TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 12.8.2024.


,,Moda je umjetnost svakodnevnice koja je vrlo promjenjiva, vrlo teško je održati kvalitetu, a ona je ipak najvažnija, nije lako biti kreativan. Modni kreator je umjetnik. U tom smislu umjetnost i moda temelje se na snazi proporcije, jednostavnosti, ali i kontraverzi.'' – ovo je jedan od prvih citata iz knjige 'Povijest odijevanja' i nekako nam se učinio kao idealan uvod za priču o modi i modnim trendovima koji nas čekaju u sezoni pred nama. 

 


Prije nego krenemo s pričom o aktuelnim trendovima, želimo reći da se moda tj. odijevanje kroz historiju nekako dijelila na modu kao odraz moći, vlasti, ali i suprotstavljanja. Dok je i danas tako, najbrže ćemo doći do zaključka da je zapravo odraz personalitija, karaktera i svih onih zanimanja koja vas čine posebnim. Pa zato... kada čitate o trendovima, uvijek pazite da pronađete način kako ih prilagoditi sebi kao posebnoj individui, modne trendove ne imitirate nego ih prilagođavate sebiand that ladies and gentlemen se zove stil. 

 

Modni trendovi za jesen 2024. 

Ukoliko ste svakodnevno na društvenim mrežama, onda bi bila jednostavno laž da kažemo da 2000 -e više nisu u trendu, jesu, no polako se odmičemo od iste kao glavne estetike. Pozdravljamo se i sa 'clean girl' beauty estetikom i koračamo prema opuštenijim, ali sofisticiranijim izdanjima. 
 

Nazad u ured 

Kako bismo citirali poznatu sarkastičnu rečenicu 'Cvijeće za proljeće?' slično možemo reći i trendu koji nazivamo 'nazad u ured'. No, ne možemo zanemariti da mu se zaista veselimo, jer šta je jesen bez dobrog blejzera? Ovaj trend je možda i najlakše prilagoditi vlastitom stilu, no, ne zaboravite dodati kravatu, ako ne oko kragne, onda kao remen ili drugi detalj, jer je zaista najtrendi element sezone. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Row (@therow)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Versace (@versace)



Dobar kardigan je pola jesenjeg outfita


Kardigani se vraćaju na modnu scenu ove jeseni, a dizajnerica Jil Sander donosi minimalistički pristup s čistim linijama i neutralnim tonovima. S druge strane, brend Ganni nudi razigrane verzije s upečatljivim bojama i zanimljivim teksturama.

 

Foto: @jilsander

Foto: @ganni



Koža i nitne 

I ove jeseni oblačimo opaku djevojku u nama. Kožne jakne, biker jakne, kožne suknje, ali i nitne na odjevnim komadima i aksesoarima će biti veliki hit. Tom stilu uvijek teže brendovi i dizajneri poput Alexandra Wanga i Isabel Marant. 

 



Sve nijanse zelene 

Čini se da smo napravili kratku ljetnu pauzu sa zelenom bojom pa se na jesen vraćamo njenim omamljujućim nijansama. Možemo je vidjeti kod Rochas Paris, Fendi ili brenda zomer, a sigurni smo da možete reciklirati komade iz ormara iz prethodnih sezona. 

 

Foto: @rochasofficial

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fendi (@fendi)



Zaobljeni vrh cipela i biker čizme 
Ne, ne želimo reći da vaše omiljene cipele sa špicastim vrhom neće biti i dalje u trendu, hoće, no polako idemo i ka nešto zaobljenijem vrhu cipele pa čak i ravnom modelu. Ove LOEWE ljepotice su na našoj shopping listi za jesen. Uz to, sigurni smo da će se sve ljubiteljice bikerica osmjehnuti kada kažemo da one ne idu nigdje! 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Steve Madden (@stevemadden)



Jesen 2024. nam nudi niz inspirativnih elemenata, od povratka klasičnih blejzera do odvažnih kožnih komada i sveprisutne zelene boje. Birajte ono što vas čini posebnim i hrabro se upustite u kombinovanje omiljenih jesenjih trendova.

* * * 
Naslovna fotografija: @tommyton


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!