i linearniji. Organski oblikovani komadi postaju mala umjetnička djela.
Teksture pričaju priču umjesto dekoracije
Umjesto gomilanja dodataka, 2026. nas vraća esenciji materijala. Teksture preuzimaju ulogu dekoracije: bouclé, brušeni pamuk, chenille, lan, drvo, vidljive strukture, keramika koja zadržava ručni otisak, kamen s prirodnim nesavršenostima.
Prostor u kojem se kombiniraju glatko i hrapavo, toplo i hladno, mekano i tvrdo postaje vizualno slojevit – i to bez dodatnog dekorativnog tereta. Ovaj trend posebno odgovara modernim domovima s malo kvadrata jer tekstura daje karakter, čak i kada se minimalno unosi.
Dom postaje mjesto regeneracije
Nakon godina u kojima je dom morao postati i kancelarija i učionica i studio, 2026. donosi novi pravac: stvaranje mikro-zona za odmor i regeneraciju. To mogu biti mali prostori za čitanje, kutovi sa stolicom i lampom, mini-spa zone u kupaonici, prostori za jogu ili tihi rad.
Ono što ih povezuje jeste potreba da se dom ne koristi samo funkcionalno, nego i emocionalno. Dizajn se sve više okreće ritualima – ne samo estetici. Svjetlo se spušta niže, tkanine postaju mekše, a prostor se oslobađa stvari koje ne imaju priču.
Zanatski detalji i komadi s dušom preuzimaju glavnu ulogu
Globalno tržište okreće se personaliziranom dizajnu, a 2026. je godina u kojoj se zanatstvo potpuno vraća u prvi plan. Ručno rađeni komadi, nepravilne linije, stolice s vidljivim spojevima, pletene detalje od ratana, ručno glazirane pločice i keramika s teksturom postaju elementi koji unose autentičnost.
Umjesto identičnih setova namještaja, interijeri se sve više razvijaju kao “kolekcije trenutaka” komada koji dolaze iz različitih izvora, perioda i estetika, ali se spajaju u harmoničan narativ. Osjećaj doma zamjenjuje osjećaj izloga.
Suptilni povratak maksimalizma, ali u zrelijoj formi
Iako minimalizam neće nestati preko noći, 2026. pokazuje naglašeni povratak slojeva, bogatih boja i nešto hrabrijih kombinacija materijala. Ovo nije kaotični maksimalizam, već tih, promišljen pristup, gdje se komadi biraju pažljivo, a prostor priča priču kroz nekoliko izabranih elemenata, ne kroz gomilanje svega.
Rezultat je interijer koji ima karakter, toplinu i prepoznatljivu atmosferu, ali i prostor koji izgleda poput dobro kurirane kolekcije.
Kada se svi ovi trendovi stave jedan do drugog, jasno je da se 2026. ne bavi površinom, već atmosferom. Domovi postaju mekši, sporiji, ličniji. Boje nas grle, teksture nas umiruju, a obline stvaraju ritam koji se gotovo neprimjetno uvlači u svakodnevicu.
Najvažnije: sve odluke u dizajnu vraćaju se čovjeku, njegovoj udobnosti, ritualima i načinu života, što je možda i najveći pomak nakon godina u kojima je estetika često bila važnija od osjećaja.
Ipak, svaka godina u dizajnu donosi i ono što polako gubi snagu. U sljedećim danima istraživat ćemo trendove koji izlaze iz fokusa, one koji su dugo dominirali Pinterestom i Instagramom, ali se više ne uklapaju u smjer u kojem interijeri prirodno idu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!