TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 12.2.2017.
Kada shvatite u ponedjeljak ujutro da je ponedjeljak ujutro, i ražalostite se, to je znak da trebate mijenjati svoje radne navike. Naučiti veseliti se novom radnom tjednu, steći dobre radne navike, izbalansirati posao i privatni život kao i naći dovoljno slobodnog vremena i energije u onih 24 sata koje imamo dnevno, izazov je s kojim se susreće svaka osoba. Vrijeme je da se s tim izazovom suočim
Kada shvatite u ponedjeljak ujutro da je ponedjeljak ujutro, i ražalostite se, to je znak da trebate mijenjati svoje radne navike. Naučiti veseliti se novom radnom tjednu, steći dobre radne navike, izbalansirati posao i privatni život kao i naći dovoljno slobodnog vremena i energije u onih 24 sata koje imamo dnevno, izazov je s kojim se susreće svaka osoba. Vrijeme je da se s tim izazovom suočimo uz pomoć ova tri jednostavna koraka. Pridružite nam se i pokažite koliko možete biti motivirani i puni energije.
#1 KORAK - Organizacija
Ukoliko u danu imate pregršt obaveza, i doma i na poslu, te obaveze zapišite. Uz dobar plan, raspored i slaganje prioriteta biti će vam lakše fokusirati se na najbitnije, i na samom kraju, taj posao ćete onda uraditi brže i bolje, znajući da sve ide po planu.
#2 KORAK - Nagradite sami sebe
Vaš članak je dobio veliku čitanost, šef vas je pohvalio za rad na poslu u zadnje vrijeme ili ste danas uspjeli nekoga nasmijati dobrom šalom? Nagradite sami sebe. Vi sami sebi trebate biti najveći oslonac u danima i vremenima kada vam ide dobro. Vjerujte u sebe i budite sretni radi sebe.

#3 KORAK - Investirajte
U sebe, posao, ljudske odnose, radne navike... Svaki dan radite nešto novo i drugačije, makar bilo malo i sitno, jer ćete tako pobjeći od rutine i učiniti ćete svoje radne sate zabavnima. Bilo to novo mjesto za doručak ili nova lampa u uredu, vjerujte nam, te promjene će vam goditi i naučiti ćete cijeniti sitnice.
Za MODAMO.info piše: Marija Perić
Foto: careergirldaily.com, natalieoffduty.com
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!