TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.5.2019.
Dama koju često nazivaju i 'guru za organizaciju doma', simpatije javnosti je ukrala svojom 'KonMari metodom' koja potiče odstranjivanje suvišnog iz naše svakodnevnice, kako bismo u svom domu, ormaru ili svakodnevnici, ponovno pronašli inspiraciju i mir. O njoj detaljnije piše u svojoj knjizi 'The Life – changing magic of Tidyng Up', u kojoj pojašnjava važnost prestanka emocionalnog vezanja za stvari i potiče zadržavanje samo onoga što nam danas uistinu donosi osjećaj sreće i zadovoljstva. Dakle, bez obzira koliko volite majicu iz srednje škole, ako istu ne nosite već godinama, vrijeme je da ju izbacite iz svog ormara. Vaše uspomene će ostati, no, vašem ormaru treba malo prostora.
Marie je još kao mala uvidjela da je u domu itekako važan način na koji skladištimo odjeću, budući da ćemo na taj način imati bolji pregled komada koji se kriju u našem ormaru, ali i opet probuditi kreativnost u kombiniranju. Ponekad upravo zbog komada 'koje ćemo možda jednom nositi', ne vidimo one koje volimo i koji nam trebaju. Zbog toga je prvi korak u uređenju ormara, stavljanje svih odjevnih artikala na jednu hrpu.
OD KREATIVNOG NEREDA DO SAVRŠENE CAPSULE GARDEROBE
Dakle, svu odjeću stavite na jednu hrpu u vašoj sobi. Budite strogi i promatrajte komad po komad. Svu odjeću koja je uništena, ne odgovara vam veličinom ili ju više nećete odjenuti, darujte. Isto vrijedi i za odjeću koja ne budi u vama osjećaj sreće dok ju nosite – odjeća koja nije ugodna za nošenje, ne odgovara vašem stilu, nije izrađena od kvalitetnih materijala i sl… Nakon ovog koraka došli ste do same esencije vaše garderobe.
VAŽAN JE I NAČIN NA KOJI SLAŽETE ODJEĆU NA POLICAMA
Marie je postala jako popularna po stilu na koji slaže odjeću na policama. Naime, par jednostavnih poteza je ključno za savršeno organizirane majice, čarape, rublje…Step-by-step tutorijal donosimo u nastavku.
https://www.youtube.com/watch?v=Lpc5_1896ro
ALI I KAKO DRŽITE ODJEĆU NA VAŠIM VJEŠALICAMA…
Kako bi bila organiziranija, ali i jednostavnija za pregled, vašu težu odjeću (kapute, jakne…) stavite u lijevi dio ormara, a lakšu odjeću desno. Tako će vaša odjeća biti složena i po sezonama(teški zimski materijali će stajati lijevo, a prozračni komadi desno), a vi ćete imati jasan pregled zimske i ljetne garderobe. Bonus je ukoliko odjeću složite i po vrsti - košulje uz košulje, hlače uz hlače...
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!